اخبار داغ

قنادباشی در گفت‌وگو با دانا:

قیام مردم عربستان نزدیک است

قیام مردم عربستان نزدیک است
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: منشا داخلی اعدام شیخ نمر ترس عربستان از اعتراضات داخلی و یک قیام جدی مردمی علیه نظام پادشاهی این کشور است چراکه حملات این کشور به یمن هزینه‌های زیادی را به مردم وارد کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.
[

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی گفت: اعدام شیخ نمر یک منشا داخلی و یک منشا خارجی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: منشا داخلی این موضوع ترس عربستان از اعتراضات داخلی و یک قیام جدی مردمی علیه نظام پادشاهی این کشور است چراکه حملات این کشور به یمن هزینه‌های زیادی را به مردم وارد کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: از طرف دیگر عربستان به عنوان یک کشور حامی تروریسم شناخته شده و پس از حوادث فرانسه انگشت‌ اتهام تمام مردم دنیا در حمایت از تروریسم به طرف عربستان است و مردم این کشور از اینکه اینگونه در سراسر جهان شناخته شوند ناراضی هستند.

,

قنادباشی ادامه داد: کاهش قیمت نفت توسط دولت عربستان هم زمینه را برای قیام مردم عربستان آماده کرده و دولت عربستان در واقع با این اقدام می‌خواهد مثل سایر رژیم‌های دیکتاتوری با ایجاد یک فضای رعب‌ و وحشت از این قیام مردم جلوگیری کند که این عملکرد دولت عربستان نتیجه عکس خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر یک منشا خارجی هم دارد عنوان کرد: کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل که از عربستان و نفت این کشور بهره‌ می‌برند، در واقع نگران قیام داخلی مردم عربستان هستند و می‌دانند که در این قیام منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هردو منشا خارجی و داخلی اعدام شیخ نمر به موضوع نزدیک بودن قیام مردمی در عربستان باز می‌گردد که یقینا این عمل آل‌سعود اثر عکس خواهد داشت و مردم عربستان جدی‌تر به دنبال سرنگونی رژیم آل‌سعود خواهند بود.

,

انتهای پیام/نج

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه