اخبار داغ

انتشار رمان برگزیده جایزه داستان انقلاب

انتشار رمان برگزیده جایزه داستان انقلاب
کتاب «تیلم»، رمان برگزیده جایزه داستان انقلاب نوشته میثم امیری منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو، میثم امیری درباره چگونگی نوشتن «تیلم» گفت: تیلم را در دو هفته نوشته‌ام. پیش تولیدش نزدیک یک سال طول کشید، ولی نوشتنش خیلی زمان نبرد. ‎ در این داستان از خوانندگان پیش از انقلاب تا امام حضور دارند. ‎

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, . ‎, . ‎,

 

,

نویسنده رمان «تیلم» درباره شخصیت اول رمان بیان کرد: «کیومرث» شخصیت اصلی رمان است و داستان زندگی کیومرث، دغدغه‌های فردی و اجتماعی او را در سال‌های 29 تا 48 روایت می‌کند. کیومرث یک آرمان‌خواه عدالت‌طلب است. چپ نیست، راست هم نیست. او مثلِ همه شخصیت‌های خودساخته که هویتشان با شورِ جوانی و دغدغه عدالت‌خواهی آمیخته شده، در پی ساختنِ جهانی بهتر است.

, , ,

 

,

امیری با بیان این‌که  در بین داستان از شخصیت‌های موثر آن سال‌ها نقل می‌شود، افزود: هر یک از این افراد به فراخورِ قصه، در داستان حضور می‌یابند. به عنوان مثال از آقای مطهری در حد یک خط و از آقای طالقانی در حد چند صفحه یاد شده است، البته برخی هم مانند حضرت امام در داستان حضور ندارند، ولی فضای داستان را تحت تأثیر قرار داده‌اند. یکی از کسانی که بر کیومرث اثر می‌گذارد جلال آل احمد است و در بین علما هم از آقای شعرانی بهره می‌برد.

, , , ,

کتاب «تیلم» در 2500 نسخه، در قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه