اخبار داغ

واشنگتن: اعدام شیخ نمر نگران‌کننده بود/ حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم/ میانجیگری نمی‌کنیم

واشنگتن: اعدام شیخ نمر نگران‌کننده بود/ حمله به سفارت عربستان را محکوم می‌کنیم/ میانجیگری نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که روند اعدام‌ها در عربستان نگران‌کننده و حمله به سفارت این کشور در ایران، محکوم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امشب در خصوص حمله به سفارت عربستان در تهران و اعدام شیخ نمر باقی النمر سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


سخنگو ابتدا به قطع روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت که هر اقدام جدیدی از سوی تهران و یا ریاض، باعث افزایش بیش‌ از پیش تنش‌ها در خاورمیانه می‌شود.

جان کربی گفت: «ما به قدرت گفت‌وگوی رو در رو و تعامل دیپلماتیک اعتقاد داریم، البته این یک موضوع مربوط به حق حاکمیت عربستان است و آنها هستند که باید درباره آن تصمیم بگیرند.»

کربی در ادامه حمله به سفارت عربستان را «محکوم» کرد و گفت که ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک، پایبند بماند.

سخنگو به اعدام شیخ نمر هم پرداخت و گفت: «نسبت به روند دادرسی‌ها و شفاف بودن آنها در عربستان نگرانی داریم و بارها این نگرانی را به مقامات عربستان منتقل کرده‌ایم و باز هم منتقل می‌کنیم.»

خبرنگار آسوشیتدپرس از جان کربی پرسید که آیا شما اعدام شیخ نمر را محکوم می‌کنید یا خیر؟ سخنگو پاسخ داد: «اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم.»

یکی از خبرنگاران گفت که ایران و عربستان دو کشور قدرتمند منطقه است و انتظار می‌رود که آمریکا هم مانند روسیه، در خصوص میانجیگری بین دو کشور، گامی بردارد. سخنگو در مقام پاسخ، گفت: «روسیه در این خصوص موضعی اتخاذ کرده که البته به روس‌ها مربوط است ولی ما قصد میانجیگری در این قضیه را نداریم.»

سخنگو در خصوص تحرکات دیپلماتیک آمریکا برای کاهش تنش میان ایران و عربستان گفت که «جان کری» با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان در این خصوص، مکالمه تلفنی داشته؛ جان کربی در خصوص علت عدم برقراری تماس میان وزیر خارجه آمریکا و همتای سعودی، چیزی نگفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه