اخبار داغ

فردا برگزار می‌شود:

راهپیمایی جاماندگان کربلا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

راهپیمایی جاماندگان کربلا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
امسال هم مانند سال های گذشته، مردم روز چهارشنبه مصادف با اربعین حسینی از ساعت 6 صبح در میدان امام حسین(ع) تجمع کرده و پس از آن حرکت مردم عزادار به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) آغاز می‌شود. این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم تمام می‌شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که هر سال بر عظمت زائران پیاده حسینی در راه نجف - کربلا افزوده می‌شود، پیاده‌روی اربعین در تهران برای جاماندگان از کاروان زائران امام حسین(علیه السلام) طراحی شده و این مراسم هر سال با استقبال بیشتری از سوی مردم تهران مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امسال هم مانند سال های گذشته، مردم روز چهارشنبه مصادف با اربعین حسینی از ساعت 6 صبح در میدان امام حسین(ع) تجمع کرده و پس از آن حرکت مردم عزادار به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) آغاز می‌شود. این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم تمام می‌شود.

,

عزاداران پس از طی مسیری به طول تقریبی ۱۵ کلیومتر از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهر ری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان می‌یابد.
ستاد مردمی کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی نیز از مردم و هیئات مذهبی دعوت کرد تا روز چهارشنبه در راهپیمایی اربعین که از ساعت 7 صبح از میادین امام حسین(ع)، آزادی و امامزاده حسن(ع) آغاز می‌شود و تا حرم عبدالعظیم حسنی ادامه می‌یابد، شرکت کنند و به خیل عزاداران بپیوندند.

,
,

هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی این شهرستان برای پذیرش زائران خبر داد و گفت: برای این راهپیمایی عنوان جاماندگان کربلا انتخاب شد تا افرادی که توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا را نداشتند، بتوانند بنا به فرموده امام هادی(ع) از این ظرفیت استفاده کنند.

,

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود امسال راهپیمایی گسترده ای به سوی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شکل بگیرد، اظهار داشت: امسال شهرداری تهران به کمک راهپیمایان آمده است و قرار است که ضمن ارائه خدمات پشتیبانی، ‌برنامه های فرهنگی اجرا کند و شهرستان ری نیز اقشار مختلف مردم،‌ هیأت های مذهبی، اصناف و مجموعه های مختلف در زمینه میزبانی از عزداران حسینی همکاری می کنند.

,

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه راهپیمایان از سه مسیر میدان آ‌زادی، میدان امام حسین(ع) و امامزاده حسن(ع) تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت می کنند، عنوان داشت: راهپیمایان از میدان آزادی ۲۶ کیلومتر، میدان امام حسین(ع) ۱۶ کیلومتر و آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ۹ کیلومتر مسیر را به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی می کنند و ما در این مسیر نیاز به ایستگاه های خدماتی داریم و باید تمامی دستگاه ها در این زمینه  همکاری داشته باشند که استاندار تهران هم به همین منظور ابلاغی به  فرمانداران برای پشتیبانی فرماندار ری داشتند.

,

فرماندار ویژه شهرستان ری به تمهیدات در نظر گرفته شده برای حضور در راهپمایان اربعین حسینی تهران در شهرستان ری اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی مراکز درمانی خصوصی و دولتی ری و دستگاه های خدماتی از جمله آتش نشانی، ‌اورژانس، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو آماده خدمت به عزاداران هستند و استفاده از مترو در این روز رایگان است. ۶۰ ایستگاه صلواتی در محدوده ری راه اندازی می شود و هماهنگی های لازم برای تامین آب آشامیدنی انجام شده است. آمبولانس به تعداد کافی همراه جمعیت و در طول مسیر حضور دارند و آمبولانس هوایی و پد پرواز در بیمارستان هفتم تیر آماده خواهد بود. همچنین برنامه های مختلف فرهنگی در محدوده شهرستان ری برای راهپیمایان اربعین حسینی پیش بینی شده است.

,

بر اساس این گزارش، امسال سومین سالی است که جاماندگان کاروان کربلا از تهران و شهرستان های مجاور به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفته و در آنجا به عزاداری می‌پردازند و پیش بینی ها از افزایش تعداد راهپیمایان در سال جاری خبر می دهد.

,

در همین راستا مجیدی معاون برنامه ریزی و مالی فرماندار ویژه شهرستان ری و مسئول کمیته پشتیبانی ستاد اربعین ری اظهار داشت: پیش بینی شده است قریب به یک میلیون نفر در راهپیمایی اربعین حسینی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرکت کنند.

,

سازمان هواشناسی نیز در وضعیت هوا برای پیاده روی فردا را اعلام کرده است که با وجود سرد تر شدن هوا و احتمال بارش باران هنوز هم پیش بینی ها حاکی از حضور گسترده زائران در این راهپیمایی است.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه