اخبار داغ

ابراز خرسندی رهبر انقلاب از تربیت شعرای حوزوی

ابراز خرسندی رهبر انقلاب از تربیت شعرای حوزوی
دبیر جشنواره شعر طلاب (اشراق) گفت: زمانی که لیست شعرای حوزوی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان تعجب کردند و فرمودند "یعنی ما این همه شاعر حوزوی داریم، بروید کنگره تان را برگزار کنید"، همچنین در همان زمان مبلغی برای برگزاری کنگره کمک کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حوزه ، حجت الاسلام حسینی، دبیر جشنواره شعر طلاب (اشراق) در سوگواره ادبی 1460 از پیش نشست های جشنواره اشراق که در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، گفت: جشنواره  شعر حوزه یک جشنواره 26 ساله است که در سال 68 اولین دوره آن  برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد در برگزاری دوره های اولیه، کنگره شعر طلاب زمانی که لیست شعرای حوزوی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان تعجب کردند و فرمودند "یعنی ما این همه شاعر حوزوی داریم، بروید کنگره تان را برگزار کنید"، همچنین در همان زمان مبلغی برای برگزاری کنگره شعر کمک کردند.

,

این شاعر پیشکسوت حوزوی افزود: امسال در جشنواره شعر اشراق آثار رسیده رشد صد در صدی داشته و دو برابر نسبت به جشنواره گذشته است و ضمن آن که از نظر کیفی اهتمام بیشتری را هم شاهد هستیم.

,

وی با اشاره به لزوم تشکیل انجمن ادبی شعر طلاب حوزه علمیه تهران، گفت: برگزاری برنامه ها و تشکیل انجمن شعر از اولویت برنامه های جشنواره اشراق است، لذا در تلاشیم تا شعرای طلبه تهرانی را جمع کرده و برای آنها حکم عضویت در انجمن ادبی صادر نماییم.

,

حجت الاسلام حسینی در خصوص اهتمام مقام معظم رهبری به مقوله شعر، اظهار داشت: اهتمام رهبر معظم انقلاب به شعر و آوازه ایشان در اقصی نقاط دنیا به گونه ای است که در زمانی که سال ها پیش در آفریقای جنوبی بودم، عکس حضرت آقا و چند دوست شاعر دیگر از جمله استاد رشاد را به نلسون ماندلا نشان دادم ،او خیلی خوشحال شد و بعد از ان رابطه خوبی بین ما  و ماندلا بر قرار گردید.

,

گفتنی است، جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب حوزه های علمیه کشور، روز 30 آذر ما ه، در تالار ایوان شمس معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار می شود.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه