اخبار داغ

گلدون وبلاگی /63

خزانه عزت ملی را خالی نکنید/مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق

خزانه عزت ملی را خالی نکنید/مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق
سایت حرف تو به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، روزانه بسته ای را تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار دهد. بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سایت حرف تو  به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، روزانه بسته ای را تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار دهد. بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سایت , حرف تو ,  به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، روزانه بسته ای را تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار دهد. بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید.,

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس از تمامی وبلاگ نویسانی که خواهان انتشار مطلبشان در این بخش هستند خواهشمندl است مطالب تولیدی خود را  در قسمت " ارسال مطلب" سایت حرف تو، .ارسال نمایند.

,

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس از تمامی وبلاگ نویسانی که خواهان انتشار مطلبشان در این بخش هستند خواهشمندl است مطالب تولیدی خود را  در قسمت " ارسال مطلب" سایت حرف تو، .ارسال نمایند.

, حرف تو،,

-----------------------------------------------------------------------------------

,

کسی را تهدید کن که از تو بترسد!

, کسی را تهدید کن که از تو بترسد!, کسی را تهدید کن که از تو بترسد!, کسی را تهدید کن که از تو بترسد!,

 

,

, ,

وبلاگ"انقلاب سوم"نوشت:

, وبلاگ"انقلاب سوم"نوشت:, وبلاگ"انقلاب سوم"نوشت:, وبلاگ"انقلاب سوم"نوشت:, انقلاب سوم,

ما با دستانی خالی یک حکومت تا بن دندان مسلح و ژاندارم تو در منطقه را بر انداختیم.

,

ما هشت سال تمام با تو و تمامی ایادی ات در منطقه جنگیدیم و یک وجب خاکمان را ندادیم.

,

ما سی و چند سال است که در مقابل خدعه ها و نیرنگ های تو و ایادیت٬ سینه سپر کرده٬ ایستاده ایم.

,

ما در فتنه ی 78 و 88 دم آدم هایت را چیدیم و خیال خامشان را به سراب تبدیل کردیم.

,

آن زمان ها که هیچ نداشتیم٬ از تو نترسیدیم! حال که همه چیز داریم.

,

ارتشی شجاع و ورزیده٬

,

سپاهی نیرومند و انقلابی٬

,

بیش از بیست میلیون بسیجی آموزش دیده ی آماده٬

,

انواع تجهیزات نظامی و دفاعی بومی٬

,

و میلیون ها انسان آزاده ی عاشق جمهوری اسلامی مان در سراسر دنیا!

,

اگر هیچ هم نداشتیم باز هم خدا ما را کافی بود.

,

که را تهدید می کنی؟

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

اگر تقوا نباشد...

, اگر تقوا نباشد..., اگر تقوا نباشد..., اگر تقوا نباشد...,

 

,

, ,

وبلاگ"عهد قلم"نوشت:

, وبلاگ"عهد قلم"نوشت:, وبلاگ"عهد قلم"نوشت:, وبلاگ"عهد قلم"نوشت:, عهد قلم,

بسم الله...

,

۱.  اگر در دوچرخه سواری خودمان را کنترل نکنیم، زمین می خوریم و آسیب می بینیم...

,

۲.  اگر در رانندگی خودمان را کنترل نکنیم، یا ضرر مالی می کنیم یا ضرر جانی!...

,

۳.  اگر در درس خواندن خودمان را حفظ نکنیم حداقل اینست که درس را نمی فهمیم و با معدل پایینی قبول می شویم یا نهایش می افتیم دیگه....

,

۴.  اگر در غذا خوردن خودمان را کنترل نکنیم، یک روز معده درد داریم، یک روز کلیه درد و همینطور الی آخر درد!

,

۵.  اگر در راه رفتن روی طناب خودمان را کنترل نکنیم از طرف چپ سقوط میکنیم، البته احتمال هم دارد که اگر از سمت چپ سقوط نکردیم حتما از راست سقوط میکنیم چون خودمان را حفظ نکرده ایم دیگر....

,

۶.  اگر در پول خرج کردن خودمان را کنترل نکنیم یا باید دستمان پیش این و آن دراز باشد یا باید بی پولی بکشیم!

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

******************************************

,

خزانه عزت ملی را خالی نکنید

, خزانه عزت ملی را خالی نکنید, خزانه عزت ملی را خالی نکنید, خزانه عزت ملی را خالی نکنید,

 

,

, ,

وبلاگ"افاضات عقل کل"نوشت:

, وبلاگ"افاضات عقل کل"نوشت:, وبلاگ"افاضات عقل کل"نوشت:, وبلاگ"افاضات عقل کل"نوشت:, افاضات عقل کل,

روزنامه ها و سایت ها از آمارهای متنوع سخن می گویند؛ از نرخ تورم و بیکاری گرفته تا خزانه ای که یک روز خالی است و چند روز بعد پر می شود؛ از اموال بلوکه شده ای که می خواهند بخشی از آن را با هزار شرط و شروط ؛قطره چکانی تحویلمان دهند تا درصد غنی سازی اورانیوم که زمانی تا 20 درصد افزایش دادیم و امروز حاصل زحمات چندین ساله دانشمندان هسته ای را اکسید می کنیم.

,

همه چیز کم یا زیاد، درست یا غلط؛ آماری برای ارائه کردن دارد اما درصد عزت ملی را هیچ کس اندازه نمی گیرد ، نرخ غرور ملی را هیچ کس اعلام نمی کند؛ درصد اعتماد به نفس ملی و خودباوری را هیچ دولتی گزارش نمی دهد.

,

 و این اقتضای دنیای امروز است ، دنیایی که جسم انسان ها بر روحشان حکومت می کند. تبلیغات رسانه ها بر خوراک و پوشاک و مسکن متمرکز است تا نیازهای جسمی انسان برطرف شود و اینجاست که نرخ تورم را به روز محاسبه می کنند و گزارش می دهند و با گذشته مقایسه می نمایند ؛ اما کسی آماری ارائه نمی دهد تا بگوید درصد عزت ملی ایران ،آن زمان که اوباما از ایران تقاضا می کرد پهبادش را پس دهد چقدر بود و اکنون که بان کی مون ، ایران را بازیچه خود قرار می دهد و دعوتش را پس می گیرد چقدر است؟

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

******************************************

,

طنز : اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم!

, طنز : اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم!, طنز : اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم!, طنز : اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم!,

 

,

, ,

وبلاگ"فرهنگ پرواز"نوشت:

, وبلاگ"فرهنگ پرواز"نوشت:, وبلاگ"فرهنگ پرواز"نوشت:, وبلاگ"فرهنگ پرواز"نوشت:, فرهنگ پرواز,

1: برد-برد : را مردم زمانی می گویند که دزدی صورت بگیرد و مردم داد می زنند برد برد ! و دیپلمات ها زمانی می گویند که به یک پیروزی بزرگ برسند !!!...

,

2:یارانه : همان گداپروری سابق از دولت به ملت و در زمان کنونی به عملی می گویند که از کدخدا به دولت صورت می گیرد ...

,

3:لبو فروش : افرادی هستند که خواسته یا ناخواسته به شغل شریف کلاه گذاشتن مبادرت نفرموده ! و بجای آن در انتخابات ها افرادی اصیل و تحصیل کرده هستند و در زمان کنونی طبق گفته ی سریع المداد  افرادی بی سواد و ... هستند !

,

4:آزادی بیان : شیرین ترین دروغی که می شد از یک گروه شنید. از نتایج شکرک زدن آن می توان به توقیف و شکایت و .. اشاره کرد...

,

5:خزانه خالی : مکانی است که خالی از پر است و شاید هم پر از خالی است! ولی با هوای موجود آنجا می توان برای تغییر دکوراسیون مهم ترین اتاق ساختمان پاستور.مبلغ چند میلیارد تومانی هزینه کرد...!

,

6:غلط کردم : به عمل و سخنی می گویند که یکی از سران فتنه سبز این روز ها برای بازگشت به قدرت ناچار است در هر سخنرانی آن را چند بار تکرار کند..

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

******************************************

,

خود را جای دیگران گذاشتن

, خود را جای دیگران گذاشتن, خود را جای دیگران گذاشتن, خود را جای دیگران گذاشتن,

 

,

, ,

وبلاگ"آرامش کجاست"نوشت:

, وبلاگ"آرامش کجاست"نوشت:, وبلاگ"آرامش کجاست"نوشت:, وبلاگ"آرامش کجاست"نوشت:, آرامش کجاست,

در بسیاری از اوقات ما والدین نمی‌توانیم با فرزندانمان تفاهم داشته باشیم. سن و زبان آن‌ها با ما یکی نیست؛ به عبارتی؛ ما هم‌عصر هم نیستیم. در روان‌شناسی گفته شده است؛ هنگامی که می‌خواهید با بچه‌ها صحبت کنید، اشتباه است اگر همانطور که ایستاده‌اید، با آن‌ها صحبت کنید، چون آن‌ها شما را به اندازه یک غول می‌بینند. لذا او را لب یک سکو بگذارید و با او حرف بزنید یا شما بنشینید تا بتوانید با او ارتباط برقرار کنید.

در زندگی زناشویی نیز باید همین‌گونه عمل کنیم. اگر در وجود من اشکالی بود، دوست داشتم چگونه با من برخورد کنند؟ هیچ وقت دوست دارید کسی به شما تند شود؟ پس شما  هم نسبت به خانم تند نشو. 

,
,
,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

حماسه‌ی اقتصادی؛ شاید وقتی دیگر!
 

, حماسه‌ی اقتصادی؛ شاید وقتی دیگر!, حماسه‌ی اقتصادی؛ شاید وقتی دیگر!, حماسه‌ی اقتصادی؛ شاید وقتی دیگر!,
,

, ,

وبگاه"رایگاه"نوشت:

, وبگاه"رایگاه"نوشت:, وبگاه"رایگاه"نوشت:, وبگاه"رایگاه"نوشت:, رایگاه,

نام‌گذاری سال 1392 به عنوان «حماسه‌ی سیاسی، حماسه‌ی اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، به خوبی مهم‌ترین مسائل پیش روی کشور در سال جاری نشان می‌داد که نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود و دیگر حل چالش‌های اقتصادی موجود و پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد. مخاطبین این عنوان نیز اعم مردم و مسئولین کشور بودند، که البته ملت ایران با حضور حماسی در انتخابات 24 خرداد، عملاً نقش خود را ایفا کردند و تحقق جزء دوم عنوان را از طریق دولت تازه‌نفس به انتظار نشستند.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*********************************************

,

تند و راحت! خوداظهاری، دهک بندی و حذف

, تند و راحت! خوداظهاری، دهک بندی و حذف, تند و راحت! خوداظهاری، دهک بندی و حذف, تند و راحت! خوداظهاری، دهک بندی و حذف,

 

,

, ,

وبلاگ"سلمان علی(ع)"نوشت:

, وبلاگ"سلمان علی(ع)"نوشت:, وبلاگ"سلمان علی(ع)"نوشت:, وبلاگ"سلمان علی(ع)"نوشت:, سلمان علی(ع),

طبق گزارش کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوارهای متقاضی نیازمندی پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد سالیانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و در موعود تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند     که گویا خود کمیسیون تلفیق این رقم معین را بین 15 تا 20 میلیون تومان در سال پیشنهاد نموده است و ثروتمندانی که یارانه می گیرند نیز 3 برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند و این که معیار شناسایی و حذف افراد براساس اطلاعات خود اظهاری خواهد بود. بحث دیگر این که قیمت حامل های انرژی حدود 2 برابر و بیشتر خواهند شد و یارانه نقدی خانوارها نیز افزایش نخواهد یافت؛ از سوی دیگر آقای محسن بهرامی، مشاور معاون اجرایی رییس جمهور نیز از برنامه و عزم جدی دولت برای حذف 3 دهک از مردم از دریافت یارانه ها خبر می دهد.

,

همانطوری که از اطلاعات فوق بر می آید مشخص است که معیار حذف یارانه ها بر اساس اطلاعات خوداظهاری است و این یعنی تنها راستی آزمایی اطلاعات افرادی قابل اجراست که حقوق مشخصی دارند و به عبارت دیگر، این فقط اقشار حقوق بگیر کارمند و کارگر هستند که میزان حقوق دریافتی آنها به صورت دقیق قابل تشخیص، سنجش و حذف است و اقشار محدود دیگری هم وجود دارند که به صورت نسبی می توان درآمد آنها را تخمین زد، ولی به راستی اطلاعات خوداظهاری می تواند معرف درآمد تمام خانوارها باشد؟! آیا این اطلاعات می تواند ضامن اجرای عادلانه و صحیح فازدوم هدفمندی باشد؟! آیا معیار خوداظهاری خانواده ها را به دروغگویی تشویق نمی کند؟! آیا در این روش آنها که خودشان و فیش حقوقی شان راست می گوید، تنبیه نخواهند شد؟!

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

********************************************

,

مسجد یا نمازخانه مساله این است

, مسجد یا نمازخانه مساله این است, مسجد یا نمازخانه مساله این است, مسجد یا نمازخانه مساله این است,

 

,

, ,

وبلاگ"انعکاس"نوشت:

, وبلاگ"انعکاس"نوشت:, وبلاگ"انعکاس"نوشت:, وبلاگ"انعکاس"نوشت:, انعکاس,

چرا بعضی جوانان به مساجد بی رغبتند، چرا از کنار مساجد رد می شوند اما نگاهی هم به داخل انها نمیکنند ؟

,

شاید این سوال باید سوال اول ذهن همه دست اندرکاران فرهنگی وخیرین مسجدساز و امام جماعتهای مساجد باشد ،زیرا هویت یک مسجد از ساختمان ان نشات نمیگیرد ،بلکه از روح آن که متعلق به مسجدیهاو نمازخوانهای آن است،معنا میگیرد ..

و اما اولین دلیل این است که مساجد محل رکود و سکون شده اند و با وقایع و تغییرات اجتماعی و سیاسی ارتباطی ندارند ، در دنیایی که همه چیز و همه کس در حال تغییر مداوم هستند ،هر کس و هر چیز که بخواهد در مسیر تغییرات ثابت و یاساکن بماند محکوم به زوال است و متاسفانه مساجدی که روزی نه تنها با وقایع اجتماعی وسیاسی و حتی اقتصادی همراه بودند، بلکه خودشان منشا تغییرات و تحولات بودند، امروز به محلی تبدیل شده است که گاه انقدر از مسائل و دغدغه های اجتماع دورهستند، که به دیر و کلیسا  شبیه تر است تا مسجد خدا ، این موضوع نه در روح مسجد نهفته است ، بلکه در متولیانی است که عهده دار مساجد هستند وخودشان بعضا جزء کسانی هستند که از جامعه رانده شده اند و چون جایی نداشته اند به مساجد روی اورده اند انها کسانی هستند که ساعت ذهنشان در جایی در زمان خوابیده و عقربه های فکرشان از حرکت ایستاده ، و وقتی جوانان که مبدا و محصول و منشا تحولات هستند و بی قرار و سرکش به سمت مساجد نگاه می کنند جز سکوت و سکون نمیبینند.

ادامه مطلب

*******************************************

امپراتوری سر افکنده

 

وبلاگ"حدیث منتظران قائم (عج)"نوشت:

در هنگام تلاش برای بررسی مسائل مختلفی که ارائه تحلیلی از آن در این فضای رسانه ای سرکوب گرانه در جامعه بین اللمی ، به شدت آزار دهنده است ، نگاه به هر سو ، نقطه کانونی لنزها را به سمت دستهایی می برد که اتفاقاً خیلی آشکار شده اند .

مرور حوادث و حواشی ِ  ژنو 2 ، مذاکرات هسته ای ایران ، درگیری های اوکراین ، منازعات سودان جنوبی ، نبردهای الانبار عراق و ... ، همه و همه رد پاهایی محکم از تلاشهای آمریکا جهت حفظ نفسهای پایانی اش در مسند امپراتوریست .

به طور مشخص این رزوها جمهوری اسلامی ایران وارد بازی هوشمندانه ای  با آمریکا و غرب شده است که به شدت دلهره و آشفتگی را در اظهارات و اقدامات سران آنها ، هویدا ساخته است . گرچه ایالات متحده آمریکا تلاش می کند هرچند با حرکتهایی بسیار تکراری و نخ نما ، جانی دوباره برای نفسهای آخرش پیدا کند ولی اینبار ، سدی مستحکم و قدرتمند برای برچیدن ریشه های این استکبار جهانی ، در مقابلش قد علم نموده است .

ورود ایران به بازی هسته ای که اتفاقاً در فضای افکار عمومی داخل کشور با جریان سازی هایی هم همراه بوده ، بر خلاف ادعای برخی از مفسران ، فرصتهای بی نظیری را هم برای نقش آفرینی در این فضای مه آلود منطقه برای جمهوری اسلامی فراهم آورده است . در همان نقطه ابتدایی این بازی ، لرزه ای به جان کشورهایی حامی آمریکا در منطقه افتاد ، که دست و پاهایشان را در وضعیتی شبیه به گره های ملوانی قرار داد .

ادامه مطلب

********************************************

از توافق ژنو و میوه‌های هسته دار تا آلودگی هوا

 

وبلاگ"طنز های یک م.ر سیخونکچی"نوشت:

آنقدر سوژه و خبر و ماجرا زیاد است که هر طنزنویسی چهارشاخ می‌ماند کدامش را دستمایه قرار دهد و مطلب بنویسد. اینجانب برای اینکه نسبت به هیچکدام از سوژه‌ها ظلم نشود سعی کرده ام به مهمترین آنها بپردازم. برای اینکار بد ندیدم بخشی از اخباری را که احتمالاً 40 سال بعد در بخشهای مختلف خبری صداو سیما به سمع و نظرتان خواهد رسید، را جلوتر به سمع و نظرتان برسانم:

اخبار سیاسی

امروز عصر یک محموله ارزی وارد کشور شد. این اتفاق در راستای اجرای توافقنامه ژنو انجام گرفت. بدین ترتیب قسط هزار و سیصد و بیست ودوم از دارایی‌های بلوکه شده ایران در غرب به ارزش سه دلار و بیست و پنج سنت توسط کیف جیبی سفیر سوئیس درایران، وارد کشور شد. بر همین اساس، ایران نیز هزار و سیصد و بیست و دومین مرحله از اجرای تعهدات خود را آغاز کرد. ایران در این راستا کل بذر و دانه میوه‌هایی که هسته دار هستند را نابود کرد و متعهد شد زین پس هیچگونه میوه هسته دار کشت نکند. گفتنی است آمریکا چندی پیش نسبت به مشاهده یک موز در میدان میوه و تره بار کاشمر هشدار داده و وجود میوه‌ای که از بیخ هسته دار است را نشانه عدم حسن نیت ایران دانسته بود. ایران نیز در مقابل تهدید کرده بود که اگر آمریکا حتی به اندازه یک سنت از قسط سه دلار و بیست و پنج سنتی خود کم کند، ایران بصورت یک طرفه روح توافقنامه ژنو را مورد عنایت قرار خواهد داد. آمریکا گفته زرشک. ایران سکوت کرد!

اخبار ورزشی

 صد و پنجاه و دومین شهرآورد تهران بین تیمهای فوتبال استقلال و پیروزی طبیعتاً با نتیجه صفر صفر پایان یافت. از اتفاقات قابل تقدیر این بازی رد شدن یک توپ از هفت متری تیرک دروازه و زدن سه شوت محکم توسط بازیکنان بود که تماشاگران را به وجد آورد. یکی از بازیکنان در مصاحبه بعد از بازی با اشاره به همین اتفاقات گفت: من نمیدونم باتوجه به خلق چنین صحنه‌هایی در بازی چرا تماشاگران فریاد بی‌غیرت بی‌غیرت سر دادند. وی هشدار داد در صورتی که باشگاهها به تعهدات خود برای پرداخت 5 میلیارد تومان قسط دوم این فصل بازیکنان عمل نکنند احتمالا در شهرآورد بعد فقط توپ در گردالوی وسط همین خواهد چرخید؛ خود دانید.

ادامه مطلب

*******************************************

توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .

 

توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .

وبگاه"مقتدر مظلوم"نوشت:

آنچه در ژنو گذشت، قدر مسلم، تسلیم دشمن در برابر ما نبود . . .

,

شاید این سوال باید سوال اول ذهن همه دست اندرکاران فرهنگی وخیرین مسجدساز و امام جماعتهای مساجد باشد ،زیرا هویت یک مسجد از ساختمان ان نشات نمیگیرد ،بلکه از روح آن که متعلق به مسجدیهاو نمازخوانهای آن است،معنا میگیرد ..

,

و اما اولین دلیل این است که مساجد محل رکود و سکون شده اند و با وقایع و تغییرات اجتماعی و سیاسی ارتباطی ندارند ، در دنیایی که همه چیز و همه کس در حال تغییر مداوم هستند ،هر کس و هر چیز که بخواهد در مسیر تغییرات ثابت و یاساکن بماند محکوم به زوال است و متاسفانه مساجدی که روزی نه تنها با وقایع اجتماعی وسیاسی و حتی اقتصادی همراه بودند، بلکه خودشان منشا تغییرات و تحولات بودند، امروز به محلی تبدیل شده است که گاه انقدر از مسائل و دغدغه های اجتماع دورهستند، که به دیر و کلیسا  شبیه تر است تا مسجد خدا ، این موضوع نه در روح مسجد نهفته است ، بلکه در متولیانی است که عهده دار مساجد هستند وخودشان بعضا جزء کسانی هستند که از جامعه رانده شده اند و چون جایی نداشته اند به مساجد روی اورده اند انها کسانی هستند که ساعت ذهنشان در جایی در زمان خوابیده و عقربه های فکرشان از حرکت ایستاده ، و وقتی جوانان که مبدا و محصول و منشا تحولات هستند و بی قرار و سرکش به سمت مساجد نگاه می کنند جز سکوت و سکون نمیبینند.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

امپراتوری سر افکنده

, امپراتوری سر افکنده, امپراتوری سر افکنده, امپراتوری سر افکنده,

 

,

, ,

وبلاگ"حدیث منتظران قائم (عج)"نوشت:

, وبلاگ"حدیث منتظران قائم (عج)"نوشت:, وبلاگ"حدیث منتظران قائم (عج)"نوشت:, وبلاگ"حدیث منتظران قائم (عج)"نوشت:, حدیث منتظران قائم (عج),

در هنگام تلاش برای بررسی مسائل مختلفی که ارائه تحلیلی از آن در این فضای رسانه ای سرکوب گرانه در جامعه بین اللمی ، به شدت آزار دهنده است ، نگاه به هر سو ، نقطه کانونی لنزها را به سمت دستهایی می برد که اتفاقاً خیلی آشکار شده اند .

,

مرور حوادث و حواشی ِ  ژنو 2 ، مذاکرات هسته ای ایران ، درگیری های اوکراین ، منازعات سودان جنوبی ، نبردهای الانبار عراق و ... ، همه و همه رد پاهایی محکم از تلاشهای آمریکا جهت حفظ نفسهای پایانی اش در مسند امپراتوریست .

,

به طور مشخص این رزوها جمهوری اسلامی ایران وارد بازی هوشمندانه ای  با آمریکا و غرب شده است که به شدت دلهره و آشفتگی را در اظهارات و اقدامات سران آنها ، هویدا ساخته است . گرچه ایالات متحده آمریکا تلاش می کند هرچند با حرکتهایی بسیار تکراری و نخ نما ، جانی دوباره برای نفسهای آخرش پیدا کند ولی اینبار ، سدی مستحکم و قدرتمند برای برچیدن ریشه های این استکبار جهانی ، در مقابلش قد علم نموده است .

,

ورود ایران به بازی هسته ای که اتفاقاً در فضای افکار عمومی داخل کشور با جریان سازی هایی هم همراه بوده ، بر خلاف ادعای برخی از مفسران ، فرصتهای بی نظیری را هم برای نقش آفرینی در این فضای مه آلود منطقه برای جمهوری اسلامی فراهم آورده است . در همان نقطه ابتدایی این بازی ، لرزه ای به جان کشورهایی حامی آمریکا در منطقه افتاد ، که دست و پاهایشان را در وضعیتی شبیه به گره های ملوانی قرار داد .

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

********************************************

,

از توافق ژنو و میوه‌های هسته دار تا آلودگی هوا

, از توافق ژنو و میوه‌های هسته دار تا آلودگی هوا, از توافق ژنو و میوه‌های هسته دار تا آلودگی هوا, از توافق ژنو و میوه‌های هسته دار تا آلودگی هوا,

 

,

, ,

وبلاگ"طنز های یک م.ر سیخونکچی"نوشت:

, وبلاگ"طنز های یک م.ر سیخونکچی"نوشت:, وبلاگ"طنز های یک م.ر سیخونکچی"نوشت:, وبلاگ"طنز های یک م.ر سیخونکچی"نوشت:, طنز های یک م.ر سیخونکچی,

آنقدر سوژه و خبر و ماجرا زیاد است که هر طنزنویسی چهارشاخ می‌ماند کدامش را دستمایه قرار دهد و مطلب بنویسد. اینجانب برای اینکه نسبت به هیچکدام از سوژه‌ها ظلم نشود سعی کرده ام به مهمترین آنها بپردازم. برای اینکار بد ندیدم بخشی از اخباری را که احتمالاً 40 سال بعد در بخشهای مختلف خبری صداو سیما به سمع و نظرتان خواهد رسید، را جلوتر به سمع و نظرتان برسانم:

,

اخبار سیاسی

,

امروز عصر یک محموله ارزی وارد کشور شد. این اتفاق در راستای اجرای توافقنامه ژنو انجام گرفت. بدین ترتیب قسط هزار و سیصد و بیست ودوم از دارایی‌های بلوکه شده ایران در غرب به ارزش سه دلار و بیست و پنج سنت توسط کیف جیبی سفیر سوئیس درایران، وارد کشور شد. بر همین اساس، ایران نیز هزار و سیصد و بیست و دومین مرحله از اجرای تعهدات خود را آغاز کرد. ایران در این راستا کل بذر و دانه میوه‌هایی که هسته دار هستند را نابود کرد و متعهد شد زین پس هیچگونه میوه هسته دار کشت نکند. گفتنی است آمریکا چندی پیش نسبت به مشاهده یک موز در میدان میوه و تره بار کاشمر هشدار داده و وجود میوه‌ای که از بیخ هسته دار است را نشانه عدم حسن نیت ایران دانسته بود. ایران نیز در مقابل تهدید کرده بود که اگر آمریکا حتی به اندازه یک سنت از قسط سه دلار و بیست و پنج سنتی خود کم کند، ایران بصورت یک طرفه روح توافقنامه ژنو را مورد عنایت قرار خواهد داد. آمریکا گفته زرشک. ایران سکوت کرد!

,

اخبار ورزشی

,

 صد و پنجاه و دومین شهرآورد تهران بین تیمهای فوتبال استقلال و پیروزی طبیعتاً با نتیجه صفر صفر پایان یافت. از اتفاقات قابل تقدیر این بازی رد شدن یک توپ از هفت متری تیرک دروازه و زدن سه شوت محکم توسط بازیکنان بود که تماشاگران را به وجد آورد. یکی از بازیکنان در مصاحبه بعد از بازی با اشاره به همین اتفاقات گفت: من نمیدونم باتوجه به خلق چنین صحنه‌هایی در بازی چرا تماشاگران فریاد بی‌غیرت بی‌غیرت سر دادند. وی هشدار داد در صورتی که باشگاهها به تعهدات خود برای پرداخت 5 میلیارد تومان قسط دوم این فصل بازیکنان عمل نکنند احتمالا در شهرآورد بعد فقط توپ در گردالوی وسط همین خواهد چرخید؛ خود دانید.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .

, توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . ., توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . ., توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .,

 

,

توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .

, توافق‌شان با دشمن است و دشمنی‌شان با ما . . .,

وبگاه"مقتدر مظلوم"نوشت:

, وبگاه"مقتدر مظلوم"نوشت:, وبگاه"مقتدر مظلوم"نوشت:, وبگاه"مقتدر مظلوم"نوشت:, مقتدر مظلوم,

آنچه در ژنو گذشت، قدر مسلم، تسلیم دشمن در برابر ما نبود . . .

,

فی الواقع آن روز که عمارت هسته‌ای را شهدای ما با خون خود بالا بردند، دشمن در برابر ما تسلیم شد . . .
دیروز انرژی هسته‌ای، حق مسلم ما نبود... و نبود! تعارف که نداریم. . . .
جز این، چیست مگر توافق ژنو؟!
هسته‌ای تعطیل شود، در ازای اینکه قلیل‌ترین حق تو را قسطی، آیا بدهند؛ آیا ندهند . . .
لیکن دولت محترم اگر زور بازویی دارد، خوب است آنرا خرج دشمنان ملت کند، نه نیم دیگری از همین ملت. بگذریم . . .
«مردانی که در خانه، با اهل و عیال، بد تا می‌کنند، اتفاقا در برابر قداره‌بند سر خیابان، کتک‌خور ملسی دارند» . . .

,
,
,
,
,
,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

******************************************

,

مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق

, مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق, مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق, مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق,

 

,

مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق

, مشق شب علیرضا و آرمیتا بعد از تعلیق,

وبلاگ"معبر سایبری فندرسک"نوشت:

, وبلاگ"معبر سایبری فندرسک"نوشت:, وبلاگ"معبر سایبری فندرسک"نوشت:, وبلاگ"معبر سایبری فندرسک"نوشت:, معبر سایبری فندرسک,

چشم هایش خیره به عکس بابا روی طاقچه اتاق بود. بغض راه گلویش را بسته بود. اشک در دریاچه چشم هایش حلقه زده بود. با سن کم فهمیده بود میراث بابا را پلمپ کرده اند. میراثی که بابا بخاطرش جان داد. مادر صدا زد بیا به مشق شبت نمره بدم. مادر دفتر مشقش را گرفت و شروع کرد به خواندن :

,

آن مرد داس دارد    آن مرد با داس آمد       بابا غنی سازی داد    بابا جان داد....

,

مادر آرام با گوشه روسری، اشک چشم هایش را پاک کرد و گفت نمره ات می شود بیست. گفت نه بیست نه. مادر گفت چرا عزیزم؟

,

 گفت بابا هم نمره اش بیست (غنی سازی 20درصد) شده بود که جان داد. به من 5 (غنی سازی 5 درصد) بده.بیست بابایم را بردند... می ترسم دفتر من راهم پلمپ کنند.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

گفت میخام با رسول الله ناهار بخورم

, گفت میخام با رسول الله ناهار بخورم, گفت میخام با رسول الله ناهار بخورم, گفت میخام با رسول الله ناهار بخورم,

 

,

, ,

وبگاه"خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان"نوشت:

, وبگاه"خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان"نوشت:, وبگاه"خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان"نوشت:, وبگاه"خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان"نوشت:, خاطرات یک ایرانی ساکن لبنان,

برای کاری باید به خیابان شهید احمد قصیر (شارع العریض) میرفتم. درست جلوی مکان انفجار قبلی. فراموش نکنیم سه شنبه ها در لبنان روز انفجار است. و این خیابان هم سابقه دو حمله انتحاری دارد. اتفاقا خیلی از انفجارات حدود ساعت ده صبح به وقت بیروت رخ داده. فکر کنم طبق عقیده تکفیری ها، سه ساعتی طول می کشد صف ناهار پیامبر!
قاشق هم که عموما کم می آید! لذا قاشق باید با خودشان ببرند!
هرچند حزب الله طبق فرمان پیامبر و دین، اسیر را نمی کشند اما جوک زیر را خودشان ساخته اند!
یه تکفیری رو اسیر کردن گفت منو الان نکشین. بذارین ظهر بکشین.
گفتن چرا؟
گفت میخام با رسول الله ناهار بخورم (مرتیکه ی گشنه! بهشتو برا ناهار میخاد!)

,
,
,
,
,
,

بچه ها گفتن کورخوندی! ساعت 4 میکشیمت که فقط به شستن ظرفا برسی! خخخخ

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

منافع ملی کیلو چند؟!

, منافع ملی کیلو چند؟!, منافع ملی کیلو چند؟!, منافع ملی کیلو چند؟!,

 

,

, , , ,

وبلاگ"جالبه"نوشت:

, وبلاگ"جالبه"نوشت:, وبلاگ"جالبه"نوشت:, وبلاگ"جالبه"نوشت:, جالبه,

این روزها جناب عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی دولت خاتمی، کسی که سال 1388 در افاضاتشان فرموده بودند: «اگر احمدی نژاد رئیس جمهور شود باید چادر به سر کرده و از ایران فرار کنیم» هرچند ایشان زیر حرفشان زده و از کشور فرار نکردند، در مصاحبه با روزنامه‌ی آرمان برنامه‌های پشت‌ پرده‌ی اصلاح‌طلبان را در عزل و نصب مدیران دولتی افشا کرده است. وی با تأکید بر اینکه نباید هیچ‌یک از مدیران دولتی از میان اصولگرایان انتخاب شوند، گفته: «ممکن است در شاهرگ‌های خود دولت، تصمیمی اتخاذ شود اما برخی از این تصمیمات در مویرگ‌ها به مرحله‌ی اجرا نزدیک نمی‌شود و به همین دلیل هم دولت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند» 

,

به گزارش منابع خبری با این‌که هنوز شش ماه از استقرار دولت تدبیر و امید نگذشته، بیش از 2600تن از مدیران دستگاه‌های دولتی برکنار شده‌ و بعضی هم در انتظار عزل هستند. نکته دیگر این است که اصلاح‌طلبان هنوز هم راضی به این همه تغییرات نشده و با فشارهای که از سوی افراد درشت و ریزی که به دولت وارد می‌شود، تلاش آنها بر این است تا رده‌ی آبدارچی هم افراد را از بین اصلاح‌طلبان انتخاب کنند.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

 

,

نامه ای به دکتر صادق زیباکلام

, نامه ای به دکتر صادق زیباکلام, نامه ای به دکتر صادق زیباکلام, نامه ای به دکتر صادق زیباکلام,

 

,

, ,

وبلاگ"دست نوشته های یک دانشجو"نوشت:

, وبلاگ"دست نوشته های یک دانشجو"نوشت:, وبلاگ"دست نوشته های یک دانشجو"نوشت:, وبلاگ"دست نوشته های یک دانشجو"نوشت:, دست نوشته های یک دانشجو,

 بسمه تعالی

,

جناب آقای دکتر صادق زیباکلام

,

با عرض سلام و خسته نباشید

,

این روزها که همچنان بحثهای مختلفی درباره «توافقنامه ژنو» و «فتح الفتوح دولت تدبیر و امید» در افکار عمومی و رسانه ها مطرح است، به عنوان شاگرد سالهای نه چندان دور و دوستدار همیشگی شما، مواضع و نظرات حضرتعالی در این باره را دنبال می کنم. 

,

آنچه در این میان برای بنده قابل پیش بینی بود و هست، دفاع محکم شما از این قرارداد و تجلیل از زحمات دکتر ظریف و رییس جمهور محترم آقای دکتر روحانی است، شما در مجموع دیپلماسی دولت جدید را مثبت ارزیابی می کنید، نتیجه این توافقنامه را به نفع ایران و در راستای بهبود اوضاع اقتصادی می دانید، معتقدید می توان از این به بعد با امریکا و برخی کشورهای اروپایی دیگر رابطه بهتری داشت و در مجموع این اقدام دولت را یک گام بزرگ رو به جلو جهت پیشرفت و ارتقای کشور توصیف می کنید.

,

این محورها را در یادداشت ها، گفتگوها و مناظره های حضرتعالی طی روزهای بعد از توافق ژنو تا کنون می توان به کرات مشاهده کرد و بدیهی است این مواضع شما نیز از روی اعتقاداتتان بوده و ادله متعددی جهت دفاع از آنها دارید، چه آنکه با شناختی که طی سالهای گذشته از شما دارم، همواره انسانی «صادق» بوده اید که مواضع تان از روی اعتقاداتتان است و از بیان علنی آن نیز ابایی ندارید.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*******************************************

,

ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!

, ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!, ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!, ما هم گزینه داریم: لبخند و تعارف!,

 

,

, ,

وبگاه"آهستان"نوشت:

, وبگاه"آهستان"نوشت:, وبگاه"آهستان"نوشت:, وبگاه"آهستان"نوشت:, آهستان,

چقدر دوست دارم رییس جمهور و یا مسئولان وزارت خارجه کشور من هم مثل مسئولان سایر کشورهای دنیا، با خودشان و با مردمشان رک و راست باشند. خودشان باشند. ادای روشنفکران و قدیسان را در نیاورند. من رییس جمهوری روشنفکر یا تئوری پرداز نمی خواهم، رییس جمهوی می خواهم که سیاستمدار باشد، واقع گرا باشد، طبق اصول و عقاید و عرف و فرهنگ جامعه خودش حرف بزند. مثل رییس جمهور آمریکا یا وزیر خارجه آمریکا. آنها خودشان هستند، ادا در نمی آورند!

,

 اصلا صداقت بهترین چیز است. من واقعا درک نمی کنم که چرا روسای جمهور ما (مخصوصا آقایان خاتمی و روحانی) دوست داشتند و دوست دارند که نقش مسیح را بازی کنند؟ اینکه بخواهیم چهره خوبی از خودمان در دنیا عرضه کنیم واقعا خوب است، اما آیا واقعا (واقعا، واقعا، واقعا…) خیال می کنیم که در میان این هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای و این نظام حاکم بر دنیا، با حرفهای قشنگ روسای جمهور ما چیزی عوض می شود؟ گیرم همه سوت و کف زدند و از سخنان زیبای ما هم تعریف و تمجید کردند، آخرش چه؟ فوقِ فوقش ما را با گفت و گوی تمدنهای خاتمی سرگرم می کنند و بعدش خیلی راحت اسم ایران را در لیست محور شرارت قرار می دهند! و یا بعد از سخنرانی روحانی درباره جهان عاری از خشونت، انگشت تعجب به دهانشان می گیرند و سپس همه گزینه هایشان را دوباره روی میز می گذارند!

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*****************************************

,

کاهش ارزش اجتماعی "مادر" بودن

, کاهش ارزش اجتماعی "مادر" بودن, کاهش ارزش اجتماعی "مادر" بودن, کاهش ارزش اجتماعی "مادر" بودن,

 

,

مادر بودن

, مادر بودن,

وبلاگ"به کجا چنین..."نوشت:

, وبلاگ"به کجا چنین..."نوشت:, وبلاگ"به کجا چنین..."نوشت:, وبلاگ"به کجا چنین..."نوشت:, به کجا چنین...,

نقش مادری اگر برای زنان 30 سال پیش کشورمان نقش اول و اصلی به شمار می رفت اکنون به اولویت های سوم و چهارم آنها تبدیل شده است. فردگرایی روزافزون در میان اکثر زنان طبقه متوسط شهری و تغییر سک زندگی اجتماعی آنان باعث شده است ایشان اولویت هایی مثل : تحصیل و اشتغال و در نتیجه استقلال مالی، ازدواج موفق و لذت بردن از زندگی را به عنوان اهداف اصلی زندگی خ:/..د به شمار آورند و نقش مادری را به اکراه و جبر اجتماع بپذیرند و بیشتر به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه کنند.

,

در میان طبقه ای از زنان طبقه متوسط به بالا ازدواج نیز از اولویت های اصلی خارج شده و گاهی زندگی مجردی و مستقل به ازدواج ترجیح داده می شود. فمنیست ها این تغییر رویکرد زنان را به عنوان نقطه ای مثبت نگاه می کنند.آن را نشانه بلوغ زنان و حاصل 30 سال مبارزه آنان در جامعه مردسالار ایران می دانند. اما نکته ای که در این میان فراموش شده ارزش واقعی مادری و تربیت فرزند است. گویی تفکر روشنفکر مآب فمنیستی مادر بودن را به عنوان کاری سطح پایین و بی ارزش قلمداد و القا می کنند و فرزند را سربار زنان برای پیشرفت و مبارزه!

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

********************************************

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه