اخبار داغ

یادداشت/

یک شب عملیات سخت تر از هزار شبِ ژنو /درسی از شب عملیات کربلای 5 و شب ژنو برای روحانی

یک شب عملیات سخت تر از هزار شبِ ژنو /درسی از شب عملیات کربلای 5 و شب ژنو برای روحانی
در حالی دولت تدبیرشب توافق ‍ژنو را به شب های عملیات کربلای 4 و 5 تشبیه می کند که نمی داند اولا این دو قابل مقایسه نستند و از طرفی هر شب عملیات سخت تر از هزار شب ژنو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، گفته بودند راه ما را ادامه دهید، بر سر آرمان ها بایستید، هدف ما عزت است و ما برای حفظ دستاورد های خود در مقابل ظالم از جان خود می گذریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان, ، گفته بودند راه ما را ادامه دهید، بر سر آرمان ها بایستید، هدف ما عزت است و ما برای حفظ دستاورد های خود در مقابل ظالم از جان خود می گذریم.,

اما تدبیری ها با بی تدبیری خود راه کج کرده و با خوش بین شدن به دشمنی که غیر قابل اعتماد است دستاوردهای این ملت را به باد دادند.

,

چه ظلم بزرگی است وقتی کسی خودش را با نیت خود نمایی و مظلوم نمایی به کسی تشبیه کند که هیچ وجه شباهتی بینشان نباشد؛ وچه مظلومی است کسی که نمی تواند از خودش دفاع کند با اینکه حق با اوست.

,

آری شب های ژنو ، شب هایی که دولتی ها در آن شب ها گپ های دوستانه خود را با دشمنان قسم خورده خود داشته و لبخند های خود را به آنها یدک می کشیدند.

,

حال نوبت آن رسیده که بعد از نزدیک به سه سال کلاه گذاشتن بر سر مردم اینبار شب های رویایی ژنو را به عملیات ها تشبیه کنیم باشد که محبوبیت دولتی ها کمی اضافه تر شود.

,

چه ظلم بزرگی است،انگار جناب روحانی باید این را بداند و خوب بفهمد که باید بین مشبّه و مشبّه به وجه شباهت وجود داشته باشد، در تعجبم روحانی چگونه شب توافق ‍ژنو را با شب های عملیات مقدس کربلای ۴ و کربلای 5 مقایسه می کند.

,

مگر این دو با هم قابل مقایسه اند؟ یا روحانی در مورد این عملیات ها و تاریخ کربلای 4 و 5 مطالعه کافی نداشته و یا شب های ژنو را خیلی سخت گرفته است.

,

نشست خفت بار در مقابل دشمنی که نسل کشی را پایه کد خدایی خود می داندو خودش همین عملیات ها را بر علیه ما برنامه ریزی کرده بود چگونه با شب های ژنو که باز هم خود دشمن به آن نیاز دارد و تدارک دیده قابل مقایسه است.

,

کجای این کار شما با عملیات ها قابل مقایسه است، عملیاتی که رزمندگان از جان گذشتند و شمایی که شب های ژنو با پول و سرمایه ملی و با مجلل ترین ها هواپیماها به سفر و خوشی خود رسیدید.

,

نکند امنیت و بادیگارد های شب های ژنو را با گلوله ها و انواع موشک های شب های عملیات مقایسه می کنید.

,

یا منظور شما یک شب بی خوابی تا ساعت 5 است که معلوم نیست که آیا واقعا آن شب نخوابیده اید؟

,

یا از لباس ها و گرمای اتاقتان صحبت می کنید که در شب های عملیات همه آنها مهیّا بوده است...

,

نمی دانم ... چون بی سواد و بی شناسنامه ام و اصلا شناسنامه ای نداشته ام که با آن 45 هزار تومان یارانه با منت از شما بگیرم و مالیات ها و پول گاز و آب خانه ام را بدهم که به تحریم ها نسبت دادید.

,

این عملیات ها کجا و شب های خوشی شما در ژنو کجا؟

,

در روز پنجم عملیات، گارد مرزی عراق ارتباط خود را با یک سوم سنگربندی‌هایش از دست داد. سرانجام در روز هشتم عراقی‌ها کانال جاسم را تخلیه کردند. نیروی هوایی عراق که در آن زمان برتری هوایی را از آن خود کرده بود به حمایت از نیروهای خود وارد عمل شد. با این حال موشک‌های زمین به هوای ساخت سوئد آربی‌اس ۷۰ جدید که ایرانی‌ها در آن زمان به‌تازگی و مخفیانه تهیه کرده بودند صدمات شدیدی به نیروی هوایی عراق وارد نمود. ایرانی‌ها توانستند ۵۰ تا ۶۰ جت جنگندهٔ عراقی را ساقط کنند که این رقم ده درصد کل هواپیماهای نیروی هوایی آن زمان عراق را شامل می‌شد. با این روند برای مدتی نیروی هوایی تضعیف‌شدهٔ ایران توانست مدت کوتاهی برتری هوایی را از آن خود کند. عراقی‌ها همچنین برای مقابله شروع به بمباران خطوط مواصلاتی ایران با سلاح‌های شیمیایی کردند.

,

این بود گوشه ای از عملیات کربلای 5 و این هم کل ماجرای ژنو:

,

در جریان مذاکرات مصدومیت های زیادی رخ داد. بینی شرمن زمانی که در وین بود و صورتش به یک در شیشه ای خورد، شکست. کری در ماه می زمانی که از دست ایرانی ها عصبانی شده بود دستانش را بر روی میز می کوبد و میان وی و معاون وزیر خارجه ایران، خودکار رد و بدل می شود. همچنین پای جان کری هم در حین مذاکرات شکست و وی نتوانست دیگر دوچرخه سواری کند.

,

تیم ایالات متحده در طول دو سال مذاکرات همیشه دچار شک و تردید بودند و هرگز توافق را نزدیک نمی دیدند. شرمن که نقش مهمی در جریان مذاکرات داشت از سوی یک کاریکاتوریست ایرانی به شکل یک روباه نقاشی شد –دلیل این انتخاب به خاطر شباهت موهای سفید وی به شخصیت کارتونی «تیم روباه نقره ای» بود- در توصیف چالش های مذاکرات آن را به مکعب روبیک تشبیه کرد که تمام وجوه آن باید همزمان حل شود.

,

حال برای بهتر شدن مسئله شما را به خواندن زاویه ی کوچکی اهداف و دستاوردهای عملیات کربلای 5 و شب های خوش ژنو دعوت می کنم:

,

شب های کربلای 5:  

, شب های کربلای 5:  ,

1 -شروع عملیات با رمز رمز «یا زهرا (س)» 

,

2-محل: عمیلات محور شلمچه - کانال ماهی

,

3-هدف :تسخیر شهر بصره

,

4-دستاورد: حدود ۱۵۰ کلیومتر از منطقه اشغالی شلمچه و قسمتی از خاک عراق در تصرف ایران قرار گرفت و باعث شد که خطوط پدافندی ایران در نزیکی پتروشیمی عراق ایجاد گردد که درنتیجه به آزاد سازی ۱۵۰ کیلومتر مربع خاک کشور * تصرف جزایر مهم بوآرین، فیاض، ام الطویل *تصرف شهرک دوعیجی، رودخانه دوعیجی، نهر جاسم و قسمتی از جاده شلمچه بصره انجامید.

,

در طول عملیات رزمندگان با نام و یاد خدا حرکت کرده و نیت آنها رضای الهی بوده است و در طول شب بودند انسانهایی که به ندای حق لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نایل می شدند.

,

شب های ژنو:

, شب های ژنو:,

1-شروع: با اعتماد به آمریکا

,

2-محل:هتل های مجلل

,

3-هدف: تامین آب آشامیدنی، حل آلودگی هوا

,

4-دستاورد: بتن ریزی قلب راکتور اراک، بازگشت به غنی سازی 3/5 درصد که پس از پایمال کردن هزینه های هنگفتی از جیب بیت المال، دستاورد های 3 دهه این ملت با تدبیر بنفش به دشمن داده شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه