اخبار داغ

نگرانی بشاگردی ها از بی تدبیری مسئولان/ 170روستای بشاگرد محروم از تلویزیون ملی

نگرانی بشاگردی ها از بی تدبیری مسئولان/ 170روستای بشاگرد محروم از تلویزیون ملی
نبود گیرنده های دیجیتالی، قطع مکرر شبکه های تلویزیونی عامل گرایش بیشتر به ماهواره در روستا های شهرستان بشاگرد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ در حالی که برخی کارشناسان و مسئولان سازمان صدا و سیما روند پخش دیجیتالی شبکه های صدا و سیما و خاموشی فرستنده‌های آنالوگ در ایستگاه های مختلف کشور را توسعه موفقیت آمیز تلویزیون دیجیتال توسط این سازمان تلقی می کنند و آن را یکی از افتخارات این حوزه می دانند ولی خاموشی تلویزیون آنالوگ در برخی نقاط کشور موجب شده که پاسخگوی نیاز مردم برای دریافت شبکه های تلویزیونی نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,

 

,

همه بر این عقیده و باور هستند که آنچه امروز توانسته در لایه های مختلف جامعه به ویژه نهاد مقدس خانواده رخنه ایجاد کند و زمینه تهاجم فرهنگی در سطح جامعه را فراهم کند قدرت فرهنگی و تبلیغاتی و یا به تعبیری جنگ نرم است که از طریق ماهواره و اینترنت اعمال می شود.

,

 

,

در این راستا طی سال های اخیر صدا و سیمای به عنوان رسانه ای ملی و سازمانی تاثیر گذار در پایه ریزی برنامه های فرهنگی در سطح کشور، این خطر مزمن و جدی را شناسایی و برای رویارویی هجمه فرهنگی و با هدف روی آوری مردم به استفاده از تلویزیون دیجیتال اقدام به نصب و فعال سازی فرستنده های دیجیتال در سطح کشور کرد.

,

 

,

با وجود این که امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر در کنار سایر مزایا از قابلیت های مهم فرستنده های دیجیتال به شمار می رود ولی این سیستم هنوز نتوانسته مردم برخی نقاط استان هرمزگان را زیر پوشش تلویزیون دیجیتال قرار دهد و پاسخگوی نیاز مخاطبان شبکه های سیما باشد.

,

 

,

شهرستان بشاگرد و روستاهای مختلف آن یکی از این نقاط است که علی رغم پیگیری در این زمینه همچنان از نعمت دریافت شبکه های تلویزیونی محروم است.

,

 

,

ناصر شهدادی دهیار روستای وی بخش مرکزی بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده  با بیان اینکه شهرستان بشاگرد یکی از مناطق محروم استان هرمزگان است و این شهرستان دارای دو نقطه شهری و سه بخش و 170 روستا است ،گفت :چندین روستا از این شهرستان فاقد  دکل دیجیتال چندشبکه ای می باشد.

,

 

,

شهدادی افزود : روستاهای وی، چوخون، پرانگی، کشمیگی، درجگ، زهبدی، بن گرخ، کوه حیدر،براهنگ،سیت، مرنگ، فراهک، داربست، زاچ، بلبل آباد که از توابع بخش مرکزی شهرستان بشاگردهستند کهگیرنده دیجیتال ندارند.

,

 

,

 

,

وی گفت : سال گذشته بارها حضوری و تماس های مکرر تلفنی و نامه کتبی در این راستا به صدا و سیما استان پیگیری هایی از سوی اهالی ،دهیاری ها و شوراها و صورت گرفته است ولی متاسفانه هنوز اقدامی در جهت نصب دکل دیجیتال چندشبکه ای درکناردکل wll  صورت نگرفته است .

,

 

,

دهیار روستای وی شهرستان بشاگرد افزود : فروردین سال جاری نامه ای کتبی در خصوص مشکل عدم گیرنده به دفتر مقام معظم رهبری  ارسال کرده ایم ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و مسئولان نسبت به این امر بی توجه هستند.

,

, ,

 

,

شهدادی ادامه داد: 170 روستا در شهرستان بشاگرد می باشد که در معدود روستاهایی دکل تلویزیون با سه شبکه وجود دارد که با کمترین رعد برق و بارندگی دچار نقص فنی می شود و مدت ها طول می کشد تا مشکل مرتفع گردد .

,

 

,

وی اضافه کرد : تعدادی از روستاهای مذکورتصویر تلویزیون صدا و سیمای ایران به حدی پرش و کانال به کانال شدن را دارد که اهالی تمالی به استفاده تلویزیون ملی ندارند.

,

 

,

دهیار روستای وی شهرستان بشاگرد با بیان اینکه فقط در چهار روستا گیرنده تلویزیون دیچیتال با بیست شبکه وجود دارد و در اکثر روستاها هیچ گیرنده ای وجود ندارد و متاسفانه برخی مردم برای حل این مشگل گیرنده از راه میانبر رفته و از گیرنده های غیر مجاز استفاده می نمایند و این مسئله تهدیدی جدی برای خانواده ها ، فرهنگ و حتی اعتقادات دینی و مذهبی اهالی شیعه و ولایت مدار منطقه به شمار می روند.

,

 

,

شهدادی  خاطر نشان کرد : نبود گیرنده های دیجیتالی در شهرستان محروم بشاگرد از طرفی، پیاده کردن اهداف شوم نظام استکبار جهانی از طریق ماهواره و بی توجهی مسئولین مربوطه برای مستقر و نصب کردن دستگاههای دیجیتال در این شهرستان از طرفی دیگر، معضل اصلی این روزهای مردم  زوستای شهرستان بشاگرد می باشد که اعتراضات مردم این منطقه را سبب شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه