اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کرمان مطرح کرد؛

زن و خانواده در کلام امام (ره)/ ازدواج و نقش خانواده در جلوگیری از انحراف فرزندان

زن و خانواده در کلام امام (ره)/ ازدواج و نقش خانواده در جلوگیری از انحراف فرزندان
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کرمان گفت: می ­توان اندیشه حضرت امام (رحمه الله علیه) را نسبت به زن در سیره عملی، فرمایشات و مواضع روشن و فتاوای راهگشای ایشان جستجو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانم علی مرتضی در گفتگو با ناب نیوز در خصوص زن و خانواده در دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: امروز زنان در جمهوری اسلامی، همدوش مردان در تلاش برای سازندگی خود و کشور هستند و اگر زنان شجاع و انسان ­ساز از ملت­ها گرفته شوند، ملت­ها به شکست و انحطاط کشیده می­شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کرمان بیان کرد: رحمت خداوند بر مادرانی که جوانان نیرومند خود را به میدان دفاع از حق فرستاده و به شهادت ارجمند آنان افتخار می­کنند.

,

علی مرتضی تصریح کرد: می­توان اندیشه حضرت امام (رحمه الله علیه) را نسبت به زن در سیره عملی، فرمایشات و مواضع روشن و فتاوای راهگشای ایشان جستجو کرد.

,

وی افزود: یکی از مباحثی که در اندیشه امام جایگاه ویژه­ای داشته، بحث ازدواج و وظیفه خانواده در جلوگیری از انحراف فرزندان است که ایشان می­فرمایند: «مادران و پدران متعهد از رفت و آمدهای فرزندان­شان سخت مراقبت نمایند و آنان را زیر نظر بگیرند ... و وضع درسی آنان را دنبال کنند... باید توجه داشته باشند که فرزندان­شان در سنینی هستند که با یک شعار گمراه کننده فریب می­خورند و خدای نکرده به راهی قدم می­گذارند که جلوگیری از آن از هیچ کس کاری ساخته نیست.»(تبیان، ص142)

,

این استاد حوزه علمیه اذعان داشت: امام می­فرمودند: «خانم­های محترمه! خودتان را تهذیب کنید و کودکان خودتان را تهذیب کنید، کودکان خودتان را اسلامی بار بیاورید که در اسلام همه چیز است.(تبیان، ص129)

,

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کرمان خاطرنشان کرد: همچنین در مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا(س) صحیفه امام خمینی (ره)، ج16، ص192 آمده است زنی که از معجزات تاریخ و افتخارات عالم وجودات است یا زنی که در حجره­ای کوچک و محقر، انسان­هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می­درخشند. صلوات و سلام خداوند تعالی بر این حجره محقر که جلوه­گاه نور عظمت الهی و پرورش­گاه زبدگان و اولاد آدم است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه