اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج هنرمندان:

هنرمندان بسیجی ظرفیت مهمی برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

هنرمندان بسیجی ظرفیت مهمی برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: مجموعه افرادی که در بسیج حضور دارند سرمایه‌های فرهنگی و فکری هستند که در سیاستگذاری سران نظام محسوب می‌شوند لذا بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر نیز می‌توانند باشند به طوری که برای معرفی نظام و صدور ارزش‌های نظام اسلامی می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ، مراسم گرامیداشت هفته بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان با حضور سردار "نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، "غلامرضا منتظری" رئیس سازمان بسیج هنرمندان، خانواده‌های معظم شهدای عرصه هنر، هنرمندان و چهره‌های ادبی و هنری مشهور سینما و تلویزیون همچون "احمد نجفی"، "جهانگیر الماسی"، "مسعود ده نمکی"، "سید جواد هاشمی"، "امید زندگانی"، "حسین مسافر آستانه"، "حسن جوهرچی"، "اصغر نقی‌زاده"، "ناصر فیض"، "امین تارخ" و "جمشید جم" در سالن همایش‌های فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی سیمرغ,
بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر می‌توانند باشند
, بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر می‌توانند باشند,
غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی که در تحولات فکری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی کشور نقش بی بدیل داشته است. بسیج شبکه ای است که به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی و سیاسی کاری در بخش های مختلف مشغول انجام وظیفه است. بر این اساس این مجموعه عظیم می تواند نقش موثر و معنی داری در تمام عرصه ها داشته باشد.
,
 
,
وی افزود: مجموعه افرادی که در بسیج حضور دارند سرمایه های فرهنگی و فکری هستند که در سیاست گذاری سران نظام محسوب می شوند. لذا بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر نیز می توانند باشند به طوری که برای معرفی نظام و صدور ارزش های نظام اسلامی می توان از این ظرفیت استفاده کرد. به همین دلیل در مجموعه اقشار قشری هم با نام بسیج هنرمندان وجود دارد که در سال های گذشته با فعالیت صاحبان فکر و اندیشه هنری به مرحله فعلی رسیده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: با ورود بسیج به عرصه هنر و ادب می توان انتظار این را داشت که این عرصه نیز صاحب ارزش های اسلامی و آثار فاخر انقلابی بشود به طوری که با حضور بسیج در این عرصه شاهد تولیدات ارزشی بوده ایم. که این آثار و تولیدات در راه ارزشی شدن سهم و بهره مناسبی را داشته اند.
,
 
,
منتظری تصریح کرد: مجموعه بسیج هنرمندان نیز در صورت مدیریت صحیح و با توجه به افق پیش رو در فرهنگ و ادب کشور می تواند بسیار درخشان تر ظاهر شود. حضور معنادار صاحبان فکر و اندیشه و تفکر بسیجی باعث بیمه شدن کشور در مسائل فرهنگی خواهد بود. 
,
 
,
سپس در ادامه این مراسم کلیپی پیرامون هفته بسیج و بسیج هنرمندان به نمایش در آمد که مورد استقبال حاضران در سالن مراسم قرار گرفت. در ادامه گروه کر و سرود، قطعه‌ای را که "رضا اسماعیلی" شاعر خوب کشور به مناسبت هفته بسیج سروده بود، اجرا کردند.
,
 
,
سردار نقدی: رسالت هنرمند بسیجی ما رسالتی زینبی است
در بخش دیگر این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در سخنانی، گفت: امروز خدمت ولی امر مسلمین شرف یاب شدیم و ایشان فرمودند که بسیج یک گنج پایان ناپذیر است. ایشان فرمودند که بسیج حقیقتی شبیه افسانه ها است. بنیانگذار جمهوری اسلامی فرموده بودند که بسیج مدرسه عشق و لشکر مخلص خدا است. بسیج مکتب شاهدان و شهیدانی است که نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. اما باید در پس این تعاریف بررسی کرد که چگونه ملت ایران توانستند چنین معجره بزرگی را محقق کند.
,
سردار نقدی: رسالت هنرمند بسیجی ما رسالتی زینبی است
, سردار نقدی: رسالت هنرمند بسیجی ما رسالتی زینبی است,
 
,
وی افزود: اگر بسیجیان امروز می روند و در دوردست ترین نقاط کشور خدمات بی مزد و منت به مردم محروم می دهند این را در مکتب امیرالمومنین (ع) آموخته اند. اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بسیجی اهل آباد کردن دنیا است ولی اهل دنیا نیست به این دلیل است که در این مکتب رشد کرده است. این مکتب و این مجموعه عظیمی که ملت ما خودشان آن را درست کردند برای هیچ حزب و جناحی نیست و برای همه مردم ایران است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: ملت ما در برابر دشمنان خود قهرمانانه مبارزه و ایستادگی کردند و حرکت بزرگ و حماسی آنها دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. این حرکت و حماسه های بزرگ ملت ما کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و لبنان را بیدار کرده است. حتی در گامی بزرگ تر دنیا را بیدار کرده است. بر این اساس آنهایی که امروز در برابر ظالمان ایستادگی می کنند باید حمایت شوند.
,
 
,
نقدی خاطرنشان کرد: دشمنی که به دنبال نفوذ آمده یعنی به دنبال تزویر است. اینجا کارزار محل حضور هنر و رسانه است. باید هنرمندان پرده تزویر را کنار زده و چهره واقعی دشمن را نشان بدهند و اجازه نفوذ به دشمن را ندهند. بر این اساس این عرصه شما هنرمندان بسیجی است. البته شما تا به امروز در این عرصه و در همه صحنه‌ها حضور داشته اید. اما باید عرض کنم که شماها امروز در صف نخست این نبرد قرار دارید که این پرده تزویر را کنار بزنید و حقیقت این گرگ درنده را به همه مردم نشان بدهد و نگذارید که به اهداف خود دست پیدا کنند. 
,
 
,
وی در پایان تصریح کرد: استراتژی نفوذ برای آنها پرده آخر است و اگر این استراتژی آنها هم شکست بخورد دیگر هیچ سلاحی برای مبارزه با ما نخواهند داشت و در برابر ما خلع سلاح می شوند. بر این اساس رسالت هنرمند بسیجی ما رسالتی زینبی است تا با ایفای نقش هنرمندانه و زیبای خود پیام شهدا را به همه مردم ایران و عالم برساند.
,
 
,
تجلیل از چهره‌های شاخص هنری و ادبی
, تجلیل از چهره‌های شاخص هنری و ادبی,
در بخش دیگر این مراسم برنامه تجلیل و بزرگداشت هنرمندان بسیجی کشور برگزار شد که در این مراسم با حضور سردار نقدی، جمال شورجه کارگردان سینما و رئیس سازمان بسیج هنرمندان از "حسین مسافر آستانه" در حوزه تئاتر، "مریم ضرابی زاده" در حوزه ادبیات، "عباس براتی‌پور" در بخش شعر، "حسن روح الامینی" در بخش هنرهای تجسمی، علیرضا اکرمی در بخش خوشنویسی و همچنین از حمید شاهنگیان و حبیب الله بهمنی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
,
 
,
در بخش بعدی برنامه و در میان دو بخش تقدیر از هنرمندان بسیجی کشور نمایش پرفورمنسی از "یاسر خاسب" فرزند شهید "عبدالخالق خاسب" اجرا شد. این نمایش با موضوع استکبار جهانی و پدید آوردن داعش و تبدیل این دست پروده به بلای جان دنیای غرب بود که مورد استقبال شدید مردم حاضر در سالن مراسم قرار گرفت.
,
 
,
بخش دوم تقدیر از هنرمندان بسیجی کشور با تقدیر و تجلیل از "یاسر خاسب" که این نمایش تئاتر زیبا را اجرا کرد همراه بود. سپس از "مهناز کلاه کج" از اهواز برای کشیدن پرتره ای از مقام معظم رهبری تقدیر شد. همچنین در این بخش از هنرمندان دیگری نیز تجلیل به عمل آمد.
,
 
,
در بخش بعدی برنامه مجموعه 20 اثر صوتی و تصویری در قالب یک آلبوم سرود بسیج رونمایی شد. این آلبوم دارای موسیقی هایی با موضوعات استکبار ستیزی، همدلی و همزبانی، صهیونیسم و دشمن بود. این آلبوم موسیقی توسط سازمان بسیج هنرمندان ساخته شده است. 
,
 
,
در انتهای برنامه نیز عکس یادگاری با حضور چهره های سینمایی و هنری چون "احمد نجفی"، "جهانگیر الماسی"، "مسعود ده نمکی"، "سید جواد هاشمی"، "امید زندگانی"، "حسین مسافر آستانه"، "حسن جوهرچی"، "اصغر نقی زاده"، "ناصر فیض"، "امین تارخ" و "جمشید جم" و مسئولان حاضر در این مراسم گرفته شد.
,
 
,
انتهای پیام/خ
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه