اخبار داغ

با ارسال نامه ای به طلوع کنارک صورت گرفت:

اعتراض صیادان به کشف محموله قاچاق کوسه ماهیان در بندر کنارک/ کوسه ها بطور غیر عمد در تور صیادان گرفتار شده اند!

اعتراض صیادان به کشف محموله قاچاق کوسه ماهیان در بندر کنارک/ کوسه ها بطور غیر عمد در تور صیادان گرفتار شده اند!
جمعی از صیادان شهرستان کنارک با ارسال نامه ای به پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک،به خبر کشف محموله های قاچاق کوسه ماهیان در این پایگاه خبری تحلیلی واکنش نشان داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طلوع کنارک، جمعی از صیادان شهرستان کنارک با ارسال نامه ای به پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک،به خبر کشف محموله های قاچاق کوسه ماهیان در این پایگاه خبری تحلیلی واکنش نشان داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طلوع کنارک, خبر,

 

,

پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک بمنظور تنویر افکار عمومی و احترام به نظر مخاطبان، متن این نامه را بدون کوچکترین دخل و تصرفی در ذیل آورده است:

, پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک,

دست از سر صیادان زحمت کش بی دفاع بردارید از آنجایی صید صیادان عزیز، صید گوشگیر و انتظار که روش سنتی است از هزار تا ماهی تن و صنعتی یک ماهی کوسه یا همان پشک بطور غیر عمد در آبهای دور و بین المللی با هزار مشکل صید خواهد شد. مامورین محیط زیست کنارک هم مسلحانه و تهدید آمیز به انبار نگهداری ماهی لنج های صیادی رفته تا چند عدد کوسه ماهی بیابند و تخلف صید صیادان را گزارش کرده و جریمه های هنگفتی را به آنها تحمیل نمایند. صیادان زحمتکش کنارک برای صنعت شیلاتی استان و کشور مشکلات فراوانی را متحمل هستند، از جمله از دست دادن جان و اموال خویش و همچنین به گروگان گرفته شدن توسط دزدان دریایی سومالی می باشند. کار صید و صیادی اصلی ترین شغل مردمان ساحل نشین ویکی از سخت ترین کارهای امروزی است. سازمان محیط زیست استان خودشان را حافظ محیط زیست می نامند پس چرا مانع صید های بی رویه کشتی های ترال که از حریم قانونی خود تجاوز کرده تا ۱ مایلی ساحلی استان سیستان و بلوچستان آمده و از کف دریا تمام آبزیان را لایه روبی می کنند و بزرگترین تهدید برای انقراض و آسیب جدی به اکوسیستم زیست دریایی را باعث می شوند، از جمله ماهی های ریز و طعمه ماهی ها بیشترین آسیب پذیری را متحمل خواهند شد.
جناب آقای محمودی مدیر کل محترم محیط زیست استان مصاحبه ی آن چنانی نموده اند که انگار محموله ی مواد منفجره یا مواد مخدر کشف و ضبط کرده اند .در صورتیکه علاوه بر حفاظت از محیط زیست به مشکلات صیادان هیچ گونه اعتنایی نداشته اند. و معضلی بزرگ مانند منقرض کردن نسل آبزیان ساحلی توسط کشتی ترال نامبرده را مورد چشم پوشی قرار داده اند جای سئوال دارد صید چند عدد کوسه بصورت غیر عمد آن هم در آبهای دور و اقیانوس بیشتر محیط زیست را به مخاطره می اندازد یا نسل کشتی های ترال در آبهای ساحلی استان عزیزمان؟

,
,

جمعی از صیادان زحمت کش بزرگترین بندر صیادی کشور،کنـــارک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه