اخبار داغ

داریوش قنبری در گفت‌وگو با دانا:

توزیع سیب‌زمینی میان مردم دولت را متهم به خرید رای با سیب‌زمینی می‌کرد/در گذشته استفاده های تبلیغاتی زیادی از سیب زمینی شد/دولت تنها راه حل را در امحای سیب زمینی‌ها دید

توزیع سیب‌زمینی میان مردم دولت را متهم به خرید رای با سیب‌زمینی می‌کرد/در گذشته استفاده های تبلیغاتی زیادی از سیب زمینی شد/دولت تنها راه حل را در امحای سیب زمینی‌ها دید
نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم گفت: در صورت توزیع سیب زمینی توسط دولت میان مردم، داستان احمدی نژآد تکرار می شد و دولت متهم به خرید رأی با استفاده از سیب زمینی برای انتخابات می شد.
[

داریوش قنبری، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص امحای 1700 تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: آنچه که در ارتباط این مقدار سیب زمینی در کشور مطرح است، بیشتر یک بحث تبلیغاتی به نظر می رسد که رقبای دولت به این بحث دامن زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در گذشته استفاده های تبلیغاتی زیادی از سیب زمینی شده است که جریان پیگیر ماجرای سیب زمینی تفکرات خاصی در این رابطه دارد و در جریان توزیع سیب زمینی در دوران احمدی نژاد هم این جنجال ها به وجود آمد.

,

 

,

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم همچنین بیان داشت: اگر دولت این سیب زمینی‌ها را بین مردم توزیع می کرد، باز هم زبان جریان منتقد دولت به انتقاد می چرخید که چرا به شکل دیگری با آن برخورد نکرده است و یا اینکه همان بحث استفاده انتخاباتی دولت از سیب زمین مطرح می‌شد؛ که از توزیع سیب زمینی استفاده تبلیغاتی می کند.

,

 

,

قنبری با بیان اینکه در مجموع هدف اصلی تخریب دولت در این موضوع و تبلیغات منفی علیه دولت است خاطرنشان کرد: دولت می توانست از قبل شرایط را برای صادرات این مقدار سیب زمینی فراهم کند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به  این که این مشکل ممکن است برای چندین محصول در طول سال به وجود بیاید اعلام کرد: دولت باید تدبیر ویژه ای برای این موضوع در نظر داشته باشد که در شرایط مشابه که نیازمند تنظیم بازار است، به صادرات روی بیاورد.

,

 

,

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم با بیان اینکه احتمالاً مشکلات دولت در زمینه صادرات بوده است که دولت تنها راه حل را در امحای این میزان سیب زمینی دیده است، گفت: در مجموع راه حل های قایل توجه دیگری برای دولت وجود داشت که دولت می توانست به جای امحا به آنها توجه کند.

,

 

,

قنبری در خصوص توزیع این میزان سیب زمینی میان نیازمندان و یا اقشار دیگر گفت: توزیع سیب زمینی منجر به بهم ریختن بازار می شد؛ معمولاً در کشور های دیگر هم از این دست اتفاقات می افتد و بسیاری از کشورهای پیشرفته میلیون ها تن گندم را برای تنظیم بازار به دریا می ریزند و برای حفظ بازار در زمینه محصولات کشاورزی این اقدامات صورت می گیرد.

,

 

,

وی در پایان تصریح کرد: توزیع این میزان سیب زمینی صد در صد بر بازار تأثیر می‌گذاشت و اگرچه شاید کمکی به تعدادی نیازمند می شد اما اثار منفی زیادی برای کشاورزان به دنبال داشت و از همه مهم تر شائبه استفاده تبلیغاتی از سیب زمینی ها پیش می آمد.

,

 

,

در صورت توزیع سیب زمینی توسط دولت میان مردم، داستان احمدی نژآد تکرار می شد و دولت متهم به خرید رأی با استفاده از سیب زمینی برای انتخابات می شد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه