اخبار داغ

تک نرخ نبودن مرغ کشتار روز در قروه / دلیل نوسان شدید قیمت مرغ چیست؟ + تصاویر

تک نرخ نبودن مرغ کشتار روز در قروه / دلیل نوسان شدید قیمت مرغ چیست؟ + تصاویر
با وجودی که مرغ مصرفی شهرستان قروه از شهر های همجوار وارد بازار می شود نوسان شدید قیمت مرغ این روزها خبرساز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، مرغ که یکی از اصلی ترین کالاهای سبد غذایی خانوارهای ایرانی را تشکیل می دهد این روزها در شهرستان قروه با نوسان شدید قیمت خود خبرساز شده است.

وقتی برای خریدن گوشت مرغ به بازار مراجعه می کنید با انواع قیمت ها رو برو می شوید که هر فروشنده ای به تناسب محل زندگی خود و به تناسب علاقه ای که به مرغ دارد قیمت متفاوتی را ارائه داده است.



قیمت مرغ این روزها در بازار شهرستان قروه از 5 هزار و 800 تومان تا 6 هزار و 900 تومان متغیر شده است و مردم پس از خرید از یک پروتئینی پشیمان می شوند که چرا از فروشنده ای دیگر خرید نکرده اند! از طرفی این نوسان قیمت در حالی است که فروشنده ها خود دلیل اصلی آن را در لج و لجبازی با یکدیگر می بینند.



بیشتر مرغ مصرفی شهرستان قروه از زنجان تامین می شود و توزیع کنندگان مرغ نیز تعداد محدودی دارند که به شمار انگشتان یک دست نیز نمی رسند بنابراین دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار مرغ را چگونه باید فهمید؟

فروشنده ها با یکدیگر لجبازی می کنند

حمیدی که یکی از فروشندگان مرغ کشتار روز در شهرستان قروه می باشد در این رابطه می گوید: بیشتر ما مرغ خود را از زنجان تهیه می کنیم و نباید اجازه داد که چنین نوساناتی در بازار وجود داشته باشد.



وی افزود: نبود یک سیستم نظارتی موثر و توانمند دلیل این نوسان قیمت ها است که فروشنده ها با لجبازی با یکدیگر چنین روندی را ایجاد کرده اند.

حمیدی اظهار داشت: ما انتظار داریم اتحادیه ای توانمند ایجاد شود که اجازه ندهد هر کس با هر قیمتی مرغ بفروشد.

وی تصریح کرد: باید نرخ مرغ کشتار روز به صورت روزانه به فروشنده ها اعلام شود تا اینگونه کسی نتواند از وظیفه خود تخطی کند.



ماندن در بازار فروش مرغ دیگر ارزشی ندارد

دهقانی دیگر فروشنده مرغ کشتار روز می گوید: از اینکه به چنین شغلی روی آورده ام پشیمانم.

وی افزود: تمام زحمتی که ما می کشیم و تمام تلاش های شبانه روزی ما با این نوسان شدید قیمت ها از بین رفته است.

نوسان قیمت مرغ در بازار

این فروشنده مرغ تصریح کرد: ما همگی با یک قیمت ثابت مرغ را خریداری می کنیم اما دلیل نوسان قیمت ها را نمی فهمیم و هیچ مسئولی بر این امر نظارت ندارد.

نوسان قیمت مرغ طبیعی است / با گرانفروشی ها برخورد می کنیم / متولی تعیین نرخ مرغ جهاد کشاورزی است

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت قیمت مرغ در شهرستان قروه نسبت به سایر شهرستان های استان از اوضاع مطلوبی برخوردار است.

علی منتشلو افزود: در بازار مرغ فروشی شهرستان قروه یک فضای رقابتی ایجاد شده است که این نوسان قیمت را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: قطعا با هر نوع تخلف و گران فروشی برخورد خواهیم داشت اما تفاوت در قیمت مرغ با توجه به اینکه مرغ مصرفی از شهرستان های مختلف وارد قروه می شود طبیعی است و در حد متعارف آن ایجاد مشکل نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, وقتی برای خریدن گوشت مرغ به بازار مراجعه می کنید با انواع قیمت ها رو برو می شوید که هر فروشنده ای به تناسب محل زندگی خود و به تناسب علاقه ای که به مرغ دارد قیمت متفاوتی را ارائه داده است., هر فروشنده ای به تناسب محل زندگی خود و به تناسب علاقه ای که به مرغ دارد قیمت متفاوتی را ارائه داده است.,
,
, ,
,
, 5 هزار و 800 تومان تا 6 هزار و 900 تومان متغیر شده است, 5 هزار و 800 تومان تا 6 هزار و 900 تومان متغیر شده است,
,
, ,
,
,
,
, فروشنده ها با یکدیگر لجبازی می کنند, فروشنده ها با یکدیگر لجبازی می کنند,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, ماندن در بازار فروش مرغ دیگر ارزشی ندارد, ماندن در بازار فروش مرغ دیگر ارزشی ندارد,
,
,
,
,
,
, نوسان قیمت مرغ در بازار,
,
,
,
, نوسان قیمت مرغ طبیعی است / با گرانفروشی ها برخورد می کنیم / متولی تعیین نرخ مرغ جهاد کشاورزی است, نوسان قیمت مرغ طبیعی است / با گرانفروشی ها برخورد می کنیم / متولی تعیین نرخ مرغ جهاد کشاورزی است,
,
,
,
,
,
,

نوسان قیمت مرغ در بازار

این مسئول بیان داشت: از سویی متولی تعیین نرخ مرغ ما نیستیم و جهاد کشاورزی این مسئولیت را بر عهده دارد با این حال وضعیت شهرستان قروه نسبت به سایر شهرستان ها بسیار خوب است.

منتشلو نبود کشتارگاه را دیگر عامل نوسان در قیمت دانست و گفت: نبود کشتارگاه در شهرستان قروه نیز مزید بر علت شده است چرا که مرغ مورد نیاز شهرستان از شهرستان های همجوار تامین می شود و قیمت مرغ زنده در شهرستان های مختلف متفاوت است و هزینه انتقال این مرغ ها نیز در تعیین نرخ مرغ تاثیرگذار است.

متولی تعیین نرخ مرغ ما نیستیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تعیین نرخ تمامی کالاها بر عهده کمیته نرخ گذاری است.

خلیل فعله گری افزود:متولی کمیته نرخ گذاری جهاد کشاورزی است اما نرخ محصولات بیش از هر چیزی تابع بازار و تابع بازار عرضه و تقاضا می باشد.

وی بیان داشت: قیمت مرغ در شهرستان قروه در حد مطلوب و مناسبی است و از سویی نظارت بر قیمت بر عهده صنعت معدن و تجارت می باشد نه بر عهده جهاد کشاورزی.

مرغ را چه می شود؟؟

با این وضعیت و با شرایطی که در بازار مصرف مرغ ایجاد شده است باید دید در آینده مرغ را چه می شود؟؟!!

, نوسان قیمت مرغ در بازار,
,
,
,
,
,
, متولی تعیین نرخ مرغ ما نیستیم, متولی تعیین نرخ مرغ ما نیستیم,
,
,
,
,
,
,
,
, مرغ را چه می شود؟؟, مرغ را چه می شود؟؟,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه