اخبار داغ

در اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی و نرخ بیکاری؛

افزایش تظاهرات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان/ ۵۵ تن در سیازن بازداشت شدند

افزایش تظاهرات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان/ ۵۵ تن در سیازن بازداشت شدند
دادستان کل و وزارت کشور جمهوری آذربایجان در گزارشی مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که در جریان تظاهرات روز چهارشنبه شهرستان سیازن این کشور ۵۵ نفر بازداشت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه، در روزهای اخیر ساکنین چند شهر جمهوری آذربایجان در اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی و نرخ بیکاری به خیابانها آمدند و در برخی شهرها این تظاهرات به درگیری پلیس با مردم کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه،, سبلانه،,

 

,

بنا به گزارش رسانه‌های آذری روز دوشنبه مردم شهر اوجار جمهوری آذربایجان به افزایش قیمت و تورم اعتراض کردند.

,

 

,

مردم شهر "آغجابدی" نیز روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهرات از دولت باکو بهبود وضعیت اقتصادی و ساماندهی وضعیت شهروندان را خواستار شدند؛ تظاهرات کنندگان" آغجابدی"جاده ورود به شهر را ۳ ساعت بسته مانع عبور خودروها شدند.

,

 

,

به گفته تظاهرات‌کنندگان موج گرانی کالاها در جمهوری آذربایجان مردم را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده و مشکلات حقوق بگیران و اقشار محروم این کشور را دو چندان کرده است.

,

 

,

دیروز نیز تظاهراتی در اعتراض به افزایش قیمت کالاهای مصرفی در شهرستان سیازن واقع در۹۰ کیلومتری شمال باکو و نیز چند شهرستان دیگر از جمله لنکران، فضولی، آقجابدی و آقسو برگزار شد که این تظاهرات در شهرستان سیازن به خشونت کشیده شد.

, دیروز,

 

,

در شهرهای لنکران، آق سو، سییه زن، فضولی نیز نسبت به  افزایش قیمتها و وضعیت دشوار زندگی اعتراضات گسترده ای شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد که پلیس برای سرکوب معترضین از گاز اشک آور نیز برای متفرق کردن مردم استفاده کرده است.

,

 

,

دادستان کل و وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که در جریان تظاهرات روز چهارشنبه شهرستان سیازن این کشور ۵۵ نفر بازداشت و چند پلیس هم مصدوم شد.

,

 

,

در گزارش دادستان کل و وزارت کشور جمهوری آذربایجان به تعداد مصدومان احتمالی معترضان و تظاهرکنندگان شهرستان سیازن این کشور  اشاره ای نشده است.

,

براساس این گزارش، در نتیجه اقدامات انجام گرفته از سوی نیروهای انتظامی ثبات و آرامش در این شهرستان برقرار شده و برای عاملان این خشونت ها نیز پرونده کیفری تشکیل شده است.

,

 

,

دادستان کل و وزارت کشور جمهوری آذربایجان در گزارش مطبوعاتی خود اعلام کردند که در جریان تحقیقات انجام شده از سوی نیروهای انتظامی مشخص شد فعالان احزاب مخالف جبهه خلق و مساوات سازماندهی تظاهرات شهرستان های لنکران ، فضولی ، آقجابدی و آقسو را ساماندهی کرده اند.

,

 

,

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در نشست اخیر هیات دولت این کشور از نیروهای انتظامی خواست تا با هرگونه افزایش قیمت کالاهای مصرفی جلوگیری و با عاملان آن برخورد شود.

,

 

,

پیش‌تر پایگاه اینترنتی "سلف خبر" متعلق به وهابی های وابسته به عربستان سعودی در جمهوری باکو  با انتشار یک نظر سنجی ساختگی منتسب به «گالوپ» باکو، عربستان، فیجی و کلمبیا را جزو برترین کشورهای خوشبخت معرفی کرده بود این در حالی است که این روزها کاهش شدید قیمت نفت و پایین آمدن ارزش پول ملی جمهوری آذربایجان اقتصاد این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه