اخبار داغ

قابل توجه مسئولین دستگاه‎های اجرایی؛

انتقاد برنامه «چریکه‌ی شه‎و» از عدم پرداخت حقوق معوقه در برخی از ادارات کُردستان

انتقاد برنامه «چریکه‌ی شه‎و» از عدم پرداخت حقوق معوقه در برخی از ادارات کُردستان
در شب‌های اخیر موضوع عدم پرداخت حقوق کارکنان چند دستگاه اجرایی در چند شهر کُردستان به سوژه اول برنامه "چریکه‎ی شه‎و" تبدیل شد و به گفته مجری برنامه بسیاری از دستگاه‎ها برای پیگیر شدن ماجرا با وی تماس گرفته‎اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، برنامه زنده تلویزیونی "چریکه‎ی شه‎و" صدا و سیمای مرکز کُردستان چند صباحی است مخاطبین قابل توجهی را در داخل و خارج از استان به خود جذب کرده و محبوبیت بسیاری را به واسطه حضور خوانندگان جوان و پیر کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

این برنامه در ابتدا با نام "دیاریتان گورانیکه" به مجری‎گری "آرمان مهرپناهی" شروه بکار کرد و به سرعت توانست با پخش آهنگ‎های فلکلور و اصیل کُردی، مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند.

,

 

,

پس از آن، با تغییبر رویکرد این برنامه و تغییر نان آن به "چریکه‎ی شه‎و"، روند برنامه از پخش موسیقی به شناساندن صداهای ناشناخته نهفته در دل کُردستان تغییر کرد.

,

 

,

از جمله تغییرات مورد علاقه مخاطبین این برنامه ورود "عدنان قوامی" معروف به "کا ئه‎وله" در نقش پیرمردی خوش مشرب و البته خوش صدا به این برنامه است که هر شب با لطیفه‎ها، نصایح و صدای خود، مخاطبین را به وجد می‌آورد.

,

 

,

هرچند نقدهایی در بحث نوع گزینش صداها و ورود بسیاری از افراد به این برنامه که شاید توانایی خوانندگی را هرگز نداشته، وجود دارد اما "چریکه‎ی شه‎و" توانسته رضایت نسبی مخاطبین را کسب کند.

,

 

,

در هفته‎های اخیر رویکردی جدید و مبتکرانه در این برنامه اجرا شده که می‎تواند بر محبوبیت آن بیفزاید و البته در طرف مقابل مخالفینی نیز برای این برنامه قد علم کنند.

,

 

,

مجری برنامه به همراه "کا ئه‎وله" در هفته‎های اخیر روندی انتقادی از مشکلات جامعه و نقص‌های دستگاه‎های اجرایی از جمله وضعیت آسفالت معابر شهری، بیکاری جوانان و دیگر موارد و معضلات شهری را در قالب طنز و بعضاً به صورت جدی با مردم در میان گذاشته و البته به مسئولین نیز تذکر داده تا برای بهبود اوضاع اقدام کنند.

,

 

,

در شب‌های اخیر موضوع عدم پرداخت حقوق کارکنان چند دستگاه اجرایی در چند شهر کُردستان به سوژه اول برنامه "چریکه‎ی شه‎و" تبدیل شد و به گفته مجری برنامه بسیاری از دستگاه‎ها برای پیگیر شدن ماجرا با وی تماس گرفته‎اند.

,

 

,

مجری برنامه در قسمتی از برنامه نیز عنوان کرد که برنامه "چریکه‎ی شه‎و" حاضر است جهت تایید صحت کلام خود در دریافت پیامک‎های کارکنان دستگاه‎های اجرایی مبنی بر عدم پرداخت چند ماهه حقوق، لیست پیامک و شماره‎های مخاطبین را در اختیار دستگاه‎های اجرایی بگذارد.

,

 

,

حرکت خوب برنامه "چریکه‎ی شه‎و"  در نقد از دستگاه‎های اجرایی و بحث عدم پرداخت حقوق چندماهه با توجه به نزدیک بودن ایام سال نو، ما را نیز بر آن داشت تا کلامی کوتاه با مسئولین داشته باشیم.

,

 

,

جناب آقای مسئول دستگاه اجرایی دولتی!! شما که حقوق دریافتی یک ماهت – بدون احتساب بندهای مختلف فیش حقوقیت- شاید چندین برابر یک کارمند و نیروی زیردستی تو باشد، هیچ فکر آن را کرده‎ای که عدم پرداخت حقوق – به هر دلیلی- آن هم به مدت چند ماه چه تبعات فاجعه باری بر بنیان هر خانواده‎ای دارد؟ آیا هیچ فکر کرده‎ای که پدر خانواده زمانی که دست خالی به منزل می‎رود، عرق شرمندگی بر پیشانی وی سرازیر می‎شود؟ آیا هیچ فکر کرده‎اید در این ایام نزدیک سال نو، کارمندان و نیروهای اداره شما با هزاران امید و آرزو در انتظار شنیدن زنگ پیامک واریز حقوق ماهیانه‎ای هستند که چندماه پیش مستحق آن بوده‎اند؟ واریز حقوق با تاخیر همانند نوشدارو پس از مرگ سهراب است چرا که پدر و سرپرست خانواده به دلیل همین عدم واریز حقوق‎ها به هر کس و ناکسی روانداحته تا معیشت زندگی خود را بچرخاند؟

,

 

,

البته طبیعی است مدیران چنین دستگاه‎هایی در خواب غفلت فرو رفته باشند و حقوق چند میلیونی ماهانه خود را دریافت و در پاسخ به افکار عمومی تنها نبود بودجه را بهانه کنند.

,

 

,

امید است دستگاه‌های نظارتی موضوع عدم پرداخت حقوق در برخی از ادارات و دستگاه‎های اجرایی در کردستان را پیگیری کرده و معوقات این افراد را هرچه زودتر پرداخت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه