اخبار داغ

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ تن انواع ماهی در مهرستان

تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ تن انواع ماهی در مهرستان
سرپرست نمایندگی اداره شیلات شهرستان مهرستان از تولید سالیانه بیش از 200 تن انواع ماهی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از با مهرستان، غلام محمد جمشیدزهی با اشاره به افزایش میزان تولید انواع ماهی در شهرستان مهرستان، گفت: در این شهرستان مرزی  تعداد ۲۵ استخر پرورش ماهی وجود دارد که سالانه ۴۰ تن انواع ماهی از آنها برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج از شهرستان عرضه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با مهرستان،,

غلام محمد جمشیدزهی افزود: همچنین میزان ۲۰۴ تن انواع ماهی نیز از آب بندان ها و سدها در شهرستان صید می شود.

,

وی ادامه داد: استخرهای ۲ منظوره کشاورزی و پرورش ماهی موقعیت مناسبی را برای پرورش انواع آبزیان ایجاد کرده است که نگاهی به آمار و ارقام آنها چشم انداز وسیعی را برای توسعه و پرورش آبزیان در شهرستان ارائه می دهد.

,

جمشیدزهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انواع ماهی های گرمابی از قبیل کپور ماهیان در شهرستان پرورش می یابند و در صددیم تا با برنامه ریزی مدون ضمن تشویق و ترغیب متقاضیان و علاقمندان، به تعداد استخرها نیز بیفزاییم.

,

سرپرست نمایندگی اداره شیلات شهرستان مهرستان با اشاره به روند صعودی تولید انواع ماهی در شهرستان، تصریح کرد: میزان تولید انواع ماهی گرمابی در شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد که این رقم در سال های آینده نیز روند و رشد صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

,

جمشید زهی افزود: سرمایه گذاری در بحث شیلات و پرورش ماهی های گرمابی به صرفه ترین راه و اقتصادی ترین فعالیت در شهرستان مرزی مهرستان است که نباید از این پتانسیل و ظرفیت مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی غافل شد.

,

gh

, gh, gh,

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه صنعت شیلات در استان اظهار داشت کرد: مدیریت شیلات استان به منظور دستیابی به اهداف تولید، گام های موثر و مطلوبی در راستای توسعه فعالیتهای آبزی پروری و ترویج مصرف آبزیان برداشته است و این نوید از روزهای خوب توام با اشتغالزایی و کارآفرینی است.

,

جمشیدزهی افزود: در حال حاضر بچه ماهی ها در راستای کمک به استخرداران بصورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود.

,

جمشیدزهی ابراز امیدواری کرد: با ترویج آبزی پروی در شهرستان مهرستان و با استفاده از پتانسیل های موجود بتوان سرانه مصرف ماهی را ارتقا داد.

,

وی خاطر نشان کرد: به منظور ترویج و توسعه پرورش ماهی در این شهرستان در سال جاری اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی با مضامین اصول پرورش ماهی، طبخ و حمل آبزیان کرده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه