اخبار داغ

آقای پورعطار حرفهای شما را باور کنیم یا هوای اراک را؛

شهر آلوده زیر سایه اصلاح طلبان سودجو/آلودگی دنباله دار هوای اراک تحفه تغییرات اصلاح طلبی

شهر آلوده زیر سایه اصلاح طلبان سودجو/آلودگی دنباله دار هوای اراک تحفه تغییرات اصلاح طلبی
در حالی که جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک سه ماه در تعطیلی به سر می برد امروز چهارشنبه این کارگروه در سالن جلسات استانداری مرکزی تشکیل جلسه داد و بدون اینکه رهاوردی برای کاهش آلودگی هوای شهر داشته باشد به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب،کلانشهر اراک جزء یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است، به همین منظور طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک از طرح‌های ملی است که در راستای کاهش آلودگی هوای آن در سال ۱۳۸۶ در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

 

,


طی این سال ها هرچند جلساتی برای رفع معضل آلودگی هوای اراک برگزار شده و در این خصوص مصوباتی را نیز به همراه داشته است اما تنها تعدادی از این مصوبات اجرایی و برخی دیگر هم هنوز در حد مصوبه باقی مانده اند و اجرایی نشده اند.

,
,


جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در حالی روز چهارشنبه برگزار شدکه اولین دستورکار جلسه پیگیری مصوبات مربوط به ایرالکو در خصوص تعطیلی خطوط چهار و پنج تولیدی و بحث انتقال آند سازی به شهرک صنعتی خیر آباد بود.

,
,


این در حالی است که در ماه های گذشته شاهد تغییراتی در مدیریت شرکت ایرالکو بوده ایم که البته به گفته ابراهیمی مدیرکل محیط زیست استان این یکی از دلایلی عنوان شد که برگزاری کارگروه را به تعویق انداخته بود.

,
,


در این جلسه مدیر ایرالکو به همراه تعدادی از معاونین در جلسه کارگروه حضور داشتند.

,
,

 

,

مدیر ایرالکو: ایرالکو آنقدر که می گویند آلایندگی ندارد

, مدیر ایرالکو: ایرالکو آنقدر که می گویند آلایندگی ندارد, مدیر ایرالکو: ایرالکو آنقدر که می گویند آلایندگی ندارد,

پور عطار مدیر ایرالکو در این جلسه با اشاره به اینکه ایرالکو نسبت به مسائل زیست محیطی دغدغه دارد و برنامه های شرکت را در این راستا به پیش می برد گفت:ایرالکو به اندازه ای که مطرح شده است آلودگی ندارد؛در اراک خیلی ها می خواهند کم کاری های خودشان در حوژه بهداشت و درمان و مبلمان شهری و ... را بر سر ایرالکو خرد کنند.

,

, ,

 وی ادامه داد: البته همین مباحث باعث شده که ایرالکو نتواند همزمان با صنایع بزرگ کشور رشد کنن و تولیداتش نسبت به قبل چندان رشدی نداشته است.

,

 

,

مدیر ایرالکو با تاکید بر اینکه شرکت بر اساس استانداردهای زیست محیطی عمل می کند ادامه داد: در صورتی که نتواند به تعهدات خود در زمینه مسائل زیست محیطی عمل کند واحدهای آلاینده را تعطیل خواهد کرد.

,

 

,

تعطیلی خطوط آلاینده ۲ هزار کارگر را بیکار می کند
در حالی که قرار بوده است بر اساس مصوبات قبلی کارگروه خطوط چهار و پنج خط تولید تا اواخر آذر ماه امسال از مدار تولید خارج شود ولی مدیر ایرالکو معتقد است حدود دو هزار نفر در خطوط چهار و پنج مشغول به فعالیت هستند و تعطیلی این دو خط  بیکاری کارگران را به همراه دارد.

, تعطیلی خطوط آلاینده ۲ هزار کارگر را بیکار می کند, تعطیلی خطوط آلاینده ۲ هزار کارگر را بیکار می کند,
,

 

,

واکنش اعضای کارگروه به تعلل در اجرای مصوبات مربوط به ایرالکو
این صحبت مدیر ایرالکو ابراهیمی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی را به واکنش واداشت که اگر بخواهد به این موضوع به این نحو توجه شود نمی توان شاهد اجرای کامل مصوبات کارگروه بود.

, واکنش اعضای کارگروه به تعلل در اجرای مصوبات مربوط به ایرالکو, واکنش اعضای کارگروه به تعلل در اجرای مصوبات مربوط به ایرالکو,
,

, ,

تاج آباد رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این جلسه با اشاره به اینکه باید در خصوص اجرای مصوبات عدالت رعایت شود گفت: چرا کارخانه تولید آسفالت اراک را به راحتی تعطیل می کنید ولی در خصوص ایرالکو حدود ۳۰ سال است که اقدامات مناسب صورت نگرفته است.

,

 امیر انصاری مدیرکل سابق محیط زیست استان و نماینده دانشگاه اراک در این جلسه گفت: عدم رشد ایرالکو را باید خودشان بررسی کنند و ربطی هم به کارگروه ندارد.

,


وی ادامه داد: قرار بوده است تا سال ۸۸ بهینه سازی و آند سازی به خارج شهر منتقل شود که تا کنون انجام نشده است.

,
,


انصاری به آلوده بودن خطوط چهار و پنج خط تولید ایرالکو هم اشاره کرد و ادامه داد: تمام مدیران قبلی با امضاء خودشان قبول کرده اند که این خطوط آلوده هستند.

,
,


  مدیرکل سابق محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس مطالعات علمی که صورت گرفته است مناطق زیستی هم آلایندگی ایرالکو را ثابت می کنند.
 

,
,
,

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: باید قبل از برگزاری جلسات روی مباحث بحث و بررسی شود و در جلسات تصمیم گیری نهای صورت گیرد.

,


در حالی که دستور اول جلسه پیگیری مصوبات کارگروه کاهش آلودگی اراک در خصوص تعهدات ایرالکو بود و حدود ۷۰ دقیقه از وقت جلسه را به خود اختصاص داد ولی استاندار مرکزی بدون اینکه ابتدا به این موضوع بپردازد عنوان کرد که استانداری بر اساس مصوبات هیات وزیران و دولت در خصوص کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدام می کند.

,
,


در ادامه به سراغ سوخت نیروگاه رفت، در ادامه به بحث آبگرم محلات اشاره کرد.

,
,


زمانی که رشته کلام استاندار به بحث اصلی جلسه(مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا در خصوص شرکت ایرالکو)رسید در حالی که این شرکت چندین سال است که به تعهدات خود عمل نکرده بحث تشکیل کمیته ای را برای پیگیری مسائل ایرالکو مطرح کرد.

,
,


سیاوش آقاخانی مدیرعامل سازمان مردم نهاد استان مرکزی در این جلسه گفت:این نهاد به دنبال حقوق مردم در خصوص آلودگی است در صورتی که ایرالکو تا ۳۰ آذر ماه به تعهدات خود عمل نکند از ابزار قانونی خود در این خصوص استفاده خواهد کرد.

,
,


استاندارمرکزی در حالی که جلسه کارگروه ادامه داشت جلسه را ترک کرد و رفت و گفت جلسه را خودتان ادامه دهید.
 

,
,
,

با خروج استاندار مرکزی از جلسه عملا از موضوع ایرالکو فاصله گرفت و دیگر مصوبات کارگروه توسط پیگیری شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه