اخبار داغ

نگاهی به رسانه های مکتوب اقتصادی؛

شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها /فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌کند/نحوه پرداخت وام ارزان خرید

شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها /فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌کند/نحوه پرداخت وام ارزان خرید
در گزیده ای از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های اقتصادی 27 مهر ماه کشور به مسائل اقتصادی مانند شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها و راهکار 25 میلیون تومانی برای خروج از رکود پرداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پرستوها، گزیده ای از عنوان رسانه های اقتصادی 27 مهر ۹۴ به شرح زیر است؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , پرستوها, پرستوها, پرستوها, ، گزیده ای از عنوان رسانه های اقتصادی 27 مهر ۹۴ به شرح زیر است؛,

 

,

شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها 

, شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها , شروط سه گانه برای همکاری با خارجی ها ,

هدف و اقتصاد- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مفتون غرب نیستیم، گفت: شرط ما برای همکاری خارجی؛ مشارکت در سرمایه، فناوری و صادرات است.

, هدف و اقتصاد- ,

 حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی دانش‌بنیان و نوآوری گفت: با سلام و درود بر اباعبدالله که به ما درس زندگی، ایستادگی و مقاومت آموخت و به ما آموخت برای آرمان‌ها و اهدافمان از چیزی نترسیم.

,

روحانی تصریح کرد: سرمایه و تکنولوژی در کشور ما وجود دارد و در بسیاری از زمینه‌ها تکنولوژی نو باید وارد شود. بازار مشترکی هم باید در خارج تعریف کنیم.

,

راهکار 25 میلیون تومانی برای خروج از رکود

, راهکار 25 میلیون تومانی برای خروج از رکود, راهکار 25 میلیون تومانی برای خروج از رکود,

جهان صنعت- در حالی که بیش از شش ماه از مصوبه دولت مبنی بر افزایش وام خودرو تا سقف 15 میلیون تومان می‌گذرد و این مصوبه که به منظور تحریک تقاضا برای خروج از رکود در بازار خودرو در نظر گرفته شده بود توفیقی نداشت و نتوانست مشتریان را به خرید خودرو ترغیب کند، دولت از بسته جدیدی رونمایی کرده است که در آن به منظور ایجاد رونق اقتصادی 25 میلیون تومان تسهیلات برای خرید خودرو در نظر گرفته است.

, جهان صنعت-,

این در حالی است که با سقف وام 25 میلیون تومانی متقاضیان انتخاب‌های زیادی نخواهند داشت و شاید در نهایت بتوانند چهار یا پنج مدل از خودروهای موجود در بازار را انتخاب کنند و همین موضوع ممکن است اهداف مورد نظر دولت برای تحریک تقاضا را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

,

نحوه پرداخت وام ارزان خرید

, نحوه پرداخت وام ارزان خرید, نحوه پرداخت وام ارزان خرید,

دنیای اقتصاد- اعطای وام ارزان‌قیمت به مصرف‌کنندگان از محورهای اصلی بسته اقتصادی دولت برای نیمه دوم سال‌‌جاری است و در این خصوص متولیان صنعتی جزئیات تخصیص این وام برای خرید لوازم خانگی و خودرو را تشریح کردند. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید محصولاتی مانند یخچال و فریزر و اجاق گاز مشمول وام ارزان می‌شود. درخصوص خودرو نیز دو روش برای کمک به این صنعت پیش‌بینی شده است. پرداخت وام 25 میلیونی با نرخ سود 16 درصد و تنزیل اسناد تجاری مشتریان در قالب فروش اقساطی از محورهای دو روش درنظر گرفته شده است.

, دنیای اقتصاد-,

چالش‌های پنج‌گانه بخش کشاورزی

, چالش‌های پنج‌گانه بخش کشاورزی, چالش‌های پنج‌گانه بخش کشاورزی,

تعادل- مهدی معصومی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بر این باور است که مهم‌ترین چالش بخش کشاورزی در یک ماه اخیر به چند مورد تقسیم می‌شود و نمی‌توان تنها به یک مورد خاص اشاره کرد.

, تعادل-,

او معتقد است مازاد تولید در بخش طیور یکی از مشکلاتی است که برای تولیدگنندگان دردسر ایجاد کرده و باعث شده که فضای رقابتی نامتوازنی میان تولیدکنندگان در جهت فروش محصولات‌شان ایجاد شود. همچنین معصومی معتقد است که در بخش کشاورزی کمبود نقدینگی و معوقات بانکی سد راه کشاورزان و تولیدکنندگانی است که تاکنون نتوانسته‌اند برای آن تدبیری بیندیشند و همچنان بلاتکلیف مانده‌اند.

,

چشم به راه شرکت‌های ایرانی در معادن افغانستان هستیم

, چشم به راه شرکت‌های ایرانی در معادن افغانستان هستیم, چشم به راه شرکت‌های ایرانی در معادن افغانستان هستیم,

گسترش صمت- داوود شاه‌صبا، وزیر معادن و نفت افغانستان در دیداری که با رییس هیات عامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی و برخی از مدیران این سازمان داشت، از اشتیاق و آمادگی کشورش برای افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات در بخش معدن خبر داد.

, گسترش صمت-,

راه نجات اقتصاد کشور پرداخت بدهی‌های دولت است

, راه نجات اقتصاد کشور پرداخت بدهی‌های دولت است, راه نجات اقتصاد کشور پرداخت بدهی‌های دولت است,

تفاهم- برخی از کارشناسان اقتصادی سیاست‌های دولت برای "تسریع در رونق اقتصادی" را حرکت بر لبه تیغ عنوان کرده و معتقدند بهترین اقدامی که می‌توان در این بسته جدید دنبال کرد، پرداخت بدهی‌های دولت است همچنین برنامه‌ریزی برای خرید کالاهای اساسی به جای تمرکز بر خودروسازان نیز از دیگر پیشنهادهای مطرح شده برای رسیدن به نتیجه مطلوب از سوی کارشناسان عنوان شد.

, تفاهم-,

مجیدرضا حریری درباره بسته سیاستی اقتصادی دولت توضیح داد: بیش از 15 ماه از رونمایی بسته خروج غیر تورمی از رکود می‌گذرد؛ بسته‌ای که تا پایان سال 1394 طراحی شده بود. بسته قبلی بر اساس تحریک تقاضای خارجی تدوین شده بود و بیشتر مبتنی بر صادرات بود اما به دلیل اینکه شرایط داخلی اقتصاد و همچنین اقتصاد جهانی در آن دیده نشده بود آن بسته شکست خورد و اجرا نشد.

,

فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌کند

, فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌کند, فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌کند,

ابرار اقتصادی-ماینده فائو اعلام کرد: سازمان خوارو‌بار جهانی(فائو) در حال راه‌اندازی برنامه یکپارچه استراتژیکی است که امکان مدیریت پایدار منابع از طریق پیوند آب ـ غذا ـ انرژی اقلیم در ایران را فراهم می‌سازد.

, ابرار اقتصادی-,

امسال مراسم روز جهانی غذا با گرامیداشت هفتمین سال تأسیس فائو «سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد» هم‌زمان شد.

,

سرج ناکوزی نماینده فائو در ایران در مراسم روز جهانی غذا که در سالن اجلاس سران با حضور برندهای مطرح صنایع غذایی و رؤسای سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: درحال حاضر اکثر کشورهای جهان، 72 کشور از مجموع 129 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، توانسته‌اند در زمینه تحقق مهم‌ترین اهداف توسعه هزاره ملل متحد، یعنی به نصف رساندن تعداد افراد دارای سوء تغذیه تا سال 2015 بکوشند.

,

انتهای پیام/ج

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه