اخبار داغ

با حضور جمعی از تولیدکنندگان و مسؤولان؛

بزرگترین کارگاه آموزشی پرورش شتر مرغ شرق کشور برگزار شد

بزرگترین کارگاه آموزشی پرورش شتر مرغ شرق کشور برگزار شد
دومین دوره آموزشی تخصصی طرح های اقتصاد مقاومتی به میزبانی دستگاه های متولی صنعت کشاورزی خراسان رضوی در عرصه پرورش شترمرغ برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پرستوها، یاسر زنگنه، مسئول برگزاری ورکشاپ پرورش شتر مرغ ظهر امروز در حاشیه برگزاری ورکشاپ پرورش شتر مرغ که در دست بهشت شاندیز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاثیر مثبت مهارت آموزی در توجیه واحد های پرورش شتر مرغ، سیاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی به سمت مهارت آموزی متقاضیان قبل از دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

مسئول ستاد برگزاری «همگام با کشاورزی استان خراسان رضوی»، ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی همراه با بسیج سازندگی استان با ایجاد واحد تحقیق و توسعه کشاورزی در بخش های مختلف اقدام به بررسی تحلیلی از جمله سودآوری واحد های پرورش شتر مرغ در استان کرده است.

,

وی تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده از واحد های پرورش شتر مرغ که 84 درصد ایجادی و 16 درصد توسعه ای بود ، 86 درصد پرواری و 14 درصد مولد بودند.

,

زنگنه بیان داشت: به لحاظ توجیه اقتصادی 43 درصد در وضعیت مطلوب، 14 درصد در وضعیت آستانه اقتصادی و 30 درصد دارای توجیه مناسبی نبودند.

,

وی تاکید کرد: میزان طرح هایی که دارای توجیه مناسب اقتصادی نبودند اطلاعات مورد نیاز برای پرورش شترمرغ را کسب نکرده و با هیچ کارشناسی مشاوره نداشته اند.

,

این کارشناس کشاورزی  افزود: بررسی انجام شده نشان داده نوسانات قیمت خوراک و جوجه توسط دلالان بازار فروش و تعداد تلفات و نهاده های مصرفی از عوامل موثر در سود دهی واحدهای تولیدی هستند.

,

زنگنه  ابراز داشت: امید داریم با برگزاری این گارگاه ها که با هدف امنیت غذایی پایدار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده مورد قبول خداوند، امام زمان و نایب بر حق اش رهبر معظم انقلاب قرار گیرد.

,

محمد بسک آبادی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نیز گفت: دوره های آموزشی تئوری و عملی که با همکاری نهادهای کشاورزی برگزار می شود در ایجاد شغلی پایدار و کشاورزی نوین تاثیرات جدی دارد.

,

وی ادامه داد: مشاوره و آموزش با حضور اساتید مجرب یکی از نیازهای کشاورزان بود که دومین گارگاه تخصصی مربوط به پرورش شتر مرغ در دشت بهشت شاندیز برگزار کردیم.

,

حسین هاشمیان فر یکی از تولید کنندگان موفق عرصه شتر مرغ نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دوره های پرورش شتر مرغ  با این کیفیت خوب در کشور ما مورد نیاز است تا علاقه مندان و فعالان این عرصه آگاهی بیشتری نسبت به عرصه فعالیت خود پیدا کنند.

,

وی ادامه داد: مسئولین دولتی و نهاد های مرتبط نقش عمده ای در رونق این صنعت می توانند داشته باشند زیرا ظرفیت های صادراتی خوبی در این صنعت وجود دارد.

,

هاشمیان فر افزود: ما در کشور پیشرفت های خوبی در صنایع تبدیلی شتر مرغ را ایجاد کرده ایم که نیاز به حمایت بیشتر دولت در عرصه فروش و صادرات دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه