اخبار داغ

در نامه یک فعال دانشجوئی خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح شد؛

آقای نهاوندیان؛ چرا دولت بعد از برجام، برنامه منسجم و یکپارچه ای ندارد؟

آقای نهاوندیان؛ چرا دولت بعد از برجام، برنامه منسجم و یکپارچه ای ندارد؟
شما فرمودید که برجام 2 باید اجرا شود و با اتکا به توان ملی و مردمی در صحنه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز وارد شویم. سوالی که به ذهن نگارنده نامه متبادر شد اینست که وقتی دولت محترم در روزهای بعد از برجام برنامه ی منسجم و یکپارچه ای ندارد و روز به روز به واردات کالاهای خارجی چه غربی، هندی و چینی افزوده می شود این مردم توان و عزم ملی خود را کجا به کار بگیرند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، سید حامد امیری از فعالین دانشجوئی دانشگاه آزاد زنجان در نامه ای خطاب به نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور نسبت به برخی از عملکردهای اخیر دولت و همچنین صحبت های خود ایشان در زنجان انتقاداتی را مطرح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

متن این نامه به شرح ذیل است :

,

جناب مستطاب آقای نهاوندیان

,

رییس دفتر و سرپرست محترم نهاد ریاست جمهوری

,

با عرض سلام و تهیّت فراوان

,

بنا بر وظیفه ی شهروندی و انسانی، از حضور شما در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در شهر غواصان دریادل و شهید پرور زنجان و حسن توجه حضرتعالی که دعوت زنجانیان را لبیک گفته و این جشن باشکوه را با همشهریان خود تقسیم کردید تشکر و قدردانی می نماییم و امید داریم که حضور شما در راس قوه ی اجرایی کشور که نزدیک ترین فرد به رییس جمهور کشور هستید زمینه ای باشد پر از خیر و نیکی برای استان زنجان و مردم فهیم و انقلابی آن.

,

نگارنده ی این نامه بعد از استماع سخنان حضرتعالی به عنوان یک جوان جویای حقیقت و حساس به مسائل جاری کشوری، بنا دارم چند سطری وقت شما را گرفته و از حضور عالی سوالاتی را مطرح نمایم و به میزان نقد جامعه برده و قضاوت را به مردم بسپارم که در برهه های حساس نشان داده اند که همیشه از خواص بیناتر و با بصیرت تر بودند.

,

از زحمات شما و همه دست اندرکاران دولت بابت انتظام سیاست های مالی و کاهش نرخ تورم در مدت تصدی گری قوه مجریه کمال تشکر و اعتزاز را دارم و همانطور که در سخنان خود عنوان فرمودید امروز تورم و شرایط پر التهاب گذشته را که هفتگی و ماهانه شاهد آن بودیم نداریم اما سوالی که مطرح می شود اینست که شرایط امروز برآیند چه عملی ست؟ شما که دستی بر آتش اقتصاد دارید مستحضرید امروز تولید و صنعت چنان زمین گیر شده است که هفتگی و ماهانه شاهد تعطیلی و یا تعدیل تولید در بنگاه های اقتصادی و کارگاه ها و کارخانجات هستیم و هر روز بر جمعیت بیکار جامعه اضافه می شود و کاهش تورم امروز ناشی از عدم تحرک در بخش تقاضا و عدم فعالیت تولید با تمام ظرفیت اسمی خود است.

,

شما فرمودید که برجام 2 باید اجرا شود و با اتکا به توان ملی و مردمی در صحنه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز وارد شویم. سوالی که به ذهن نگارنده نامه متبادر شد اینست که وقتی دولت محترم در روزهای بعد از برجام برنامه ی منسجم و یکپارچه ای ندارد و روز به روز به واردات کالاهای خارجی چه غربی، هندی و چینی افزوده می شود این مردم توان و عزم ملی خود را کجا به کار بگیرند؟ در روزهایی که بانکها خدا را هم بنده نیستند و با بهره های وسوسه انگیز خود سرمایه را جذب کرده و به دلالی و بنگاه داری روی آورده اند کارآفرینان و مردم مشتاق به شکوفایی تولید و صنعت چگونه خود را وارد عرصه نمایند؟ این مردمی که سالیان درازیست سوار بر مرکب های تولیدی داخلی شده و با بی کیفیت ترین محصولات سواری روزگار سپری می کنند دیگر چطور باید از صاحبان صنعت و برنامه ریزان اقتصاد کلان حمایت کنند؟

,

شما فرمودید؛ در این روزها باب جدیدی به روی اقتصاد ایران باز شده و هیات های تجاری و اقتصادی بیشماری به ایران رفت و آمد می کنند که کسی منکر تاثیر رفت و آمد ها و دیپلماسی فعال اقتصادی در عرصه ی بین الملل نیست اما سوالی که مطرح می شود اینست که این هیات های اقتصادی خود در چه شرایطی هستند؟ اقتصاد کشورهای مبدا در چه شرایطی است؟ آیا در این رفت و آمد ها قرار است تکنولوژی وارد شود یا کالای مصرفی؟ آیا انتقال دانش روی خواهد داد؟

,

شما عنوان داشتید که، اقتصاد باید مردم محور باشد و مردم در میدان باشند، چرا وزرای محترم و کوشای دولت یازدهم تا صحبت از هر قراردادی به میدان می آید مهر محرمانه بر آن زده و از پاسخگویی ابا دارند؟ وارداتی که هر روز بر حجم آن افزوده می شود جای کاری برای مردم گذاشته است؟

,

بیش از این سزاوار نیست که وقت حضرتعالی را گرفته و سخن را دراز کنم چرا که مسائل و مشکلات بسیار و مجال سخن راندن در این مقال اندک, در پایان با عنایت به اینکه شما از یک خانواده ی اصیل زنجانی بوده و یاد و خاطره ی پدر گرامیتان همیشه در اذهان مردم شریف زنجان به نیکی یاد می شود و برای ما مردم زنجان مایه ی مباهات است که فردی از همشهریانشان در راس قوه مجریه مشغول خدمت گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران قرارگرفته، از محضر حضرتعالی استدعا دارم نگاه ویژه ای به شهر زنجان داشته تا هم ادای دینی به این مردم فهیم و همیشه ساکت زنجان بوده باشد و هم بابی باشد برای گشوده شدن گره طرح های عمرانی، تولیدی و صنعتی استان زنجان ان شاءالله.

,

من الله توفیق

,

سید حامد امیری

,

انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه