اخبار داغ

سالک در گفت‌وگو با دانا:

در قرارداد الجزایر منافع ملی به آمریکایی‌ها واگذار شد/ مسئولان باید مراقب باشند که آمریکایی‌ها نتوانند از طریق برجام در کشور ما نفوذ کنند

در قرارداد الجزایر منافع ملی به آمریکایی‌ها واگذار شد/ مسئولان باید مراقب باشند که آمریکایی‌ها نتوانند از طریق برجام در کشور ما نفوذ کنند
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آمریکا دشمنی‌اش را با اسلام و ایران قطع نکرده و نمی‌کند و الان هم در جنگ نرم با ایران برخورد می‌کند که سخت‌تر از همیشه است گفت: مسئولان باید مراقب باشند که آمریکایی‌ها نتوانند از طریق برجام در کشور ما نفوذ کنند و در امور داخلی ما دخالت داشته باشند.
[

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛؛ با اشاره به عهدنامه 1981 الجزایر اظهار داشت: قرار داد الجزایر در شرایطی بسته شد که ایران دقیقا تسلیم ابر قدرت‌های شرق و غرب عالم بود و به جرات می‌توان گفت که هر چه آن‌ها تصویب می‌کردند اجرا می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:در جریان عهدنامه الجزایر، اراده‌ای برای دفاع از منافع ملی ایران در جریان حاکمیت وجود نداشت و آنچه که اراده بود در اختیار آمریکا و دولت‌های حامی آمریکا قرار داشت.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بزرگترین خسارتی که ما در قرارداد الجزایر پرداخت کردیم، از دست رفتن هویت اسلامی و ایرانی‌ ما در این عهدنامه بود و آنچه که از آن به عنوان منافع ملی یاد می‌شد به طرف آمریکایی واگذار گردید و آمریکایی‌ها از منافع ملی کشور ما بهره‌برداری کردند.

,

سالک گفت: قرارداد الجزایر در شرایطی امضا شد که مردم در یک فضای بسیار بد اقتصادی زندگی می‌کردند و فقط عده معدودی در رفاه زندگی می‌کردند که در اداره حکومت دخیل بودند، از طرف دیگر مردم از ماجرای قرارداد الجزایر چیزی نمی‌دانستند و این موضوع در بی‌اطلاعی کامل مردم صورت گرفت و حتی آن دسته از انقلابیونی که اعتراض می‌کردند، صدایشان را در گلو خفه کردند.

,

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: شرایط امروز جمهوری اسلامی با آن زمان بسیار متفاوت است و ایران به عنوان قطب اسلام در جهان در مقابل قدرت‌های شرق و غرب عالم قد علم کرده است و حرف و منطق و قدرت دارد.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: امروز، روزگاری نیست که ابرقدرت‌ها بتوانند نظرات خودشان را در داخل کشور ما اعمال کنند، مردم ما بیدار هستند و حکومت هم آگاه و صاحب قدرت است.

,

سالک با بیان اینکه آمریکا دشمنی‌اش را با اسلام و ایران قطع نکرده و نمی‌کند و الان هم در جنگ نرم با ایران برخورد می‌کند که سخت‌تر از همیشه است گفت: مسئولان باید مراقب باشند که آمریکایی‌ها نتوانند از طریق برجام در کشور ما نفوذ کنند و در امور داخلی ما دخالت داشته باشند.

,

انتهای پیام/نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه