اخبار داغ

زنگنه:

آزادسازی قیمت بنزین مطرح نیست/ بنزین تهرانی‌ها یورو۴ است/ نشست اضطراری اوپک پیش‌ از توافق بی‌فایده است

آزادسازی قیمت بنزین مطرح نیست/ بنزین تهرانی‌ها یورو۴ است/ نشست اضطراری اوپک پیش‌ از توافق بی‌فایده است
وزیر نفت با اشاره به اینکه برای سال آینده تصمیمی به افزایش قیمت بنزین نداریم،گفت:دولت برنامه‌ای برای آزاد سازی نرخ بنزین ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره قیمت نفت در بودجه سال آینده افزود: تحقق قیمت پیشنهاد شده در سال آینده به روند نوسان بازار نفت بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره امکان کاهش بیشتر قیمت نفت و فروش در زیر بشکه ای 40 دلار اظهار داشت : نمی توان از قبل خودمان علایم بدی را به بازار منتقل کنیم و سعی شده نزدیک‌ترین و امکان پذیرترین قیمت برای نفت در بودجه پیشنهاد شود هر چند که بازار نفت معمولا نوسان دارد .

,

زنگنه درباره میزان تحقق درآمد نفتی پیشنهاد شده دربودجه سال 93 گفت: این بودجه تقریبا تامین می شود.

,

وی افزود : در نیمه نخست سال نفت ایران به طور میانگین بشکه ای 54 دلار فروخته شده و میزان صادرات نیز مقداری بالاتر از رقم پیش بینی شده در بودجه بوده است .

,

زنگنه درباره تغییر قیمت بنزین در سال آینده اظهار داشت:تاکنون هیچ تصمیمی دراین مورد اتخاذ نشده است.

,

وی افزود: البته تصمیم‌گیری در مورد بنزین در اختیار دولت است و دولت نیز هیچ بحثی در این مورد نداشته است.

,

وزیر نفت درباره احتمال کاهش قیمت بنزین در کشور به علت کاهش قیمت در بازارهای جهانی گفت: باید نرخ تمامی فرآورده های نفتی را مورد توجه قرار داد و تنها به بنزین اکتفا نشود .

,

وی افزود: هم اکنون گازوئیل را به جای لیتری 1200 تومان در داخل کشور لیتری 300 تومان می‌فروشیم .

,

وی درباره آغاز طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت و آزاد سازی قیمت بنزین گفت : دولت برنامه‌ای برای آزاد سازی قیمت بنزین ندارد.

,

زنگنه اضافه کرد: تشکیل برند در جایگاه های عرضه سوخت به معنای آزاد سازی قیمت‌ها نیست، در واقع برند سازی ایجاد نوعی ساز و کار برای ارتباط بهتر وزارت نفت با جایگاه‌داران است و به معنای تغییر نرخ سوخت نیست.

,

وی درباره برگزاری نشست اضطراری اوپک به دلیل سقوط قیمت نفت گفت: بارها اعلام کرده ام که برگزاری اجلاس اضطراری ؛ پیش از توافق اعضای اوپک به ضرر بازار است و باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌شود .

,

وی ادامه داد: وزرای نفت اوپک پیش از شرکت در نشست تصمیمات را در کشور خود اتخاذ می‌کنند .

,

وزیر نفت افزود: تصمیمات مربوط به صادرات و قیمت گذاری نفت به وزرای نفت اوپک ارتباطی ندارد بلکه این گونه تصمیمات درنهادهای عالی کشورهای عضو گرفته می شود.

,

وی همچنین درباره ادعای ارتباط آلودگی هوا به کیفیت بنزین گفت: عده ای این ادعا را مطرح می کنند و هرچه توضیح داده می شود فایده ای ندارد و دوباره ادعای خود را تکرار می کنند .

,

زنگنه با بیان اینکه در تهران بنزین و گازوئیل یورو 4 توزیع می شود،افزود: در جلسه‌ای که در کمیسیون انرژی مجلس داشتیم گزارش های لازم را ارائه کرده‌ایم.

,

وی تاکیدکرد:میزان آلودگی های مربوط به بنزن ،گوگرد و آروماتیک در هوای تهران به شدت کاهش یافته و به حد استاندارد رسیده است.

,

وی خاطر نشان کرد: در آلودگی هوا عوامل مختلفی دخالت دارند و تنها به سوخت خلاصه نمی شود.

,

وزیر نفت ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد خودروها بیش از میزان استاندارد سوخت مصرف کرده و موتورسیکلت ها نیز بنزین نسوخته را در هوا منتشر می کنند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه