اخبار داغ

یک استاد دانشگاه:

بلوط لرستان را دریابیم

بلوط لرستان را دریابیم
یک استاد دانشگاه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط رهبر انقلاب گفت: این سند ملی باید سرلوحه کار مسوولین در سراسر کشور بویژه استان لرستان قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حاجیوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط رهبر انقلاب گفت: ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب است که نشان از درایت و توجه ویژه ایشان در زمینه محیط زیست و تاثیر آن در اقتصاد کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

این استاد دانشگاه افزود: بر این اساس این سند ملی می بایست سرلوحه کار مسوولین در سراسر کشور بویژه استان لرستان قرار گیرد.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که استان لرستان از جمله مناطقی در کشور است که از منابع طبیعی خدادادی بهره مند است تصریح کرد: بر این اساس مسوولین باید از این نعمت خدادادی در راستای بهبود شرایط اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال بهره مند شوند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

,

مهدی حاجیوند

, مهدی حاجیوند,

حاجیوند ادامه داد: از جمله این منابع خدادای که محیط زیست استان لرستان را متمایز از دیگر استانها می کند جنگل های بلوط است که به نوعی نشان هویت مردمان لرستان است و در مقاطع مختلف تاریخی مردمان این سرزمین از آن بهره جسته اند.

,

این کارشناس خبری رادیو و تلویزیون با ابراز تاسف از نابود‌‌‌‌‌‌‌ی تد‌‌‌‌‌‌‌ریجی جنگل‌های بلوط در استان لرستان اذعان داشت: سرلوحه قرار دادن ابلاغیه رهبری در خصوص سیاست‌های کلی محیط زیست می تواند در بهبود وضعیت جنگل های بلوط و نیز محیط زیست در استان لرستان راهگشا باشد.

,

وی با بیان این که در مقاطع مختلف تاریخی و نیز در زمان قحطی درختان بلوط در منطقه لرستان بدلیل استفاده از آنها به عنوان مواد غذایی و نیز وسایل گرمایشی و مواردی از این دست رمز ماندگاری مردم بوده اند یادآور شد: بر این اساس درختان بلوط در منطقه لرستان جزئی از هویت مردم هستند و به عنوان نمادی از استواری مردم لرستان، همچنان سراپا ماند‌‌‌‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌‌‌.‌

,

حاجیوند با بیان این که درختان بلوط به نوعی سمبل مقاومت مرد‌‌‌‌‌‌‌م لرستان در سال‌های دور و نزدیک بوده اند گفت: علاوه بر این موارد، وجود درختان بلوط در مناطق مختلف استان لرستان برای محیط زیست این استان ضروری است؛ چرا که این درختان با استقامت بالا در برابر حوادث طبیعی از جمله رانش و زمین لرزه، طوفان و گرد‌‌‌‌‌‌‌باد‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان سپری طبیعی در برابر شهر و مردم عمل می کنند.

,

این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر این، تصفیه هوا و تولید اکسیژن، تغذیه دام ها و نیز پتانسیل هایی برای جذب گردشگر و در پی آن ایجاد اشتغال می تواند دلایل دیگری برای محافظت از درختان بلوط و محیط زیست در منطقه لرستان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه