اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

لزوم آشنایی نسل جدید با محیط زیست/ همدلی مردم برای حفظ گونه‌های زیستی منطقه لازم است

لزوم آشنایی نسل جدید با محیط زیست/ همدلی مردم برای حفظ گونه‌های زیستی منطقه لازم است
رئیس اداره محیط زیست آران و بیدگل آگاهی و همدلی مردم برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه را ضروری دانست و گفت: امیدواریم توجه همگانی و همدلی مردم برای حفظ گونه‌های زیستی فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل در مورد اجرای همایش آموزشی سه روزه‌ی حفاظت محیط زیست در شهرستان گفت: این همایش در سه محور «آلودگی هوا»، «تنوع زیستی» و «کودک و محیط زیست» برپا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

اللهیار دولت‌خواه دعوت اساتید مطرح کشوری برای ارائه‌ی مباحث را به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه‌ی همایش معرفی کرد و افزود: دکتر عظیمی از دانشگاه شهید رجایی و مهندس اسلامی مدرس انجمن یوزپلنگ ایرانی به همراه پنج تن از فعالان این انجمن از مدرسان مطرح این همایش هستند.

,

وی از معلمان و فرهنگیان شهرستان به عنوان مخاطبان اصلی همایش نام برد و با اشاره به لزوم بهبود درک نسل جدید از ویژگی‌های محیطی و زیستی خاطرنشان کرد: با توجه به این که هدف این همایش آموزش است، مخاطبان بیشتر از جمع معلمان انتخاب شدند تا بتوان بیشترین تاثیر را در بهبود رابطه‌ی نسل نوجوان و محیط زیست ایجاد کرد.

,

دولت‌خواه در مورد برنامه‌های این همایش سه روزه توضیح داد: روز اول همایش به برگزاری کارگاه‌های تخصصی اختصاص دارد که در دبیرستان شهید شمس‌الدین اجرا خواهد شد، در روز دوم سمیناری آموزشی در کانون شهید بنی طبا برپا خواهد بود که شرکت در آن آزاد است و روز سوم به بازدید میدانی در حاشیه‌ی کویر و پاکسازی محیطی اختصاص دارد.

,

وی این همایش را نخستین نمونه در نوع خود دانست و عنوان کرد: پیش از این چند دوره‌ی آموزشی برای فرهنگیان برگزار شده بود ولی به این شکل خاص و به صورت همایشی منسجم به اجرا در نیامده بود.

,

رئیس اداره‌ی محیط زیست آران و بیدگل برگزاری کارگاه‌ها به صورت عملی را یکی از ویژگی‌های این همایش معرفی کرد و اظهار داشت: شناخت تنوع گونه‌های زیستی منطقه و حراست از آن هدف اصلی برپایی این کارگاه‌هاست.

,

دولت‌خواه آگاهی و همدلی مردم برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه را ضروری دانست و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر در این همایش شرکت کنند که امیدواریم توجه همگانی و همدلی مردم برای حفظ گونه‌های زیستی را موجب شود.

,

شایان ذکر است همایش آموزشی سه روزه‌ی حفاظت محیط زیست توسط اداره وانجمن حافظان محیط زیست و گردشگری آران و بیدگل و با همکاری فرمانداری، اداره آموزش و پرورش، انجمن یوزپلنگ ایرانی و کانون دوستداران طبیعت دانشگاه تربیت مدرس شهید رجایی، شهرداری و شورای شهر آران و بیدگل از ۲۳ تا ۲۵ دی ماه برپا خواهد بود.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه