اخبار داغ

کمبود شعب و شلوغی بانک ها مشکل روزانه مردم ملارد است

کمبود شعب و شلوغی بانک ها مشکل روزانه مردم ملارد است
شلوغی و اتلاف وقت مراجعین برای انجام امور بانکی در شعبه های مختلف بانک ها معضلی اصلی است که استرس بسیاری برای مراجعین و کارمندان بانک در پی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از اقتدار ملارد؛ شلوغی و اتلاف وقت  مراجعین برای انجام امور بانکی در شعبه های مختلف بانک ها معضلی اصلی است که استرس بسیاری برای مراجعین و کارمندان بانک در پی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, اقتدار ملارد,

مشتری مداری از اصول اولیه بانک داری آن هم از نوع اسلامی است که این روزها به مدد فعالیت نه چندان خوب کارمندان آن در برخی شعب که معمولا در مناطق کمتر ثروتمند نشین استقرار دارند، قانونی به کلی منسوخ شده است، که بعضا برای مراجعین منت خدمت رسانی را نیز در پی دارد.

,

سرآسیاب ملارد یکی از این مناطق کمتر ثروتمند نشین است که به مدد حضور آهن فروشان، تراکنشات مالی زیادی را به این بانک ها گسیل می دارد، شهری با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت (جمعیتی بالغ بر برخی استان های کشور) در قسمت غربی کلانشهر تهران و قسمت جنوبی کلانشهر کرج و دارای مردمی اغلب کوچ نشین از اقصی نقاط کشور که شلوغی در آن موج می زند.

, ،,

, ,

مراجعه به بانک کابوسی است که در چهره همگان هویدا است، و این کابوس بعضا همراه با پرخاش و ناراحتی مشتریان و کارمندان است، چرا که برای انتظار کمتر و دریافت شماره و عدم اتلاف وقت در صفوف طولانی که بعضا اشخاص حاضر به دلیل دریافت چندین شماره برای دوستان و آشنایانی که احتمال دارد به بانک مراجعه کنند، استرس و پریشانی را برای حاضرین دو چندان می کند، باید از ابتدای صبح و قبل از باز شدن درب شعب بانک مبادرت به حضور در صف کنند، صف های طولانی که یادآور خاطراتی بس دردناک  برای صف نشینان است.

,

کمترین اتلاف وقت در بانک برای مرفهین بی درد 

,

در این شلوغی شعب، مراجعه به بانکهای پایتخت و برخی شعبات آن تداعی گر حضور در شرکت های خصوصی است که مشتری را بسیارمحترم شمرده و تکریم ارباب رجوع از اصول اولیه آنان است که گویا جهانی دیگر در چند کیلومتری این منطقه قرار دارد و همه چیز آن متفاوت است و شاید  تفاوت زندگی در پایتخت تا بدین حد باشد.

,

کارمندانی که با گشاده رویی، پذیرای مشتری هستند و مراجعین بدون اتلاق کمترین زمانی کارهای بانکی خود را انجام می دهند و با بهره گیری از تکنولوژی برتر بعضا بدون مراجعه به بانک امور بانکی خود را انجام می دهند و اتلاف وقت برای آنها معنای ندارد و حتی قدرت انتخاب متصدی مربوطه را نیز دارا هستند.

,

, ,

گویا همه چیز برای ثروتمندان آفریده شده است و رفع استضعاف و ریشنه کنی فقر را باید فقط در خاطرات و شعارها جستجو کرد و حقوق  فقرا و استفاده از خدمات دولتی باید با سختی و مشقت زیادی همراه باشد که زمان حداقل نصف روزه و پرخاشگری و عدم پاسخ مناسب از سوی متصدیان را بعضا به همراه دارد.

,

معضل شعبه های زیان ده 

,

تعداد مراجعین به این شعب معمولا به صورت روزانه رقمی در حدود ۴۰۰ نفر است و شماره های داده شده به مراجعین تا ساعت ۱۱ صبح به اتمام می رسد و پس از آن شاهد شماره های هستیم که خوانده می شوند و حضور فیزیکی آنان مشاهده نمی شود و فقط و فقط اتلاف چند لحظه ای وقت را در پی دارد.

,

یکی از دلایل کم بودن کارمندان شعبه توسط پرسنل بانک به این صورت توضیح داده می شود که شعبه به دلیل زیان ده بودن و فقر مالی شهروندان این منطقه باید جمع شود و سیاست دولت خدمات دهی به ثروتمندانی است که وقتشان ارزش دارد و اتلاف وقت مردم طبقه متوسط و ضعیف که حجم زیادی از مردم را شامل می شود اهمیت چندانی ندارد.

,

تعداد باجه های پاسخگو به مشتریان در شعبات بانکهای دولتی شهرستان ملارد برای پاسخگویی به مشتریان کم است و البته نباید نادیده انگاشت عدم دسترسی و توجیه شهروندان به دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و آموزش صحیح به آنها می تواند مراجعه آنها را به بانک کم کند.

,

مشتریان ثروتمند در این بانک ها اما جذابیتی دیگر دارند و کار انها باید در اسرع وقت انجام شده و کمترین اتلاف وقتی برای آنها مترتب نیست، گوئی پولدارها تافته های جدا بافته از بدنه و تار و پود نظام هستند که باید بدون صرف کمترین زمانی با بهترین برخورد کار بانکی آنها انجام شده و شخص رئیس بانک نیز تا جلوی در به بدرقه انها مبادرت کند.

, ،,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه