اخبار داغ

آشپز نمونه قمی:

فست فود ها سفره ایرانی را تهدید می کنند

فست فود ها سفره ایرانی را تهدید می کنند
آشپز نمونه قمی با بیان این که میزان چاقی و افزایش وزن در بین جامعه به سرعت در حال افزایش است، تصریح کرد: فست فود ها سفره ایرانی را تهدید می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زمانی که وارد آموزشگاه می شدیم تشخیص بوی های مختلفی که در محوطه آموزشگاه پیچیده بود ، سخت بود، اما نکته جالب تر کدبانوهای بود که هر کدام با حساسیت فراوان مشغول پخت غذای خود بودند و به نظر می آمد امروز میهمان غذای متفاوت و خوشمزه هنرجوهای آموزشگاه خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

در حالی که نزدیک ظهر بود و بوی غذاهایی مختلف، ما را وسوسه می کرد ، گفتگویی با مربی این آموزشگاه انجام دادیم . 

,

خودتان را معرفی می فرمایید؟

,

راضیه صفایی هستم و 28 سال است کار آموزش آشپزی و شیرینی پزی را در استان قم انجام می دهم.

,

دارای 28 دیپلم فنی و حرفه ای هستم و خیلی خوشحالم که وارد این حیطه کاری شده ام، خاطرات بسیاری از شاگردانم دارم و با دیدن موفقیت های آنان بیش از بیش انگیزه برای ادامه کارم بدست می آورم.

,

دلیل خاصی داشتید که قم را برای سکونت انتخاب کردید؟

,

29 سال پیش به نیت سکونت چندماهه به دلیل شغل همسرم به قم آمدیم، اما دست تقدیر بود که باعث ماندگاری ما دراین شهر مقدس شد.

,

 آموزشگاه شما چندمین آموزشگاه آشپزی در قم است؟

,

جزء افتخارات من است که اولین آموزشگاه آشپزی را در قم دایر کردم.، در اوایل کار استقبال آن چنانی نشد اما به لطف خدا بعد از چند سال خانم ها علاقه بیشتری به این مسئله پیدا کردند و الان استقبال خوبی می شود.

,

چه رشته هایی در آموزشگاه تدریس می شود؟

,

 انواع مختلف رشته ها از جمله آشپزدرجه یک و دو، آشپزی روز, آشپزی کشتی ، آشپزی فست فود و ...

,

نظرتان راجع به سفره ایرانی چیست؟

,

یکی از معضلات سفره ایرانی ورود غذاهای فست فودی است به طوری که استفاده بی رویه از این غذاها باعث معضل چاقی و اضافه وزن شده و خاصیت دیگری ندارد.

,

البته عدم تنوع نیز مشکل دیگری است به طوری که اغلب بانوان ایرانی چند مدل غذای روتین را می پزند و آشنایی زیادی با غذاهای دیگر ندارند در حالی که ما فقط در بین غذاهای دریای حدود 380 نوع غذا داریم. به نظر بنده بانوان ایرانی باید غذاهای غنی از ویتامین و پروتئین را آموزش ببینند تا تفکرات غلط از بین بروند.

,

به نظر می آید ذائقه مردم به خوردن برخی غذاها زیاد نیست، چرا؟

,

باید فرهنگ سازی شود, در رادیو برنامه ای تحت عنوان غذاهای سنتی داریم وانواع غذاها آموزش داده می شود مانند خورشت نارنگی, خورشت ریواس و ... که خیلی ها نشنیده اند.

,

 پیشنهاد شما چیست؟

,

یک چارت غذایی برای خود تهیه کنیم و تاکید می کنم به خوردن یک صبحانه کامل, یک نهار مقوی ویک شام سبک. این چارت زمانی ارزش دارد که تمام افراد خانواده ملزم به رعایت آن باشند و اعمال سلیقه یا امتناع نکنند. به این ترتیب می توانیم غذاهای مقوی را جایگزین غذاهای چرب و فاقد مواد مغذی کنیم.

,

اگر قرار بود به جای آشپزی کار دیگری انجام دهیدانتخاب شما چه بود؟

,

 عاشق گل هستم و دوست دارم در یک فضای گلخانه ای با انواع گلهای زیبا داشته باشم زیرا واقعا به گل علاقه دارم.

,

مشوقتان چه کسی بوده است؟

,

همسرم مشوق خیلی خوبی برای من بوده است و حمایت های ایشان جای قدردانی دارد چرا که اگر ایشان نبودند شاید من هیچ کدام از کارهایی که در این سال ها انجام دادم را عملی نمی کردم.

,

آیا تا به حال ناامیدی به سراغتان آمده؟ من از سن 20 سالگی علاوه بر تحصیل در دانشگاه ، در پی یادگیری حرفه های دیگر نیز بودم.

,

 در جوانی اصلا به خستگی فکر نمی کردم بنابراین ناامیدی هم بالطبع بی معنی بود و همیشه با عشق و علاقه به فراگیری و آموزش می پرداختم.

,

چه عاملی باعث شده ، ارتباط خوبی با کارآموزان خود داشته باشید؟

,

 همیشه سعی کرده ام خونگرم باشم و باکارآموزانم روابط خوبی را تجربه کرده و می کنم تا جایی که بعضی از کارآموزانم می گویند ما چند ساعتی از روز که اینجا هستیم اصلا گذر زمان را حس نمی کنیم و این باعث خوشحالی من است.

,

در عین حال در امر آموزش بسیار سخت گیر و جدی هستم زیرا معتقدم هرکاری در جایگاه خودش بسیار ارزشمند است و نباید وقت را به بطالت گذراند. و به همین دلیل است که موفقیت کارآموزانم بسیار خوشحالم می کند و باعث دلگرمی من می شود.

,

 خانم ها از چه دوره هایی استقبال بیشتری دارند؟

,

تقریبا تمام دوره های من کلاس های بسیار شلوغی داریم و گاهی خانم ها مجبورند برای ترم بعدی صبر کنند و این علاقه نشان دادن خانم ها به آشپزی بسیار تحسین برانگیز است.

,

آیا آموزش آشپزی تاثیری در اقتصاد خانواده دارد؟

,

 اجازه دهید ابتدا عرض کنم که شیرینی های که در خانه پخته و آماده می شود از لحاظ طعم و کیفیت بسیار متفاوت است و از آن گذشته به نظرمن یک خانم در حین آشپزی و طبخ شیرینی حس و حالی را تجربه می کند که وصف ناپذیر است و واقعا تاثیر مثبتی در آرامش دارد.

,

 همین مساله که یک خانم یک کیک خانگی یا یک شیرینی خانگی را برای همسر و فرزندان خود آماده می کند باعث افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس می شود. از منظر دیگر هزینه ای که برای پختن یک کیلو شیرینی می شود بسیار ناچیزتر از هزینه خرید آن همین مقدار است.

,

رمز موفقیت تان چه بوده است؟

,

 در وهله اول توکل بر خداوند متعال، همیشه سعی کرده ام در همه کارها  خدا را در نظر داشته باشم و بعد از آن حمایت های همسر و فرزندانم بوده است. در عین حال پشتکار و علاقه ام،  زیرا اگر کسی خودش نخواهد و اراده نکند هیچ حمایت وتوکلی جوابگو نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه