اخبار داغ

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان برجسته کشور:

سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام باید مبتنی بر انتقال تکنولوژی باشد/ تقویت ساختار اقتصادی درون کشور در دستورکار دولت قرار بگیرد

سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام باید مبتنی بر انتقال تکنولوژی باشد/ تقویت ساختار اقتصادی درون کشور در دستورکار دولت قرار بگیرد
یک اقتصاددان معتقد است که دولت باید اهتمام لازم در جهت جذب سرمایه گذار خارجی را داشته باشد تا این امر مبتنی بر انتقال تجربه و تکنولوژی صورت بگیرد لذا ارتباط با بیرون از کشور در دوران پسابرجام باید در جهت تقویت ساختار اقتصادی درونی کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، اقتصاددان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه باید در دوران پسا برجام به تولید بومی توجه بیشتری شود، گفت: تا زمانی که برنامه ریزی مناسبی برای جذب سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، نمی توان بهره برداری خوبی از دوران پسا برجام داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقتصادی تهران نیوز؛,
وی با بیان اینکه دولت مردان اقتصادی ظرفیت لازم برای بهره برداری مناسب را فراهم نکرده اند، اظهار کرد: بر این اساس زمانی که سرمایه گذاری خارجی صورت بگیرد موجب تهدید شدن ظرفیت های داخلی و تولید بومی می شود.
,
شیخی ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اقتصاد کشورمان وام دار سرمایه گذار خارجی شود، ادامه داد: باید مسئولان باید الگوی درون زا کردن تولید بومی را تبیین کنند.
,
این استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه واردات کالاهای غیر ضروری و واسطه ای در دوران پسابرجام نتیجه بی برنامه بودن در حوزه اقتصاد خواهد شد، افزود: کشورهای غربی نیاز دارند کالاهای خودشان را وارد بازار کشورمان کنند زیرا هم اکنون در شرایط رکود به سر می برند.
,
وی با بیان اینکه دولت باید اهتمام لازم در جهت جذب سرمایه گذار خارجی را داشته باشد تا این امر مبتنی بر انتقال تجربه و تکنولوژی صورت بگیرد، گفت: بنابراین دولت باید محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند تا به رونق اقتصادی دست یابیم.
,
شیخی با تاکید بر اینکه اتکا به تولید داخلی و بومی منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین ارتباط با بیرون از کشور در دوران پسابرجام باید در جهت تقویت ساختار اقتصادی درونی کشور باشد.
,
 
,
انتهای پیام/رض
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه