اخبار داغ

هانی‌زاده در گفت‌وگو با دانا:

سند بازطراحی تاسیسات اراک مبهم است/در این سند از عبارات دو پهلو استفاده شده/دولت برای شفاف سازی این سند اقدام کند

سند بازطراحی تاسیسات اراک مبهم است/در این سند از عبارات دو پهلو استفاده شده/دولت برای شفاف سازی این سند اقدام کند
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باتوجه به ابهامات سند باز طراحی راکتور اراک، این انتظار می‌رود که آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکند، چرا که آمریکایی‌ها به خاطر رژیم صهیونیستی حسیاسیت ویژه به تاسیسات آب سنگین اراک دارند.
[

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ابهامات موجود در سند بازطراحی راکتور اراک اظهار داشت: سند بازطراحی تاسیسات آب سنگین اراک دارای ابهاماتی است که هنوز شفاف سازی نشده است و از عباراتی دو پهلو در تدوین این سند استفاده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: در سند بازطراحی راکتور اراک، هیچ تعهدی متوجه آمریکا و برخی کشورهایی که متعهد شدند در بازطراحی این تاسیسات مشارکت داشته باشند نمی‌شود، بنابر این به نظر می آید که در جریان باز طراحی آب سنگین اراک، نه تنها آمریکا حتی کشورهای دیگر که امضا کنندگان این سند هستند، کارشکنی‌هایی را انجام خواهند داد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باتوجه به ابهامات سند باز طراحی راکتور اراک، این انتظار می‌رود که آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکند، چرا که آمریکایی‌ها به خاطر رژیم صهیونیستی حساسیت ویژه به تاسیسات آب سنگین اراک دارند.

,

 

,

هانی زاده با بیان اینکه این سند می‌تواند حق رسیدن به غنی‌سازی اورانیوم را از کشورمان بگیرد عنوان کرد:  ایران قبل از گرفتن تضمین‌های لازم نباید در بازطراحی تاسیسات هسته‌ای اراک اقدام صریحی انجام بدهد در این صورت ممکن است که تمام زحمات دانشمندان هسته‌ای ایران در بازطراحی راکتور اراک از بین برود.

,

 

,

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تبدیل راکتور اراک به یک تاسیسات بی‌خاصیت گفت: دولت باید در زمینه بازنگری و شفاف سازی این سند با کشورهای1+5 به طور جدی مذاکره کند و آژانس باید تعهد بدهد که نظارت لازم را بر اساس بازطراحی که دانشمندان هسته‌ای ایران ارائه می‌دهند طراحی کند نه بر اساس الگوهای غرب زیرا گفته می‌شود آمریکایی‌ها بر اساس الگوهای خودشان که کاربری برای کشور ما ندارد میخواهند این تاسیسات را باز طراحی کنند.

,

انتهای پیام/ف

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه