اخبار داغ

سید یاسر جبرائیلی:

کجای این گزارش "سفید" است؟/ PMD را MD کردند!

کجای این گزارش "سفید" است؟/ PMD را MD کردند!
پرسش ما از سفیدبینان گزارش آژانس این است که دقیقا کجای این گزارش سفید است؟ مگر غیر از این است که آژانس رسما در این گزارش کلمه "احتمالی" را از عبارت " ابعاد نظامی احتمالی" برداشته و MD را جایگزین PMD کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اهداف مذاکراتی ایران در موضوع هسته‌ای، چه با آژانس، چه تروئیکای اروپایی و چه 5+1 همواره این بوده که بی اساس بودن اتهامات وارد شده علیه ایران و ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران برای جهان روشن شود. اگر ایران در گذشته و حال توافقی کرده، دست به تعلیق تاسیسات خود زده، محدودیت هایی را پذیرفته و دسترسی ها و نظارت هایی خارج از تعهدات خود در قالب NPT پذیرفته، همه و همه بدین جهت بوده که برای طرف های مقابل خود، اعتمادسازی کرده و دروغین و جعلی بودن اسناد و ادعاهای مربوط به تعقیب سلاح هسته ای از سوی ایران را ثابت کند. حتی جناب حجت الاسلام روحانی نیز بارها هدف خود از توافق هسته ای را همین موضوع دانسته اند و فی المثل در تیرماه 94 می گویند " تلاش دشمنان برای ایجاد ذهنیت دروغین ساخت سلاح هسته‌ای در ایران باید برای جهانیان افشا شود. باید این تبلیغ غلط دشمن را با تمام توان برای جهان افشا کنیم."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسته شدن پرونده PMD که یکی از اهداف برجام بود و نقشه راهی که در راستای برجام طراحی شد تا همه سوالات و ابهامات آژانس برطرف شود، در راستای همین امر یعنی "افشای تبلیغ غلط دشمن و ذهنیت دروغین ایجاد شده" بود.

,

گزارش 11 آذر آژانس بین المللی انرژی اتمی اما نشان داد که این نهاد، نه تنها در نتیجه همکاری های گسترده و بی سابقه ایران، حاضر به تائید ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و بی پایه بودن ادعای PMD نیست، بلکه در همین گزارش بدون کمترین سند و مدرکی، مدعی شده ارزیابی نهایی اش این است که ایران تا سال 2009 به دنبال سلاح هسته ای بوده و درباره بعد از آن نیز نمی تواند نظر دهد!

,

گزارش 11 آذر آژانس که بلافاصله با سوت و کف صهیونیست ها و آمریکایی ها همراه شد، بر یک سری ادعاهای دروغین مبتنی بر اسنادی جعلی یا صحه گذاشته و یا درباره آنها مبهم گویی کرده است. این گزارش ادعا می کند ایران تا پایان 2003 یک سازمان (Organizational Structure) برای فعالیت های مرتبط با سلاح هسته ای داشته است، چاشنی های EBW که ایران تولید کرده در سلاح هسته ای کاربرد دارد و البته کاربردهای دیگری هم دارد، تکنولوژی MPI که ایران بدان دست یافته، دارای ویژگی های مرتبط با سلاح هسته ای است و البته یک سری کاربردهای محدود دیگری هم دارد، درباره سیلندر تست بمب ادعایی گفته است سیلندر آنجا که ما رفتیم نبود اما نمی توانیم بگوئیم چیزی نبوده، ادعا شده ایران مدل های کامپیوتری سلاح هسته ای را طراحی کرده و محاسبات فنی مربوطه را انجام داده، و سرانجام اینگونه جمع بندی شده که ایران تا سال 2009 یک سری مطالعات علمی در رابطه با تولید سلاح انجام داده و تلاش کرده به تکنولوژی های لازم مربوط به تولید سلاح دست یابد!

,

جالب اینکه برای هیچ کدام از این ادعاها، کمترین سندی ارائه نشده و "دیکته سیاسی" برازنده ترین عنوان برای این گزارش است. اما پرسش ما از دوستانی که می گویند جنبه های سفید این گزارش بر جنبه های سیاه آن می چربد این است که دقیقا کجای این گزارش سفید است؟ مگر غیر از این است که آژانس رسما در این گزارش کلمه "احتمالی" را از عبارت " ابعاد نظامی احتمالی" برداشته و MD را جایگزین PMD کرده است؟

,

این گزارش، برخلاف هدف ترسیم شده آقای روحانی از توافق برجام، نه تنها دروغ سلاح هسته ای را افشا نکرده، بلکه بر ادعاهای دروغ صحه گذاشته و سناریوی غرب را به این شکل تکمیل کرده است: ایران به دنبال بمب بوده است؛ به این خاطر تحریم شده است؛ تن به مذاکره داده و محدودیت ها و نظارت های بی سابقه ای را پذیرفته  و از NPT رسما استثنا شده است؛ به خاطر این محدودیت ها، برخی تحریم ها تعلیق شده و هرگاه ثابت شود اقدامات گذشته ایران ادامه دارد، تحریم ها بازخواهد گشت! شورای حکام یحتمل قطعنامه صادر کرده و خواهد گفت که موضوع ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران روشن شد و دیگر نیازی به ادامه کند و کاو گذشته نیست و کسانی این دستاورد عظیم جدید را جشن خواهند گرفت. اینها می خواهند اینگونه "پایان" پرونده PMD را اعلام کنند آن را "ببندند".

,

انتهای پیام/ط

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه