اخبار داغ

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

تقدیر و حمایت انجمن دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی استان مرکزی از شورای نگهبان

تقدیر و حمایت انجمن دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی استان مرکزی از شورای نگهبان
انجمن دفاع از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار بیانه‌ای از اقدامات شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی حمایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، در بخشی از بیانیه انجمن دفاع از قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان مرکزی آمده است:

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلفی با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان، بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,


در نظام جمهوری اسلامی طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه با آرای عمومی و همه پرسی را به عهده دارد و بر همین اصل و اساس نظارت مذکور در اصل ۹۹ قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات، از جمله تایید یا رد صلاحیت کاندیداها می شود و این نوع نظارت را مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۷۴/۵/۴چنین تایید کرد و به رسیمت شناخت.

شورای نگهبان ضامن بقا و دوام ماهیت نظام اسلامی است به طوری که وجود یا عدم وجود آن مساوی با وجود یا عدم وجود  انقلاب اسلامی است، از همین رو تفسیر قانون اساسی بر عهده نهاد شورای نگهبان است.

این بیانیه می افزاید: حضرت آیت‌الله خامنه ای در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش(دوشنبه 19 بهمن) با اشاره به برخی حرف‌های غلط و نامناسب که این روزها مایه تشویش و تردید مردم می شود، فرموده اند:«این حرفها فقط با نگاه سیاسی و به علت دوری از انگیزه های خدایی بیان می شود.»
ایشان در ادامه متذکر شده اند: «مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی با عضویت 3هزار جانباز شیمیایی بر خود وظیفه می داند تا حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از شورای نگهبان، به ویژه در زمانه‌ای که نااهلان و معاندان نظام، طوفان هجمه‌ها را بر سر آن می‌ریزند، اعلام نموده، از خداوند متعال توفیق صبر و استقامت اعضای صالح آن شورای محترم را بر اصول انقلاب اسلامی کما فی‌السابق مسألت دارد و از ملت شریف ایران اسلامی می خواهد که با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب نفرات اصلح و شایسته، حماسه ای دیگر همچون نه دی  رقم بزنند.

این بیانیه می افزاید: ۲۲بهمن، تنها یک تاریخ خاطره انگیز نیست. ۲۲ بهمن سرآغاز حرکتی است که نور امید ملت‌های رنج کشیده جهان شد و خواب از چشم جهانخواران و ستم پیشگان ربود.

در پایان این بیانیه آمده است:به شکرانه فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز حکومت مردم سالاری دینی، انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح های شیمیایی، آحاد مردم شهید پرور ایران اسلامی را به حضور پرشور، یکپارچه و همدلی گسترده و آگاهانه در راهپیمایی حماسی یوم الله ۲۲ بهمن ماه دعوت می نماید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه