اخبار داغ

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خواستار شد؛

تدوین روش‎های برخورد با مشترکان پر مصرف آب در مشهد

تدوین روش‎های برخورد با مشترکان پر مصرف آب در مشهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خواستار تدوین و اطلاع رسانی روش های برخورد با مشترکان پرمصرف آب در شهر مشهد توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از صبح توس، محمدحسن واحدی در ششمین جلسه ی ستاد تامین و توزیع آب شهر مشهد به کاهش بارندگی و پایین آمدن سطح آب سدهای مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور بایستی راهکارهای برخورد با مشترکان پرمصرف و راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: استفاده از ظرفیت های صدا و سیمای استان و تلاش جهت ارتقای فرهنگ مصرف بهینه امری ضروری است.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه ی جلسه به بررسی گزارش استفاده ی بهینه از تاسیسات موجود جهت تامین و توزیع آب شرب شهر مشهد پرداخت و خاطرنشان کرد: به منظور بررسی امکان استفاده ی حداکثری از منابع آب سطحی و زیرزمینی و مدیریت تقاضا، این طرح در جلسه ای مشترک توسط ادارات آب و فاضلاب بررسی و نتایج آن در جلسه ستاد تامین و توزیع آب شرب شهر مشهد ارایه خواهد شد.

,

 

,

واحدی درخصوص استفاده از ۴۰ حلقه چاه پروژه ی امام رضا (ع) جهت تامین آب شرب مشهد خواستار طی مراحل قانونی واگذاری زمین های موقوفه و زمین های متعلق به شرکت های تعاونی گلبهار به شرکت آب و فاضلاب شد.

,

 

,

وی از اجرایی شدن طرح استفاده از سه پکیج تصفیه ی فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز شهری توسط شهرداری مشهد خبر داد و گفت: مدیریت پساب ها برای این سه پکیج به آبفای مشهد واگذار می شود.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از فرمانداری مشهد خواست تا اقدامات مدیریتی لازم به منظور استفاده از آب چاه های با کیفیت فضای سبز شهرداری در مواقع اضطراری و شناسایی چاه های غیرمجاز غرب مشهد و مقابله با سرقت تجهیزات چاه های شهری را در دستور کار قرار دهد.

,

 

,

واحدی آب منطقه ای را مسوول بررسی مسایل مربوط به خط آبرسانی سد ارداک معرفی و خاطرنشان کرد: مراحل قانونی جهت دریافت وام از بانک های عامل با کمک استانداری پیگیری و همچنین راهکارهای استفاده از سهمیه ی آب ترکمنستان در سددوستی نیز مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

,

 

,

وی به منظور ارتقای کیفی آب سد کارده خواستار مدیریت حفاظت و نصب تجهیزات لازم در محل شد و ادامه داد: این طرح پس از هماهنگی های لازم بین شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه ای، محیط زیست و جهاد کشاورزی اجرایی می شود.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بایستی تفاهم نامه ی شرایط اضطراری آب مشهد توسط دفتر مدیریت بحران استانداری تدوین شود و مسوولیت آن از دفتر فنی به دفتر مدیریت بحران استانداری انتقال پیدا کند.

,

 

,

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شورای فنی استان دلایل بالاآمدن آب در ۱۰ منطقه شهر مشهد را که بررسی کرده است و مطالعات لازم آن جهت مدیریت بهینه را در دستور کار قرار دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه