اخبار داغ

کاندیداهای انتخابات مجلس در ایام انقلاب کجا بودند؟

از تسخیر کاخ استانداری کرمانشاه تا حضور در راهپیمایی اعتراضی/ روحیه انقلابی کاندیداهایی که پس از انقلاب متولد شدند

از تسخیر کاخ استانداری کرمانشاه تا حضور در راهپیمایی اعتراضی/ روحیه انقلابی کاندیداهایی که پس از انقلاب متولد شدند
کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه از حضور و یا عدم حضور خود در جریان مبارزات انقلابی گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار صبریه، اظهار داشت:  در ایام انقلاب سعی داشتیم تا به کمترین میزان با نیروهای امنیتی به ویژه ارتش درگیر شویم، چرا که امام خمینی (ره ) راه مسالمت آمیز را به مردم توصیه می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار , صبریه،, اظهار داشت:  در ایام انقلاب سعی داشتیم تا به کمترین میزان با نیروهای امنیتی به ویژه ارتش درگیر شویم، چرا که امام خمینی (ره ) راه مسالمت آمیز را به مردم توصیه می کردند. ,

 

,

این مسئول با اشاره به خاطرات خود در ایام پیروزی انقلاب، گفت : در روزهای انقلاب اسلامی به یاد دارم که به همراه تعدادی از مردم به سمت مهمانسرای استانداری سابق رفتیم و از طریق پشت بام مجاور قصد ورود به آن مکان را داشتیم.

, این مسئول با اشاره به خاطرات خود در ایام پیروزی انقلاب، گفت : در روزهای انقلاب اسلامی به یاد دارم که به همراه تعدادی از مردم به سمت مهمانسرای استانداری سابق رفتیم و از طریق پشت بام مجاور قصد ورود به آن مکان را داشتیم. ,

 

,

, ,

 

,

مصری ادامه داد: با وجود اینکه چندین سرباز بر پشت بام آن محل مستقر بودند، اما ما از همراهی آنها مطمئن بودیم و بعد از مدتی آن محل را جوانان انقلابی، تحت کنترل گرفتند. اما در جریان این درگیری ها دچار سانحه سقوط شدم و به شدت زخمی شدم.

, مصری ادامه داد: با وجود اینکه چندین سرباز بر پشت بام آن محل مستقر بودند، اما ما از همراهی آنها مطمئن بودیم و بعد از مدتی آن محل را جوانان انقلابی، تحت کنترل گرفتند. اما در جریان این درگیری ها دچار سانحه سقوط شدم و به شدت زخمی شدم.,

 

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از جراحت به یکی از خیابان های اطراف رفته و یکی از خانواده های انقلابی مرا به منزل خود دعوت کرد تا از نیروهای امنیتی در امان باشم.

, نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از جراحت به یکی از خیابان های اطراف رفته و یکی از خانواده های انقلابی مرا به منزل خود دعوت کرد تا از نیروهای امنیتی در امان باشم.,

 

,

افتخارم این است که از نسل اول انقلاب هستم

, افتخارم این است که از نسل اول انقلاب هستم, افتخارم این است که از نسل اول انقلاب هستم,

 

,

شهاب نادری کاندیدای حوزه اورامانات در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران اظهار داشت: گرچه سن بنده اجازه نداد در بهمن 57  سهیم باشم اما خود و هم سن و سالان را از نسل اول انقلاب می دانم و به آن افتخار می کنم.

,

 

,

وی افزود: به نظر بنده دوران دفاع مقدس  تکمیل کننده انقلاب اسلامی بود که دشمنان درصدد بودند از طریق جنگ تحمیلی انقلاب را شکست دهند اما در واقع این دوران برگ زرین در دفاع مردم از انقلاب و کشور بود که برای همیشه در تاریخ جاودانه ماندگار شد.

,

 

,

مسئول هماهنگی تظاهرات دانش آموزی بودم

, مسئول هماهنگی تظاهرات دانش آموزی بودم,

 

,

علی اشرف حیدری کاندیدای حوزه قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: من در آن دوران، مسئول هماهنگی تظاهرات دانش آموزی و تقسیم نوارهای صوتی و متن های انقلابی در مدرسه بودم.

,

 

,

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت دانش آموز انقلابی، ایرج رستمی گفت: در آن روز تلخ با حضور آقایان حجت اله رکاب، جهانشاه نادری و جواد حسنی که یکی از آزادگان سرافراز خطه سرپل ذهاب است میان انقلابیون و رژیم طاغوت درگیری ایجاد شد.

,

 

,

حیدری افزود: از آنجایی که هسته مرکزی مبازرات انقلاب درمحل مسجد صاحب الزمان بود من نیز به همراه سایر انقلابیون شهرستان در محل پشت بام مسجد مذکور مستقر شده بودم تا مانع هجوم مأمورین طاغوت شویم. تنها سلاح ما، پاره آجر و سنگ بود و با دست های خالی در برابر شلیک گلوله های نیروهای طاغوت ایستادگی می کردیم.

,

 

,

حیدری در ادامه از اقدام انقلابی خویش چنین گفت: در تاریخ 5 بهمن ماه 57، دقیقا 17 روز قبل از پیروزی انقلاب با یک دستگاه تراکتور رومانی مرحوم پدرم، تمثال شاه خائن را که در محل سرابگرم نصب شده بود با همکاری دوستان انقلابی خود همچون افراسیاب کریمی، به زیرانداخته و عقب تراکتور کشیدم.

,

 

,

, ,

وی با اشاره به ورود امام خمینی (ره) و شور و شعف بی وصف مردم گفت: پس از ورود امام خمینی (ره) تا زمان پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 به همراه دوستان انقلابی خویش در پست های نگهبانی محله به محله شهر مشغول به خدمت بودیم.

,

 

,

پدرم مردم روستا را برای جشن های انقلاب به شهر می برد

, پدرم مردم روستا را برای جشن های انقلاب به شهر می برد,

 

,

فردین بخشنده یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: من در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها 4 سال داشتم. آنچه که به یاد دارم خاطرات اندک اما شیرینی است که هر سال با آغاز دهه فجر در ذهنم تداعی می شوند.

,

 

,

وی در ادامه اظهارداشت: پدر من، خاطرات دوران انقلاب را به خوبی به یاد دارد  که ناشی از حضور وی در راهپیمایی ها و جشن های پیروزی انقلاب است.

,

 

,

بخشنده در ادامه افزود: همانطور که می دانید در آن زمان تعداد کمی وسایل نقلیه وجود داشت. درآن سالها پدرم راننده مینی بوس و تنها وسیله نقلیه موجود، مینی بوس پدرمن بود. با توجه به گفته های پدر و خاطراتی که برایم تعریف کرده، اهالی روستای گاوچالی دهستان پاطاق را برای حضور در مراسمات و جشن های انقلابی به شهر سرپل ذهاب منتقل می کرد.

,

 

,

, ,

 

,

بخشنده در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که در آن زمان کودکی خردسال بودم اما پدرم مرا نیز با خود برای شرکت در مراسمات همراه می برد تا از همان دوران کودکی با جریان انقلاب آشنا و پرورش یابم. 

,

 

,

 

,

در حد توان و سن و سالم در مبارزات شرکت می کردم

, در حد توان و سن و سالم در مبارزات شرکت می کردم,

 

,

سید نوزاد سلیمانی کاندیدای حوزه اورامانات در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله به دوران رژیم طاغوت اشاره کرد و اظهار داشت: آن روزه به حدی حساس بود که زبان در گفتن آن و قلم در نوشتن آن ناتوان است فقط می توان گفت یادآور جنگ احزاب های زمان بود که کل حزب ها و گروه ها انسانیت، راستی، حق و حقیقت را محاصره کرده بودند.

,

 

,

وی در پایان گفت: بنده حقیر هم از نسل انقلاب بوده و درد نسل انقلاب را درک کرده و در آن زمان همانند دیگران در حد توان و کم سن سال بودنم در این شهرستان که مردم آن یکپارچه علیه رژیم شاهنشاهی وارد صحنه شدند، به مبارزه پرداختم.

,

 

,

5 سال بعد از انقلاب به دنیا آمدم و توفیق حضور در تظاهرات را نداشتم

, 5 سال بعد از انقلاب به دنیا آمدم و توفیق حضور در تظاهرات را نداشتم,

 

,

یوسف پروین در پاسخ به این سوال خبرنگار مطلع الفجر  که در زمان انقلاب کجا بودید و چه می کردید، گفت: در آن زمان بنده هنوز به دنیا نیامده بودم چرا که  متولد 1362 هستم  و طبیعتا فرصت و افتخار حضور در آن میدان مبارزه و استقلال خواهی را نداشته ام.

,

 

,

وی افزود: بی شک برای همه آزادی خواهان و انقلابیون در آن زمان مرید رهبری دانا، مدبر و فرزانه همچون حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب بودن، افتخاری بزرگ بود.

,

 

,

وی تاکید کرد: من حضور در میدان مبارزات انقلابی را یک توفیق الهی میدانم و اگر در آن شرایط  حضور داشتم بی شک همپای بزرگان در شهرم گیلانغرب که هم شهید دادند و هم جانباز،  فریاد مردگ بر شاه و درود بر جمهوری اسلامی سر میدادم و بیزاری و خود را از از رژیم هزاران ساله طاغوتی و شاهنشاهی اعلام میداشتم.

,

 

,

در یک حرکت دسته جمعی تصاویر شاه را از کتاب های مدرسه کندیم

, در یک حرکت دسته جمعی تصاویر شاه را از کتاب های مدرسه کندیم,

 

,

فرهاد تجری  کاندیدای حوزه قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر در پاسخ به این سوال که در روزهای پیروزی انقلاب کجا بودید و چکار می کردید اظهار داشت: در آن سالها کلاس چهارم ابتدایی بودم و طبیعتا به لحاظ سن و سال کمی که داشتم امکان حضور در بطن تظاهرات ها  که در شهر سرپل ذهاب بود را نداشتم.

, مطلع الفجر ,

وی تصریح کرد: ما که در مقاطع ابتدایی تحصیل می کردیم و فضای عمومی جامعه در مبارزه با خفقان ستم شاهی رژیم هم مانند سایر نقاط در سرپل ذهاب  نیز ملتهب بود هر بار در سر کلاسها به بهانه های مختلف زمینه اعتراض و تجمع و نا ارامی را فراهم و شعارهای مرگ بر شاه سر میدادیم.

,

, ,

 

,

تجری افزود: همچنین در این زمان به نشانه اعتراض در حرکتی دسته جمعی تصاویر شاه که بر سربرگ کتابهای درسی  آن زمان بود را پاره کردیم و در محوطه مدرسه شعارهای مرگ بر شاه و مرگ بر طاغوت سر میدادیم و گاهاً تصاویر نا واضحی که از کانالهای مختلف  از تمثال حضرت امام خمینی (ره) به دست ما میرسید را در بین همکلاسیهایمان توزیع می کردیم.

,

 

,

زمان انقلاب هنوز متولد نشده بود

, زمان انقلاب هنوز متولد نشده بود,

 

,

ستار حاتم پور دیگر کاندیدای حوزه انتخابی قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در پاسخ به این سوال خبرنگار مطلع الفجر که در سال های پیروزی انقلاب کجا بودید و چکار می کردید، گفت: در آن سالها یعنی در بهمن 57 بنده که متولد 1358 هستم هنوز متولد نشده بودم.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: هر انسانی که دل در گرو انقلاب و ولایت فقیه داشته باشد و از طاغوت و ظلم و ستم بیزار باشد، آرزوی حضور در صفوف آن مبارزان نستوه را دارد.

,

 

,

در جریان خلع سلاح شهربانی کنگاور حضور داشتم

, در جریان خلع سلاح شهربانی کنگاور حضور داشتم,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد تقی حسن زاده در گفتگو با آفتاب کنگاور اظهار داشت: خدا را شکرگذارم که دوران نوجوانی من مصادف شد با جریان مبارزات بر علیه رژیم گذشته. همچنین با توجه به اینکه خانواده بنده از مبارزین و فعالان علیه رژیم شاه بود به مراتب بنده هم در تمامی فعالیت های مبارزاتی شرکت میکردم.

, , , شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

وی تصریح کرد: پدر بنده در سال 48 مبارزاتی را بر علیه شاه آغاز کرد که در همان سال ها از طرف ساواک تحت پیگرد بود.

,

 

,

حسن زاده حضور در تضاهرات علیه رژیم شاه را یکی از افتخارات خود دانست و گفت: در یکی از شب های ماه رمضان سال 56 بود که بنده به همراه برادر شهید خودم و خیل عظیمی از مردم حضور داشتیم که سخنران به افشاگری در مورد رژیم شاه پرداخت که ماموران شهربانی به مراسم یورش برده و مردم را مورد ضرب و شتم قرارداند. بنده به همراه دیگر دوستان خود شبانه مسیر مسجد تا خانه که در روستای گودین بود به صورت پیاده طی کردیم.

,

 

,

این فعال سیاسی افزود: بنده در تمامی راهپیمایی های ضد رژیم شاه شرکت داشتم،که مهمترین آن راهپیمایی بود که در دی ماه سال 57 منجر به شهادت شهیدانی همچون طیبه زمانی شد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه روزهای آخر رژیم شاه مردم تا شهربانی ها رسیده بودند، گفت: بنده هم در جریان خلع سلاح شهربانی کنگاور که به دست حاج آقا عباس صورت گرفت حضور داشتم،همچنین با همراهی عده زیادی از فعالان مبارز، پاسگاهی که در روستای باقرآباد بود را به تصرف خود در آوردیم.

,

 

,

در زمان انقلاب 8 ساله بودم

, در زمان انقلاب 8 ساله بودم,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد علی قربانی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: در دهه فجر 1357 بنده 8 سال و در روستای شهید پرور گردکانه علیا حضور داشتم. با توجه به اینکه خانواده ما خانواده ای مذهبی و علاقمند به امام بودند از فضایل آن امام عزیز برای ما بیان می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: به یاد دارم تمثالی از امام عزیز برای ما به روستای گردکانه علیا آوردند و اهالی روستا با نگاه به آن تمثال چنان شور و شوق و عشقی به امام خمینی (ره) از خود نشان دادند که بعد از گذشت 37 سال همچنان آن خاطره ملکه ذهنم است.

,

 

,

جو انقلابی فضای روستای ما را فرا گرفته بود

, جو انقلابی فضای روستای ما را فرا گرفته بود,

 

,

سید جواد حسینی کیا  کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: بنده متولد 1351 هستم لذا در زمان انقلاب بنده 6 ساله بودم.

, سهیل سنقر,

 

,

وی ادامه داد: آنچه از اوایل انقلاب اسلامی به یاد دارم این است در روستا بودیم  جو انقلابی همه جا فرا گرفته بود و بچه ها عکس های شاه و فرح پهلوی را از ابتدای کتاب های مدرسه خود پاره می کردند و در داخل توالت و سرویس بهداشتی نصب می کردند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

5 سال بعد از انقلاب به دنیا آمدم

, 5 سال بعد از انقلاب به دنیا آمدم,

 

,

احد صمدی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده متولد سال ۱۳۶۲ هستم. اگرچه در روزهای انقلاب حضور نداشته ام ولی به واسطه حضور اعضای خانواده از جمله پدر و عموها (سرداران شهید موسی و فرضعلی صمدی شجاع) در کوران مبارزات قبل، حین و بعد از انقلاب و سال های دفاع مقدس لحظه به لحظه این رخدادهای عظیم  در گوش من زمزمه شده است.

, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

افتخار می کنیم که در چنین سرزمینی پا به عرصه حیات گذاشته ایم و میراث دار خون شهیدانی هستیم که اسلام عزیز را احیا کردند و امید داریم با همین روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و همدلی با مردم عزیز بتوانیم در عرصه خدمت رسانی به هموطنان روز بروز کوشاتر باشیم.

,

 

,

به واسطه تولد 6 سال پس از انقلاب روز های پیروزی انقلاب را درک نکردم

, به واسطه تولد 6 سال پس از انقلاب روز های پیروزی انقلاب را درک نکردم,

 

,

علی اکبر خاکزاد کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر بیان داشت: من متولد 1363 و یکی از جوانترین کاندیدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه سنقروکلیایی هستم. روزهای پیروزی انقلاب را درک نکرده ام لکن افتخار آن را دارم که خانواده ام انقلابی و مذهبی هستند و چندین شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کرده اند که سردار شهید علی اشرف خاکزاد (پدرم) و شهیدان ابراهیمی (پسران عمه پدرم) از آن جمله هستند.

, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: امیدوارم که ان شاءالله رهروان خوبی برای امام و شهدا باشیم.

,

 

,

در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب شرکت کردم

, در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب شرکت کردم,

 

,

علی رضا خادمی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: بنده متولد سال 1346 هستم و در روزهای پیروزی انقلاب نوجوانی بودم که به رهبری امام خمینی (ره) همگام با مردم انقلابی شهرستان سنقر و کلیایی به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداختم. در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کرده و شعاری که از آن زمان به بعد ملکه ذهنم شد این بود که تا "خون در رگ ما است خمینی (ره) رهبر ماست".

, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

همراه معلمان و دانش آموزان در راهپیمایی شرکت می کردیم

, همراه معلمان و دانش آموزان در راهپیمایی شرکت می کردیم,

 

,

علی رضوانی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت:  بنده متولد 16 مهر 1341 و مصداق حدیث حضرت امام خمینی هستم که فرمودند یاران من در قنداق هستند.

, سهیل سنقر,

 

,

رضوانی ادامه داد: در سال 57 که 16 سالم بود به همراه سایر مردم، معلمان و دانش آموزان در راهپیمایی ها و تظاهراتها شرکت می کردیم. در ایام پیروزی انقلاب نیز در شهرستان سنقر و زادگاهم روستای تپه رش بودم.

,

 

,

, ,

 

,

کمک به جمع آوری آذوقه برای مبارزان

, کمک به جمع آوری آذوقه برای مبارزان,

 

,

 

,

محمد ابراهیم محبی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: در آن دوران بواسطه خواندن درس نصف روز را در سنقر و بقیه روز را در روستا و زادگاهم سپری می کردم.

, سهیل سنقر,

 

,

 

,

وی ادامه داد: در دوران انقلاب دانش آموزی اول دبیرستانی بودم کامل بیاد دارم به خاطر وضیعت جو انقلابی که در کشور حاکم بود مدارس تعطیل شده بود در زمان انقلاب با خبرهایی که به مردم می رسید به شدت درگیری ها در سراسر کشور بویژه در تهران اوج گرفته بود. دقیقا در خاطرم هست که سربازهایی برای کمک به مبارزین در تهران در مناطق مختلف سنقروکلیایی آذوقه جمع می کردند و من هم در آن دوران به جمع آوری نان در سطح روستا برای کمک به مبارزین تلاش می کردم.

,

 

,

, ,

 

,

پسر بچه ای 5 سال بودم

, پسر بچه ای 5 سال بودم,

 

,

علی اصغر همتی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده متولد سال 1352 هستم در دوران انقلاب پسر بچه ای 5 سال بودم. محل زندگی ما در شهر سنقر کوچه شهید حسنی (کوچه حاجیان سابق) واقع در خیابان مهدی موعود (عج) بود.

, سهیل سنقر,

 

,

وی افزود: به خاطر دارم در بحبوحه ی درگیری ها در زمان انقلاب جوانان محله ما هم نیز همپای دیگر جوانان شهرستان در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت و با شعارهای کوبنده خود رژیم شاهنشاهی معدوم شده را محکوم می کردند.

,

 

,

وی تاکید کرد: جوانان محله در راهپیمایی ها شرکت می کردند و مأموران شاهنشاهی برای متفرق کردن جوانان در صحنه تظاهرات  آنها را دنبال و به ضرب گلوله می بستند که در این میان تیر چراغ برق محله ما هم از ضرب گلوله جیره خواران شاهنشاهی بی نصیب نمانده و بر تنه سیمانی خود یاد آن روزگاران را حک کرده است.

,

, ,

 

,

7 سال پس از انقلاب به دنیا آمدم

, 7 سال پس از انقلاب به دنیا آمدم,

 

,

رسول عمادی وفا کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده توفیق حضور در زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را نداشتم چرا که بنده متولد 8 آبان 1364 و اگر اشتباه نکنم جوان ترین کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه سنقروکلیایی هستم.

, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

6 سال پس از انقلاب به دنیا آمدم

, 6 سال پس از انقلاب به دنیا آمدم,

 

,

عقیل اجاق کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده متولد 1363 هستم و متاسفانه این سعادت نصیبم نشد که بتوانم حلول انقلاب اسلامی ایران را از نزدیک مشاهده کنم لیکن همینکه فرزند خانواده انقلابی و ایثارگر بوده ام که در کنار ملت بزرگ ایران مشتی بر دهان استکبار و طاغوت کوبیده اند برای بنده مایه افتخار و سربلندی است.

, سهیل سنقر, : ,

 

,

, ,

 

,

زمان انقلاب 14 ساله بودم

, زمان انقلاب 14 ساله بودم,

 

,

محمد رستگار کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: متولد ۱۳۴۳ روستای چقابالا (چاوله) هستم و در دوران انقلاب 14 سال سن داشتم و در شهرستان سنقر و زادگاهم بودم.

, سهیل سنقر , .,

 

,

, ,

 

,

 

,

زمان پیروزی انقلاب 1 ساله بودم

, زمان پیروزی انقلاب 1 ساله بودم,

 

,

مهدی عمادی انور کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده دراوایل انقلاب درسال 1356 درخانواده ای کشاورز و مؤمن و انقلابی در روستای چقابالا سفلی به دنیا آمدم و دوران انقلاب را لمس نکرده ام اما پدرم در راهپیمایی های شروع انقلاب و توزیع اعلامیه های حضرت امام (ره) مشارکت فعالانه ای داشته است و در زمان اوایل جنگ نیز با حضور خود در جبهه های حق علیه باطل به فرمان حضرت امام (ره) لبیک دادند.

, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

مهدی عمادی انور خاطر نشان کرد: ان شاءالله که بنده نیزخلف صالح پدرم در ادامه راه پر فراز و نشیب انقلاب با پیروی ازدستورات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشم.

,

 

,

پس از شنیدن خبر پیروزی انقلاب در مسجد جشن گرفتیم

, پس از شنیدن خبر پیروزی انقلاب در مسجد جشن گرفتیم,

 

,

موسی اعظمی کاندیدای حوزه سنقر و کلیایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: در روزهای پایانی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 بنده با داشتن 10 سال سن در کلاس پنجم ابتدایی در روستای آسیابجوب مشغول به تحصیل بودم که البته مدارس روستایی تعطیل بود.

, سهیل سنقر,

 

,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه در خانواده ای مذهبی زندگی می کردم معمولا در جریان اتفاقات انقلاب بودم و این مهم به لطف یک رادیو قدیمی بود که در منزل داشتیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: خبر پیروزی غرورآفرین انقلاب شکوهمند اسلامی در روز 22 بهمن 1357 هم از طریق همین رادیو با این مضمون از گوینده خبر رادیو " این صدای انقلاب اسلامی است" به گوش من و سایر اهالی روستا رسید.

,

 

,

اعظمی خاطر نشان کرد: به یاد دارم پدرم در شهر سنقر بود و بلافاصله پس از شنیدن این خبر مسرت بخش به اتفاق اهالی روستا در مسجد گرد آمده و به جشن و سرور و شکرگزاری مشغول شدیم.

,

 

,

از روزهای انقلاب تعطیلی مدارس را به یاد دارم

, از روزهای انقلاب تعطیلی مدارس را به یاد دارم,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد تقی رستمی کاندیدای حوزه اورمانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان انقلاب کمتر از 9 سال سن داشته است، به خبرنگار سراب روانسر گفت: در آن دوران من دانش آموز بودم و به یاد دارم که مدارس تعطیل شد و شلوغی در کوچه و بازار وجود داشت. میتوان گفت که من و بسیاری دیگر از هم نوعان انقلاب را حس کرده ایم. بیش از این در خاطرم نیست اما در مورد جنگ تحمیلی صدها صفحه کتاب و کتابچه در ذهن دارم.

,

 

,

پس از انقلاب متولد شدم

, پس از انقلاب متولد شدم,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، نریمان رحمانی از کاندیدای انتخابات مجلس دهم در حوزه اورامانات در گفتگو با جوانرود هه وال،  ضمن تبریک دهه فجر، در پاسخ به این سئوال که در دوران انقلاب کجا بودید گفت: بنده به واسطه تولد پس از دوران انقلاب در دوران انقلاب حضور نداشتم.

, جوانرود هه وال,

 

,

در دبستان برخی از تحرکات انقلابی را می دیدم

, در دبستان برخی از تحرکات انقلابی را می دیدم,

 

,

حسن امیری کاندیدای حوزه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار چشم نیوز اظهار داشت: من در دوران انقلاب کودک دبستانی بودم و دردبستان مشغول بازی های کودکانه؛ واقعا نمی دانستیم چه اتفاقاتی در جریان هست اما با توجه به کنجکاوی های بچه گانه متوجه رفتارهای مشکوک و مخفیانه افرادی می شدیم که انگار نمی خواستند مورد شناسایی قرار گیرند. در واقع این افراد، بچه ها نبودند بلکه افرادی بودند که در جهت درهم کوبیدن نظام استبدادی تلاش و کوشش می کردند.

,

 

,

وی افزود: ما نیز کنجکاوی های کودکانه مان  روز به روز تحریک می شد و بخصوص از طریق خانواده ها و بویژه معلمان عزیزمان. این قشر روشن فکر و مورد تکریم جامعه نسبت به این شرایط جایگاه ویژه ای داشتند و آرام آرام از طریق دانش آموزان بزرگتر نیز اطلاعات ناقص خود را کامل تر می کردیم.

,

 

,

امیری گفت: لذا باتوجه به این که یک کودک دبستانی بیشتر مشغول بازی های کودکانه هست، اما آن روزها انگار تمام بازی ها تعطیل و بیشتر به دنبال این بودیم که چرا مردم و بخصوص معلمان عزیزمان رفتارهای مشکوک و مخفی شان بیشتر و گسترده می شود. با این وصف از طریق دانش آموز  سال بالاتری متوجه شدیم که قرار است اتفاقات خاصی در ایران رقم بخورد.

,

 

,

وی تاکید کرد: یادم می آید خانم قواصی  معلم کلاس دوم ما گفت که بچه ها  قرار است که چند روز دیگر همگی در یک جشن بزرگ شرکت کنیم و من هم برای همه شما شکلات مینو می خرم و مهمان من هستید و به این شرط که همه شما مثل عید، لباس نو بپوشید و اگر هم کسی نداشت، خودم جایزه برایش میخرم.

,

 

,

امیری تاکید کرد: بالاخره با توجه به رفتارها و حرکات مشکوک که بچه ها همگی می دیدند، خود بچه ها هم انگار علاقه بیشتری به این وضعیت نشان می دادند و همین رفتارهای مشکوک به یکدفعه به حرکات و رفتارهای آشکاری تبدیل شد به نحوی که در 12 بهمن شادی و غرور را در چهره مردم و بخصوص معلمان گرانقدرو ارجمندمان می دیدیم  و این نشان از اماده شدن برای جشن بزرگی بود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اوصافی که گفته شد در این 10 روز مردم و بخصوص نسل جوان و نوجوان که این افراد الان بزرگواران جامعه هستند  با تمام وجود به کمک انقلاب  شتافتند و بالاخره در 22 بهمن 57 نهال انقلاب  با تقدیم خون صدها جوان و مردم دوست داشتنی ایران به ثمر رسید و حکومت اسلامی به رهبری امام (ره) آغاز شد  و هم اکنون نیز  بعد از 4 دهه نام انقلاب اسلامی ایران در جهان می درخشد.

,

 

,

بهترین خاطره من ورود امام(ره) به ایران است

, بهترین خاطره من ورود امام(ره) به ایران است,

 

,

اکبر جوهری کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با اشاره به اینکه بهترین خاطره بنده از روزهای بهمن 57 ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی است گفت: در آخرین روزهای عمر رژیم منحوس پهلوی شور و تب و تاب انقلابی بسیار بالا گرفته بود و مردم به حرکت و نهضت امام خمینی(ر) امیدوار بودند.

,

 

,

هر روز در راهپیمایی علیه رژیم شاه شرکت می کردیم

, هر روز در راهپیمایی علیه رژیم شاه شرکت می کردیم,

 

,

علی جلیلیان کاندیدای حوزه اسلام آبادغرب در پاسخ به این سوال که چه خاطره ای از روزهای بهمن 57 در اسلام آباد غرب دارید گفت: در آن زمان در ایام جوانی بودیم و هر روز در راهپیمایی ها شرکت داشتیم و شعارهایی علیه رژیم شاهنشاهی سر می دادیم.

,

 

,

جلیلیان در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز حوزه انتخابیه می خواهم د راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن مشارکت صد در صدی داشته باشند.

,

 

,

در سن ده سالگی در تظاهرات حضور داشتم

, در سن ده سالگی در تظاهرات حضور داشتم,

 

,

شهریار مصطفایی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با تبریک دهه مبارکه فجر و بهار پیروزی انقلاب اسلامی، به بیان خاطره ای آن روزها پرداخت و گفت: در یکی از روزهای زمستان سال 57 در حالی که ده سال سن داشتم در بین توده ای از مردم که در حال تدارک راهپیمایی ضد رژیم طاغوت بودند به سمت مکانی که برای من نامعلوم بود حرکت کردیم.

,

 

,

وی افزود: در آن راهپیمایی شعارهایی زیادی بر علیه رژیم منحوس پهلوی سر داده شد و یک مکان دولتی توسط تظاهره کنندگان تسخیر شد و در این بین نیز یک تکه سنگ به بنده اصابت کرد و آن روز را تا شب با درد سپری کردم.

,

 

,

همراه با همکلاسی هایم در تظاهرات گیلانغرب حضور فعال داشتیم

, همراه با همکلاسی هایم در تظاهرات گیلانغرب حضور فعال داشتیم,

 

,

عبدالرضا رستمی دیگر کاندیدای حوزه اسلام آبادغرب به خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: سال 1357 اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران حقیر در شهرستان گیلانغرب دانش آموز بودم وهمراه سایر همکلاسی ها علیه رژیم مستبد پهلوی در اکثر تظاهرات ها حضور فعال داشته ایم و اکثر دانش آموزان را به تظاهرات و شعار نویسی  علیه رژیم بدون اجازه خانواده هایشان دعوت می کردیم تا جایی که در یکی از این راه پیمایی ها نیروهای ژاندارمری وقت در میدان مرکزی شهر با ضرب گلوله پای یکی از همکلاسی هایمان را زخی کردند که منجر به قطع پای وی شد.

,

 

,

توسط رییس حزب رستاخیز بازخواست و بازجویی شدم

, توسط رییس حزب رستاخیز بازخواست و بازجویی شدم,

 

,

نصرت الله مهدی زاده کاندیدای حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز به خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: به لطف خدای عز و جل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که دوران جوانی را سپری می کردیم با حضور فعال در مساجد و محافل سیاسی و مذهبی تحت نظر روحانیت مبارز رشد و تکامل یافته و با دیدگاه امام خمینی(ره) مانوس شدم لذا بارها توسط رییس حزب رستاخیز و مدیران دبیرستانی که در آن تحصیل می کردم مورد بازجویی، بازخواست، اهانت، تنبیه و کتک کاری قرار می گرفتم بدون اینکه خطای درسی یا تخلف اخلاقی داشته باشم.

,

 

,

وی افزود: تخلف بنده از نظر مسئولین رژیم ستم شاهی حضور فعال در مراکز مذهبی و سیاسی تحت نظر علمای بزرگوار و شجاع و مبارزی همچون آیت الله یزدی از فقهای شورای نگهبان و مرحوم حجت الاسلام بهشتی امام جمعه مسجد قمر بنی هاشم(ع) بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه