اخبار داغ

بیکاری در کُردستان 3 قفله شد/ نرخ 28 درصدی بیکاری در کردستان

بیکاری در کُردستان 3 قفله شد/ نرخ 28 درصدی بیکاری در کردستان
طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی استانداری استان کردستان نرخ بیکاری در کردستان به دبیش از 28 درصد رسیده است که البته با در نظر گرفتن آمار غیر رسمی، این میزان بیشتر بوده و با مقایسه با سال های قبل روند صعودی در آمار اعلام شده نمایان است که نشان از سه قفله شدن بیکاری در کردستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتوی، بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1390 ، استان کردستان یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که 66 درصد شهری و 34 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتوی,

 

,

براساس این آمار جمعیت 10 ساله و بالاتر شاغل این استان 420 هزار نفر بوده که 27.50 درصد آن در بخش کشاورزی ، 24 درصد در بخش صنعت 40.3 درصد در بخش خدمات و 8.2 درصد فعالیت نامشخص و اظهار نشده دارند.

,

 

,

بیکاری در استان کردستان همواره با آمارهای ضد و نقیضی از سوی مدیران و مسئولان مواجه شده است و هر بار آماری در این خصوص ارائه می شود.

,

 

,

در سال 93 اظهار نظر علوی نماینده سنندج شمار بیکاران در این استان را 150 هزار نفر اعلام کرد که می شود با یک بررسی ساده نرخ بیکاری در کردستان را بالای 40 درصد دانست.

,

 

,

در ابتدای سال 93 مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را در کردستان 16.1 درصد اعلام کرد که براساس این نرخ،پس از لرستان در جایگاه دوم کشور از نظر بیکاری قرار گرفته است.

,

 

,

در ابتدای سال 94 نیز عبدالحمید زاهدی استاندار کردستان آخرین نرخ بیکاری در این استان را حدود ۲۸ درصد اعلام کرد.

,

 

,

با توجه به آمار اعلام می توان دریافت یک روند صعودی بر آمار بیکاری در کردستان حاکم است، بطوریکه با گذشت زمان هیچ اقدامی در مهار کردن انجام نشده و روزبه روز قفل بیکاری در این استان محکمتر می شود.

,

 

,

در این میان سهم فارغ التحصیلان دانشگاه استان بیشتر نمود پیدا می کند و می توان درصد قابل توجهی از بیکاری را به آنان اختصاص داد.

,

 

,

حسین فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به آمار بیکاری فارغ التحصیلان در استان گفت: بیش از ۷۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌ های مختلف سطح استان مشغول به تحصیل هستند که به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در حال حاضر آمار فارغ التحصیلان بیکار در این استان بسیار بالا است.

,

 

,

استان کردستان دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی در بخش های صنعت و کشاورزی است که می توان با تعیین اهداف و سیاست گذاری هایی در حوزه اشتغال و عملیاتی کردن آنها، طلسم بیکاری در بین جوانان استان را شکست.

,

 

,

در ابتدای به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بیکاری به عنوان مهم ترین معضل در کشور و بویژه استان کردستان مطرح شد و دولت نیز اهتمام خود را برای مهار کردن این معضل اعلام نمود.

,

 

,

با گذشت 2 سال و نیم از آغاز بکار دولت تدبیر و امید، آمار بیکاری در استان همچنان روند صعوی به خود گرفته است بطوریکه از رقم 16 درصد در سال 93 به 28 درصد در سال 94 رسیده است.

,

 

,

مسئولان دولتی و برخی وزرا می گویند درآمد دولت به پایین ترین حد سال‌های اخیر رسیده و بی پولی قدرت انجام هر کاری را از دولت گرفته است. آنها می گویند تا پول نباشد نمی توانند فکری برای حل بحران بیکاری جوانان بکنند.

,

 

,

بر اساس گفته های مسئولان همین که دولت توانسته است از ریزش و نابودی ۲۴۰ هزارشغل موجود جلوگیری کند کافی است و علاوه بر آن، ۴۰۰ هزار شغل خالص نیز در سال ۹۳ ایجاد شده است.

,

 

,

 آمارهای مسئولین مبنی بر ایجاد شغل در کشور در حالی است که آمار بیکارین استان کردستان و روند رو به رشد سالانه آن، نشان از سه قفله شدن بیکاری جوانان این استان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه