اخبار داغ

حجت الاسلام تویسرکانی در گفت‌و‌گو با دانا خبر داد

بسیج دارای پیچیده‌ترین سیستم دفاعی است/مانورها و تمرینات نیروهای بسیج در قرارگاه‌های مخصوص بدون بازتاب خبری

بسیج دارای پیچیده‌ترین سیستم دفاعی است/مانورها و تمرینات نیروهای بسیج در قرارگاه‌های مخصوص بدون بازتاب خبری
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: سیستمی که امروز در بسیج طراحی شده برای دفاع از مرز و بوم ایران است و این طراحی‌ها در قرارگاه‌های مخصوص به خود صورت گرفته و بدون بازتاب خبری مانورها و تمرینات خاصی هم به آن‌ها داده می‌شود و گردان‌های خاص هم تشکیل شده است.
[

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گویی مشروح با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، با اشاره به فتنه 88 و نقش بسیج در خنثی کردن  آن اظهارداشت: فتنه 88 عقبه‌ای 40 ساله داشت ولی متاسفانه برخی‌ها آنرا فقط در حد انتخابات سال 88 و یک سوء تفاهم تعبیر می‌کنند؛ در حالیکه این نگاه یک تفکر غلط است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: این فتنه از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به عنوان یک ابزار و فرصت برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده،استفاده کرد. البته مقام معظم رهبری یک تعبیر خوبی داشتند و بارها گفتند که من این آقایان را سران فتنه نمی‌دانم؛ بلکه سران فتنه صهیونیست‌ها، آمریکا و استکبار جهانی است.

,

تویسرکانی ادامه داد: به نظر من مهمترین نقش بسیج در دوران فتنه 88 داشت بصیرت افزایی بود؛ بسیج نقش سازمان یافته برای مقابله خیابانی با آشوبگران نداشت و مقابله‌ای که با اغتشاش گران صورت گرفت مردمی بود. هرچند که آن‌ها به برخی پایگاه‌های ما حمله کردند اما نیروهای بسیج بیشتر در شکل دفاعی عمل کردند؛ ولی آن‌هایی که کف خیابان با سلطنت طلبان،‌اراذل و اوباش،‌منافقین و .. مقابله می‌کردند، مردم عاشق انقلاب بودند.

,

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به حماسه 9دی که تجلی بصیرت مردم کشور بود، گفت: مهمترین نقش بسیج در حوادث سال 88 بصیرت افزایی در بین خود نیروها و مردم بود.

,

وی ادامه داد: رمز پیروزی ما تجهیزات و گردان‌های عملیاتی و رزمی ما نیست؛ بلکه به فرموده رهبری رمز پیروزی ما بصیرت است. از منظر رهبری تا هروقت که دارای بصیرت باشیم پیروزی ما تضمین است و هر موقع که از بصیرت ما کاسته شد آسیب پذیر می‌شویم.

,

نماینده ولی فقیه در بسیج همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدات اخیر آمریکائی‌ها و اقدامات بازدارنده بسیج جهت مقابله با این تهدیدات، گفت: می‌توان به جرات گفت بسیج دارای پیچیده‌ترین سیتم دفاعی در دنیا است. سیستمی که امروز در بسیج طراحی شده برای دفاع از مرز و بوم ایران است و این طراحی‌ها در قرارگاه‌های مخصوص به خود صورت گرفته و بدون بازتاب خبری مانورها و تمرینات خاصی هم داده می‌شود و گردان‌های خاص هم تشکیل شده است.

,

وی در ادامه تصریح کرد: البته کارفرهنگی و آمادگی رزمی و دفاعی با یکدیگر هیچ منافاتی ندارد. منظور اینست که بصیرت به عنوان یک اصل است؛ اگر بصیرت باشد انگیزه لازم برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر با کمک ادوات و تجهیزات امکان پذیر است.

,

حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: هرچند که اظهارات آمریکایی‌ها عملیات روانی است و جرات چنین کاری را ندارند ولی ما درباره همه این‌ها به طور جدی فکر و برنامه ریزی می‌کنیم؛ همانطور که فرمانده کل سپاه هم چندی پیش گفت ما سال‌ها است برای نبردی سرنوشت ساز آماده‌ایم، بسیج هم به عنوان یکی از رده های سپاه دارای یک آمادگی صد درصدی برای مقابله با هر نوع تهدیدی است.

,

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حضور بسیج در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: بسیج در عرصه‌ اقتصادی وارد حوزه اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای تحقق این امر است و وارد مسائل پیمانکاری و تجاری نشده است.

,

حجت الاسلام تویسرکانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی ارکان زیادی دارد که برخی از این‌ها عبارتند از افزایش تولید و اشتغال، استفاده از نیرو و توان داخلی، استفاده نکردن از کالای خارجی و ... که بسیج سازندگی ما وارد صحنه شده تا بستر‌های لازم را در طول و عرض کشور فراهم کند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

,

بسیج همچنین در حال حاضر در بخش‌های دیگری مثل دامپروری، کشاورزی، ایجاد تعاونی‌های مردمی، اعطای وام‌های قرض الحسنه اقداماتی را انجام داده تا بتواند به اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج در پاسخ به سوالی در خصوص الگوبرداری برخی کشور‌های اسلامی به ویژه سوریه از ساختار بسیج، گفت: در افکار امام خمینی(ره) هست که ما باید هسته‌های آزادی بخش را فعال وانقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

,

وی اضافه کرد: برخی گمان می‌کنند که منظور انتقال فیزیکی و ساختاری بسیج است درحالیکه این گونه نیست. خود امام و رهبری این نوع برداشت را رد کردند وفرمودند منظور انتقال تفکر اعتقادی و مدیریت جهادی است که باید صادر شود. سوریه، عراق، لبنان این تفکر را از ما گرفتند و بر اساس این تفکر اقدامات عملیاتی انجام می‌دهند.

,

وی همچنین در بخش پایانی سخنانش در خصوص بروز پدیده‌ای به نام اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمدی گفت: سال‌های آخر عمرامام و اندیشه‌های ایشان را که مطالعه کنیم متوجه می شویم که مهمترین دغدغه و نگرانی امام در دو محور بود بود که یکی از آن‌ها چگونگی استواری اسلام ناب و دیگری چگونگی برخورد و رد کردن اسلام آمریکایی است.

,

امام در مطلبی فرمودند که فرزندان جهادیم؛ به تنها چیزی که باید فکر کنید چگونگی استواری اسلام ناب محمدی است. امام در دو سال پایانی عمرشان شاخص‌های اسلام آمریکایی را معرفی کردند.

,

وی افزود: امروزه مهمترین خطر برای انقلاب اسلامی، اسلام آمریکایی است. برخی از شاخص های اسلام آمریکایی شامل اسلام لبخند به دشمن، اسلام زور، اسلام ملاهای درباری، اسلام اشرافیت، اسلام اعتماد به دشمن، اسلام راحت‌طلبان است و در مقابل اسلام ناب محمدی شامل اسلام عزت، جهاد، اسلام پابرهنگان، اسلام عارفان پاک طینت و.. است.

,

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان خاطرنشان کرد:  امروز می‌بینیم که اسلام آمریکا وارد میدان شده و مهمترین مشکل و خطر برای ما همین اسلام تحریف شده آمریکایی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه