اخبار داغ

پرسپولیس پشت دیوار توهم/ تو قهرمان نیستی، بفهم!

پرسپولیس پشت دیوار توهم/ تو قهرمان نیستی، بفهم!
تیمی که در صدر قرار دارد حرفی از قهرمانی نمی‌زند، اما تیمی که بالاترین رتبه‌اش چهارمی بوده دائما خودش را قهرمان می‌داند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه بازی حساس هفته نوزدهم مقابل ذوب‌آهن، تغییر ذهنیت را می‌توان بزرگ‌ترین چالش سرخپوشان دانست. بازیکنان پرسپولیس باید خودشان را از خودبزرگ‌بینی مفرطی که باعث سربه‌هوایی و بی‌مسئولیتی در بازی با سپاهان شده بود رها کنند. همان نکته‌ای که محسن بنگر هم بعد از بازی قبل به درستی به آن اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در روزی که پرسپولیس دو گل ساده خورد و یک موقعیت عالی را از دست داد تا مهم‌ترین برد فصل از چنگ این تیم خارج شود، کاپیتان دوم قرمزها گفت: «ما هنوز هیچی نشده‌ایم اما طوری به توپ ضربه می‌زنیم که انگار قهرمان جام جهانی هستیم. آقایان ما هنوز سهمیه هم نگرفته‌ایم. ما با صدر جدول خیلی اختلاف داریم و باید بازی‌هایمان را ببریم نه اینکه این‌طور...» اعتراض بنگر به همبازی‌هایش -لااقل این بار- کاملا وارد است. مصاحبه‌های مربیان و بازیکنان پرسپولیس در هفته‌های اخیر را اگر مرور کنید، بارها و بارها شانس قهرمانی پرسپولیس در آنها مطرح شده است. اوج‌گیری پرسپولیس بعد از نتایج فاجعه‌بار هفته‌های ابتدایی و صعود این تیم از رتبه شانزدهم تا چهارم جدول همه را مجاب کرده تا دائما از ادامه این اوج‌گیری حرف بزنند. اما نکته اینجاست که اگر پرسپولیس تازه به جمع بالانشین‌ها رسیده، تیم‌های دیگری در صدر جدول هستند که از همان ابتدا بالانشین بوده‌اند و جایگاه‌شان بسیار محکم‌تر از پرسپولیس است.

,

استقلال تهران از 18 هفته سپری‌شده 12 هفته را صدرنشین بوده اما اعضای این تیم آنقدر از قهرمانی حرف نزده‌اند که اعضای پرسپولیس! پرویز مظلومی در تمامی مصاحبه‌هایش تاکید کرده: «هدف‌گذاری ما در ابتدای فصل کسب سهمیه بود و هنوز هم همان است. در مورد قهرمانی بعدا صحبت می‌کنیم.» تیمی که در صدر قرار دارد حرفی از قهرمانی نمی‌زند، اما تیمی که بالاترین رتبه‌اش چهارمی بوده دائما خودش را قهرمان می‌داند! این همه ادعا باعث شده آنها کار را تمام‌شده بدانند. لابد در خیال‌شان اینطور تحلیل می‌کند که «وقتی توانسته‌ایم 12 رتبه صعود کنیم، پس می‌توانیم 3 رتبه دیگر هم بالا برویم.» اما آن 12 رتبه کجا و این 3 رتبه کجا؟

,

محسن بنگر حق دارد. جوان‌های پرسپولیس خام شده‌اند و کار را تمام‌شده می‌دانند. برای فتح قله، همیشه گام‌های آخر مهم‌ترین گام‌ها هستند. دامنه‌ها راحت طی می‌شوند اما عبور از دیواره‌های سنگی آسان نیست. باید روحیه شاد و امیدوار را کنار گذاشت و سرسختی و حواس‌جمعی صدرنشین‌ها را جایگزین آن کرد. تا دیروز پرسپولیسی‌ها خوشحال و سرمست بودند، چون از قعر جدول به رتبه چهارم رسیده‌اند. حالا باید سختکوش باشند و برای فرار از جایگاه فعلی تلاش کنند، چون در میان چهار تیم بالای جدول چهارم هستند.

,

پرسپولیس باید دیدگاه‌هایش را تغییر بدهد. «صدرنشینِ قعر جدولی‌ها» بودن کافی است. آنها «قعرنشینِ صدر جدولی‌ها» هستند، برای قهرمان شدن باید این‌طور فکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه