اخبار داغ

آیت الله صدیقی در گفتگو با دانا:

مردم هزینه های برجام را به خاطر دارند/ شاخصه های لازم برای انتخاب اصلح/ ملت در انتخابات پابرهنه ها را برمی‌گزیند/ امام(ره) قولا و عملا حامی شورای نگهبان بودند+فیلم

مردم هزینه های برجام را به خاطر دارند/ شاخصه های لازم برای انتخاب اصلح/ ملت در انتخابات پابرهنه ها را برمی‌گزیند/ امام(ره) قولا و عملا حامی شورای نگهبان بودند+فیلم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تعبیرات امام خمینی آمده است که حمله به شورای نگهبان افساد فی‌الارض است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و حمله به یک نهاد قانونی یعنی طرفدار بی‌قانونی بودن و نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند خودشان از صافی شورای نگهبان عبور کرده‌اند و آیا این اعلان تردید در مورد صلاحیت خودشان نیست؟!
[

 تحریریه شبکه اطلاع رسانی راه دانا میزبان یک میهمان ارجمند بود. امام جمعه موقت شهر تهران، استاد علمیه، مرد اخلاق و کارشناس سیاسی و فرهنگی کشورمان در بازدید خود از این مجموعه، به استودیوی دانا رفت تا با خبرنگار ما به بحث و گفتگو بنشیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حساسیت انتخابات پیش‌رو برای نظام جمهوری اسلامی اظهارداشت: مسئله انتخابات از اول انقلاب تا به امروز نشانه وفاداری مردم به انقلاب، لبیک مردم به شهدا و رابطه اعتقادی مردم با رهبری بوده و حساسیت آن هم به جهت حفظ همین امتیازات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در این مقطع اخیر که مسئله پسابرجام مطرح شده نکات جدیدی هم باید برای مردم مطرح باشد و آن این است که دنیای غرب که دنیای فریب است، القا می کند که ایران امروز ایران سال 1357 نیست و ایرانی‌ها تغییر کرده‌اند و این ایران قابل نفوذاست؛ ممکن است باج بدهد و از حرف‌های قبلی‌اش عقب نشینی کرده است.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توقع امروز امام زمان و شهدا از مردم این است که نشان بدهند همان مردم سال 1357 هستند گفت: ما الان یک جنگ تمام عیار سیاسی با دنیای غرب داریم، از طرف دیگر جنگ تمام عیار فرهنگی با آن‌ها داریم و در کنار این دو، جنگ اقتصادی و جنگ‌های دیگری را با غربی‌ها داریم.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سرسوزنی تقابل بین ایران و آمریکا کم نشده است عنوان کرد: مردم ما با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح نشان خواهند داد که بصیرتِ لازم را دارند.

,

مراد غرب از میانه روها، کسانی است که گفتمان امام(ره) را قبول ندارند

, مراد غرب از میانه روها، کسانی است که گفتمان امام(ره) را قبول ندارند,

وی با بیان اینکه غربی‌ها برای اینکه اثبات کنند ایران عوض شده می‌گویند اگر میانه‌رو انتخاب شوند با ما بهتر تعامل می‌کنند گفت: مراد غرب از میانه‌روها کسانی هستند که گفتمان امام را قبول ندارند و آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌دانند و آمریکا را سهیم در به وجود آوردن طالبان و القاعده و داعش نمی‌دانند.

, وی با بیان اینکه غربی‌ها برای اینکه اثبات کنند ایران عوض شده می‌گویند اگر میانه‌رو انتخاب شوند با ما بهتر تعامل می‌کنند گفت: مراد غرب از میانه‌روها کسانی هستند که گفتمان امام را قبول ندارند و آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌دانند و آمریکا را سهیم در به وجود آوردن طالبان و القاعده و داعش نمی‌دانند., وی با بیان اینکه غربی‌ها برای اینکه اثبات کنند ایران عوض شده می‌گویند اگر میانه‌رو انتخاب شوند با ما بهتر تعامل می‌کنند گفت: مراد غرب از میانه‌روها کسانی هستند که گفتمان امام را قبول ندارند و آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌دانند و آمریکا را سهیم در به وجود آوردن طالبان و القاعده و داعش نمی‌دانند.,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: کشور ما با غنی‌سازی 20درصد اورانیوم، تامین سوخت راکتورهای هسته‌ای و فرآورده‌های گوناگونی که از صنعت هسته‌ای به دست دانشمندان ما آمده بود، در آستانه تحقق یک تمدن بزرگی بود ولی غربی‌ها با شرارت و کینه عظیم آمدند و این موضوع را به وضعیت پایینی برگرداندند.

,

آیت الله صدیقی افزود: 19هزار سانترفیوژ ما در حال گردش بود که آن را محدود کردند، راکتور آب سنگین که جز افتخارات ما بود را سیمان کردند و مسئله فردو هم همچنین شد و مردم ما نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیستند.

,

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هزینه‌های زیادی که در مسئله برجام پرداخت شده ادامه داد: این‌ها خیال می‌کنند که مردم متوجه این هزینه‌ها نیستند ولی مردم ما نسبت به این‌ مسائل بی‌تفاوت نیستند و می‌دانند که دنیای غرب دنیای چپاول و غارت است و تا جایی که زورش برسد موجباتی که برای استقلال کشور ما نیاز است را نمی‌گذارد به وجود بیاید.

, وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هزینه‌های زیادی که در مسئله برجام پرداخت شده ادامه داد: این‌ها خیال می‌کنند که مردم متوجه این هزینه‌ها نیستند ولی مردم ما نسبت به این‌ مسائل بی‌تفاوت نیستند و می‌دانند که دنیای غرب دنیای چپاول و غارت است و تا جایی که زورش برسد موجباتی که برای استقلال کشور ما نیاز است را نمی‌گذارد به وجود بیاید., وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هزینه‌های زیادی که در مسئله برجام پرداخت شده ادامه داد: این‌ها خیال می‌کنند که مردم متوجه این هزینه‌ها نیستند ولی مردم ما نسبت به این‌ مسائل بی‌تفاوت نیستند و می‌دانند که دنیای غرب دنیای چپاول و غارت است و تا جایی که زورش برسد موجباتی که برای استقلال کشور ما نیاز است را نمی‌گذارد به وجود بیاید.,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مگر می‌شود مردم ما نسبت به خون شهیدان بی‌تفاوت باشند اظهارداشت: بازجویی از دانشمندان هسته‌ای تحقیر و به عقب راندن کشور ما است، و مردم باید در این انتخابات اثبات کنند که آن‌چیزی که مورد رضایت دنیای غرب است و آن را میانه‌رو می‌خواند، مورد رضایت شهدا، امام و مردم ما نخواهد بود.

,

معیار و ملاک انتخاب اصلح

, معیار و ملاک انتخاب اصلح,

 صدیقی گفت:  مردم ما به دنبال کسانی هستند که به استقلال کشور فکر می‌کنند و کسانی را انتخاب می‌کنند که از پابرهنه‌ها باشند و  به بیکاری جوانان ما حساس باشند نه اینکه خودشان در رفاه باشند و نفهمند که خانواده‌هایی که چند جوان دارد،  با بیکاری چه بر سر این‌ها می‌آید.

,

وی با بیان اینکه اگر مردم کاندیداها را نمی‌شاسند باید به لیست‌هایی که از متن مردم است اعتماد کنند عنوان کرد: مردم باید در اصل با حضور خود اثبات کنند که همچنان همان مردم سال 1357 هستند و از نظر انتخاب اصلح کسانی را انتخاب کنند که گفتمان امام را قبول دارند.

,

امام جمعه موقت تهران در خصوص گفتمان امام(ره) اظهارداشت: در راس گفتمان امام مسئله ولایت است که ستون فقرات انقلاب ما است و کسانی را باید انتخاب کرد که با ولایت هیچ زاویه‌ای نداشته باشند. کاندیداها باید مردمی باشند و تجملات اشرافی آن‌ها را از مردم جدا نکرده باشد. سومین شاخصه کسانی که اهل گفتمان امام هستند این است که به دنبال از بین بردن فقر در جامعه هستند و چهارم استکبار ستیزی و برات از مشرکین است.

, امام جمعه موقت تهران در خصوص گفتمان امام(ره) اظهارداشت: در راس گفتمان امام مسئله ولایت است که ستون فقرات انقلاب ما است و کسانی را باید انتخاب کرد که با ولایت هیچ زاویه‌ای نداشته باشند. کاندیداها باید مردمی باشند و تجملات اشرافی آن‌ها را از مردم جدا نکرده باشد. سومین شاخصه کسانی که اهل گفتمان امام هستند این است که به دنبال از بین بردن فقر در جامعه هستند و چهارم استکبار ستیزی و برات از مشرکین است., امام جمعه موقت تهران در خصوص گفتمان امام(ره) اظهارداشت: در راس گفتمان امام مسئله ولایت است که ستون فقرات انقلاب ما است و کسانی را باید انتخاب کرد که با ولایت هیچ زاویه‌ای نداشته باشند. کاندیداها باید مردمی باشند و تجملات اشرافی آن‌ها را از مردم جدا نکرده باشد. سومین شاخصه کسانی که اهل گفتمان امام هستند این است که به دنبال از بین بردن فقر در جامعه هستند و چهارم استکبار ستیزی و برات از مشرکین است.,

حمله به شورای نگهبان، تضعیف حقوق مردم است

, حمله به شورای نگهبان، تضعیف حقوق مردم است,

 صدیقی در پاسخ به این سوال که "چه توصیه‌ای به برخی از مسئولان دارید که در آستانه انتخابات با هجمه علیه شورای نگهبان کارهایی را انجام می‌دهند که ممکن است مردم را از حضور دلسرد کند" گفت: حمله به شورای نگهبان تازگی ندارد. از ابتدای تاسیس این نهاد نظارتی و این صافی خوب این حملات بوده و این حملات هم از طرف کسانی است که نمی‌خواهند یک صافی باشد که منتخبین مردم افراد صالح و شایسته‌ای باشند.

,

وی افزود: این آقایان باید توجه داشته باشند که حمله به شورای نگهبان حمله به دیدگاه امام است، اینهایی که دم از امام می‌زنند باید خط امام را حفظ کنند. امام تا بود حامی شورای نگهبان بود و قولا و عملا از شورای نگهبان حمایت می‌کرد.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تعبیرات امام خمینی آمده است که حمله به شورای نگهبان افساد فی‌الارض است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و حمله به یک نهاد قانونی یعنی طرفدار بی‌قانونی بودن و نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند خودشان از صافی شورای نگهبان عبور کرده‌اند و آیا این اعلان تردید در مورد صلاحیت خودشان نیست؟!ِ وقتی در نظرات شورای نگهبان می‌گویتد شورای نگهبان درست عمل نمی‌کند پس باید در مورد خودشان هم گفت که شورا درست عمل نکرده است.

, امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تعبیرات امام خمینی آمده است که حمله به شورای نگهبان افساد فی‌الارض است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و حمله به یک نهاد قانونی یعنی طرفدار بی‌قانونی بودن و نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند خودشان از صافی شورای نگهبان عبور کرده‌اند و آیا این اعلان تردید در مورد صلاحیت خودشان نیست؟!ِ, امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تعبیرات امام خمینی آمده است که حمله به شورای نگهبان افساد فی‌الارض است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و حمله به یک نهاد قانونی یعنی طرفدار بی‌قانونی بودن و نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت این است که کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند خودشان از صافی شورای نگهبان عبور کرده‌اند و آیا این اعلان تردید در مورد صلاحیت خودشان نیست؟!ِ,

صدیقی با اشاره به اینکه حمله به شورای نگهبان خلاف امنیت عمومی جامعه است افزود: این موضوع هم دشمن شاد کردن است و هم دوقطبی کردن جامعه و ممکن است در یک انتخاباتی کسی با این حرف‌ها سلطنت طلب‌ها، بهایی‌ها و ضد انقلاب را پشت خودش قرار بدهد و رای بگیرید اما در درازمدت این کار باعث فتنه می‌شود و کلید ناامنی را در جامعه کلید می‌زند.

,

وی گفت: شورای نگهبان حافظ حقوق مردم است و اگر یک فردی که ناصالح باشد انتخاب شود حقوق مردم تضعیف شده و حمله به شورای نگهبان تضعیف حقوق مردم است.  

,

تنها راه باقی مانده برای آمریکا، نفوذ است

, تنها راه باقی مانده برای آمریکا، نفوذ است,

امام جمعه موقت تهران در خصوص مسئله نفوذ جریانی و نحوه‌ مقابله با آن گفت: آمریکا وقتی با مقابله نظامی نتوانست انقلاب را از پا دربیارود، با کودتایی که فکر می‌کردند در نوژه می‌توانند این کار ارا انجام بدهند شکست خوردند، با تقویت گروهک‌های داخلی فکر می‌کردند می‌توانند به جایی برسند نرسیدند، با ترور شخصیت‌های داخلی و صاحب‌نظران خواستند مدیریت را فلج کنند تا انقلاب از بین برود موفق نشدند.

,

آیت الله صدیقی ادامه داد: تنها راهی که برای آمریکایی‌ها باقی‌مانده راه نفوذ است و این چیزی است که در انتخابات باید به آن توجه داشته باشیم، دشمن می‌خواهد در تصمیم اشخاصی که تصمیم‌گیر هستند و در طراحی مملکت و مهنسی کشور دخیل‌اند نفوذ کند.

,

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد مسئولان را از مسیر امام منحرف کند اظهارداشت: اینکه بعضی از مسئولان الان مثل امام فکر نمی‌کنند نشان از همین تلاش دشمنان دارد، امام ارتباط با آمریکا را ارتباط میش و گرگ تلقی می‌کردند.

, وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد مسئولان را از مسیر امام منحرف کند اظهارداشت: اینکه بعضی از مسئولان الان مثل امام فکر نمی‌کنند نشان از همین تلاش دشمنان دارد، امام ارتباط با آمریکا را ارتباط میش و گرگ تلقی می‌کردند., وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد مسئولان را از مسیر امام منحرف کند اظهارداشت: اینکه بعضی از مسئولان الان مثل امام فکر نمی‌کنند نشان از همین تلاش دشمنان دارد، امام ارتباط با آمریکا را ارتباط میش و گرگ تلقی می‌کردند.,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کارشکنی‌های آمریکایی‌ها پیش از اجرای برجام، پس از اجرای برجام و در روز اجرای برجام عنوان کرد: این آقایان انقدر ساده لوح هستند و یا خدانکرده پس پرده اینها چیز دیگریست، این‌ها هنوز باورشان باور امام نیست که آمریکا دشمن اول ما است و دشمن بزرگ است و این یک تجریه است تعبدی نیست که از امام قبول کرده باشیم.

, امام جمعه موقت تهران با اشاره به کارشکنی‌های آمریکایی‌ها پیش از اجرای برجام، پس از اجرای برجام و در روز اجرای برجام عنوان کرد: این آقایان انقدر ساده لوح هستند و یا خدانکرده پس پرده اینها چیز دیگریست، این‌ها هنوز باورشان باور امام نیست که آمریکا دشمن اول ما است و دشمن بزرگ است و این یک تجریه است تعبدی نیست که از امام قبول کرده باشیم., امام جمعه موقت تهران با اشاره به کارشکنی‌های آمریکایی‌ها پیش از اجرای برجام، پس از اجرای برجام و در روز اجرای برجام عنوان کرد: این آقایان انقدر ساده لوح هستند و یا خدانکرده پس پرده اینها چیز دیگریست، این‌ها هنوز باورشان باور امام نیست که آمریکا دشمن اول ما است و دشمن بزرگ است و این یک تجریه است تعبدی نیست که از امام قبول کرده باشیم.,

آیت الله  صدیقی افزود: امروز هرجایی کودتایی، فتنه ای، اختلاف داخلی در عالم است ریشه در آمریکا دارد، آمریکا در فتنه ما حضور داشت و از فتنه‌گرها حمایت کرد و  امروز هم شیطنت‌هایش و توطئه‌هایش را در قسمت‌های مختلف عملی می‌کند.  و با این حال عده ای از مسئولان ما می‌گویند که آمریکا عوض شده این همان نفوذ در تصمیم گیران مملکت ما است.

,

وی افزود: نقطه بعدی این است که مراکز تصمیم‌گیری را تحت نفوذ دربیاورند. کسانی بروند مجلس و بروند خبرگان که به ستون فقرات ما نظام ما و انقلاب ما که عمود امنیت ما است و عمود اقتدار ما که ولایت است بتوانند ضربه بزنند و تضعیف کنند و قداستش را از بین ببرند، هنجار شکنی کنند و در کار آن چون و چرا بیاورند.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: این‌ها دنبال کسانی هستند که در فتنه و غیرفتنه نشان دادند که به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و در چارچوب تفکرات امام نیستند اسمشان را گذاشته اند میانه رو و می‌خواهنددر خبرگان و مجلس این‌ها را داشته باشند.

,

آیت الله صدیقی با اشاره به سکوت آمریکا در مورد جنایات مختلف از قبلی آتش زدن قرآن حمایت از تروریست‌ها اظهار داشت: آمریکا، دشمن دین و انقلاب ما است و جز اساسی‌ترین مسائل امروز نظام این است که مردم انتخابات خبرگان و مجلس با بصیرتی که دارند به کسانی رای بدهند که صددرصد تعبد به ولایت داشته باشند.

,

انتهای پیام/نج

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه