اخبار داغ

شهردار سرعین:

سرعین نخستین "پیاده راه شهری" کشور می‌شود/ وجود 3هزار چشمه در سبلان

سرعین نخستین "پیاده راه شهری" کشور می‌شود/ وجود 3هزار چشمه در سبلان
شهردار سرعین گفت : پروژه نخستین پیاده راه شهری کشور سال آینده در شهرستان سرعین کلید می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه لر،شهردار سرعین در سومین هفته جشنواره زمستانی در سرعین گفت: با همت شورای شهر و شهرداری سرعین نخستین پروژه "پیاده راه شهری"کشور سال آینده در شهرستان سرعین راه‌اندازی می‌شود که این امر گام بسیار محکمی در راستای توسعه شهرستان سرعین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

رضا زنده دل  با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی سرعین با حضور خیل عظیم گردشگران داخلی در شهرستان سرعین برگزار می‌شود، ‌افزود: برگزاری این جشنواره نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی شهرستان سرعین داشته است و انتظار می‌رود در روزهای پایانی این جشنواره نیز شاهد افزایش گردشگران داخلی در این شهرستان باشیم.

,

, ,

شهردار سرعین بیان کرد: زمستان شهرستان سرعین نیز همانند تابستان این شهرستان ظرفیت‌های بسیار عظیمی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که با برگزاری سومین جشنواره زمستانی آمار گردشگران داخلی در شهرستان سرعین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

,

زنده‌دل تصریح کرد: سومین جشنواره زمستانی سرعین به همت بخش خصوصی،‌هتل‌داران، اصناف و بازاریان به طور منظم و باشکوه  برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلف فرهنگی و شاد اجتماعی در کنار این جشنواره زمستانی برگزار می‌شود تا بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

,

, ,

 

,

*سبلان 3هزار چشمه دارد

,

رئیس منابع آب شهرستان سرعین گفت : دامنه سبلان و سرعین از چشم‌انداز زیبا و طبیعی برخوردار است که در این شهرستان بیش از 40 آبگرم معدنی وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: دامنه‌های سبلان بیش از سه هزار چشمه آب آشامیدنی، 80 آبگرم و 50 چشمه آب سرد دارد که همه آنها از خواص بی‌نظیری برخوردار است.

,

, ,

رئیس منابع آب شهرستان سرعین با بیان اینکه از بین آب‌های گرم سرعین 10 مورد آنها از معروفیت بی‌نظیری برخوردار است، گفت: آبگرم "گاومیش‌گلی" با 65 لیتر در ثانیه و درجه حرارت 45 درجه و "پهنلو" با 35 لیتر در ثانیه توان آبدهی و 47 درجه حرارت از شرایط متفاوت و خاصی برخودار است.

,

حیدری افزود: شهر سرعین به دلیل داشتن چشمه‌های آبگرم و سرد طبیعی در سطح دنیا و خاورمیانه مطرح است و به نام چشمه‌های بهشتی شهرت دارد.

,

وی به خواص درمانی و مطالعات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: براساس مطالعات دقیقی که روی بیش از 400 آبگرم معدنی در دنیا انجام شده، آبگرم‌های سرعین در سطح دنیا و خاورمیانه از خواص شیمیایی و فیزیکی بی‌نظیری برخوردار است اما متأسفانه کاربرد آن محدود به حوزه جذب گردشگر و توریسم است.

,

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این در حالی است که برای آب‌های گرم و معدنی 17 مورد کاربرد تعریف شده که در بخش‌های توریسم‌، درمان، صنعت، تولید دارو، کشاورزی، پرورش آبزیان، بهداشت روانی و... مؤثر است.

,

, ,

وی آمادگی این شهرستان را برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه آب‌های گرم و معدنی یادآور شد و اضافه کرد: ما در فضای پساتحریم و با عملیاتی شدن برجام به همراهی میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای تلاشمان بر این است تا نسبت به جذب سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش‌ها اقداماتی را آغاز کردیم که امیدواریم زمینه تقویت این بخش فراهم آید.

,

رئیس منابع آب شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین و برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی آن فرصت استثنایی را به وجود آورده تا توانمندی‌های این شهرستان را به ویژه در حوزه آب‌های گرم به همه مخاطبان معرفی کنیم تا آنها با حضور در این جشنواره بتوانند از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و بومی این جشنواره استفاده کنند.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه