اخبار داغ

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

حضرت زینب(س) سفیر فصل اسارت عاشوراست/ افتتاح چهار مسجد با اعتبار هشت میلیاردی در کیش

حضرت زینب(س) سفیر فصل اسارت عاشوراست/ افتتاح چهار مسجد با اعتبار هشت میلیاردی در کیش
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم افتتاح مسجد زینب(س) جزیره کیش گفت: اگر نبود زینب(س)، معلوم نبود که نهضت حسینی تداوم داشته باشد و پیام کربلای حسین(ع) به ما برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و بابیان تاریخ واقعه عاشورا و تلاش های حضرت زینب(س) برای ابلاغ پیام عاشورا و تبیین شخصیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا افزود: از برکت تلاش ها، رشادت ها و ایثارهای این گونه انسان های بزرگ است که موج اجتماعی انقلاب به پیش می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) نقش آفرینی کلیدی در واقعه کربلا داشته و توانسته است با رساندن پیام عاشورا به جامعه در فصل دوم واقعه بزرگ عاشور که فصل اسارت است نقش خود را به خوبی ایفا کند.

,

تقوی با تاکید بر اینکه انقلاب یک واقعه بسیار مهم است تصریح کرد: همتر از انقلاب این است که این انقلاب را چگونه باید حفظ کردو مهمتر از آن ادامه انقلاب است.

,

وی زینب (س) را مفسر انقلاب تاریخی عاشورا و تفسیر کننده خون شهیدان کربلا دانست و افزود: کاری که زینب(س) کرد کمتر از کار حسین(ع) و شهیدان کربلا نیست و هیچ کس نمی تواند تاریخ عاشورا را مطالعه کند و نقش زینب را نادیده بگیرد.

,

افتتاح چهار مسجد با اعتبار هشت میلیاردی در کیش

,

حجت الاسلام علیدادی نیز در این مراسم به تقدیر از بانیان مساجد در کشور و جزیره کیش از ساخت 4 مسجد دیگر توسط بانی مردمی اشاره کرد و افزود: مصلی جزیره کیش نیز به زودی آماده بهره برداری خواهد شد و امیدواریم در شش ماه آینده شاهد افتتاح چهار مسجد دیگر باشیم.

,

وی هزینه ساخت این مسجد را 8 میلیارد تومان در سه بخش مسجد، درمانگاه و آشپزخانه صنعتی عنوان کرد و یادآور شد: برای طراحی بنای مسجد از اساتید یزد، اصفهان و مشهد دعوت شد.

,

مسجد زینب(س) جزیره کیش در محله گلدیس در زمینی به مساحت 4060 متر مربع و  زیر بنای کل 1742 متر مربع با ظرفیت 1500 نمازگزار دارای درمانگاه خیریه به منظور ارائه خدمات عمومی و دندانپزشکی به نیازمندان، آشپزخانه صنعتی و 4 باب مغازه خدماتی است.

,

در مراسم افتتاح این مسجدکه با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش، روحانیون، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی،جمعی از مدیران سازمان ها و ادارات و نهادهای مستقر در کیش و جمع کثیر از مردم مومن جزیره کیش برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از هیأت های مذهبی شرکت کننده در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم، تقدیر شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه