اخبار داغ

تراژدی زیر پوست شهر؛

نگاهی به افزایش آمار سقط جنین در کرمانشاه/ مرگ فرزند به دست والدین حاصل توحش مدرن

نگاهی به افزایش آمار سقط جنین در کرمانشاه/ مرگ فرزند به دست والدین حاصل توحش مدرن
سقط جنین از جمله تبعات و مشکلات زندگی شهری امروزی است که با تغییر فرهنگ جامعه به یک معضل تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، بر مبنای آیات قرآن و دستورات دین مبین اسلام سقط جنین امری ناشایست و مذموم است و در این میان نمی توان به بهانه های واهی دست به چنین اقدامی زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

 

,

با وجود اینکه خانواده های زیادی در حسرت داشتن فرزند به سر می برند برخی دست به عمل شنیع سقط جنین می زنند ،آن هم در مواردی که به واقع مشکلی جدی مادر و نوزاد را تهدید نمی‌کند.

,

 

,

افزایش 103 درصدی مراجعین سقط جنین در کرمانشاه

,

 

,

آرتین کمالی در گفت وگو با خبرنگار پاک پرس، با تشریح آمار 9 ماه امسال از افزایش 103 درصدی سقط جنین در سطح استان نسبت به مدت زمان مشابه قبل خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 279 زن  به منظور سقط جنین به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

,

 

,

تهدید سلامت جان مادر یا نوزاد تنها جواز سقط جنین

,

 

,

صدیقه محمدی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت:  از منظر دین مبین اسلام پس از انعقاد نطفه مجوز سقط جنین وجود ندارد در غیر این صورت این امر حرام بوده و باید کفاره ودیه پرداخت شود همچنین حتی پس از توبه نیز در قیامت مجازات در انتظار فرد است.

, پاک پرس, ،,

 

,

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم حوزه علمیه خواهران کرمانشاه بیان کرد: تنها هنگامی چنین مجوزی صادر می شود که جان مادر یا نوزاد در خطر باشد که فرد با کسب جواز از دفتر مرجع تقلید می تواند نسبت به این امر اقدام کند.

,

 

,

, ,

 

,

کمرنگ شدن اعتقادات اصلی ترین عامل سقط جنین

,

 

,

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، با اشاره به برخی از آیات قرآن از جمله آیه " ولا تلقوا اولادکم من خشیه الاملاق" فرزندان خود را از ترس فقر نکشید اظهار داشت: سقط جنین علاوه بر جنبه فقهی جنبه اعتقادی نیز دارد.

,

 

,

این مدرس حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه سقط جنین قتل نفس محسوب می شود بیان کرد: اعتقاد به رزاق بودن پروردگار مانع از ارتکاب چنین امری می شود و در این میان افرادی که دارای اعتقادات سطحی تری هستند دست به چنین اقدامی میزنند.

,

 

,

جانجانی با اشاره به این آیه که" کشتن یک فرد کشتن یک نسل است" خاطر نشان کرد: برخی از خانواده ها در حسرت یک فرزند هستند اما برخی چنین عملی را مرتکب می شوند اما آنچه مسلم است تنها تهدید سلامتی مادر یا جنین جواز سقط جنین را صادر می کند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه