اخبار داغ

مناظره کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان

مناظره کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان
جلسه پرسش و پاسخ تحت عنوان "فصل انتخاب بهترین ها" در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور یک نماینده از طیف اصلاح طلب و سه نماینده از طیف اصولگرا به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در تالار شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، در این مراسم، علیرضا آجدانی (کاندیدای انتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت)، مجید نادرالاصلی، حمیدرضا فولادگر و سید مجتبی خیام نکویی(کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان)، ابتدای به معرفی خود پرداختند و سپس به پرسش ها پاسخ دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

ابتدا آجدانی و خیام نکویی به پرسش ها پاسخ دادند.

,

آجدانی به منزلت اجتماعی اشاره و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون در رابطه با حفظ مملکت چه قوانینی را صادر کرده است و چه اهداف و پروژه هایی در دوره های گذشته مجلس در رابطه با نخبگان، پزشکان، پرستاران، کارگران، عامه مردم و بازنشستگان وجود داشته است؟

,

در ادامه مجری برنامه از کاندیداها خواست تا پیرامون مسایل اقتصادی صحبت کنند، که خیام نکویی در این باره گفت: اقتصاد کشور یک اقتصاد بیمار است در حال حاضر باید راه برون رفت از این مشکلات اقتصادی را پیدا کرد. متوسل شدن به اقتصاد مقاومتی که مهترین مولفه آن اقتصاد دانش بنیان است، در این وضعیت بسیار موثر خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه مهترین مولفه اقتصاد مقاومتی، شرکت های دانش بنیان هستند، افزود: در اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده نسبت به سایر عناصر مانند سرمایه و نیروی انسانی، یک رقم بسیار بالا است. کشور ما از نظر توانمندی نیروی انسانی بالا است. ما اگر موفق شویم که توانمندی نیروی انسانی را به سمت استفاده حداکثری و با ایجاد ارزش افزوده بسیار بالا حرکت دهیم، هیچ موضوعی نمی تواند این اقتصاد را در هم بشکند.

,

این کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان، راه برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی موجود را سرمایه گذاری روی اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: ۴٫۸ میلیون در کشور وجود دارند که متاسفانه بسیاری از آنان پس از فارغ التحصیلی بیکار می مانند. همچنین ۴۲ درصد از بیکاران را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.

,

آجدانی نیز پیرامون مسایل اقتصادی با بیان اینکه ما در این موضوع نیازمند اصلاحات هستیم، گفت: علت اصلی زمین گیری اقتصاد کشور، ناکارآمدی نظام اداری و قوانین و بی ثباتی فضای سیاسی کشور است. یک سرمایه گذار برای اجرای فعالیت های خود تا رسیدن به درآمد و سود، نیاز به ۱۰ تا ۱۲ سال زمان نیاز دارد و با بی ثباتی موجود نمی تواند انتظار ورود سرمایه گذاران را در کشور داشت.

,

وی با بیان اینکه نمی توان با وابستگی به نفت نیازهای اقتاصدی کشور را تامین کرد، ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور به حدی رسیده است که ما باید یک بسیح ملی اعلام کنیم تا بتوانیم از چالش های اقتصادی و صنعتی کشور عبور کنیم.

,

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان اضافه کرد: بخش بسیار زیادی از سرمایه های کشور تحت عنوان مسکن به رکود کشیده شده است. نظام موقعیت های استثنایی ایجاد کرده است اما ما نتوانستیم به سرمایه گذاران خارجی نشان دهیم که در کشورمان قانون و ثبات وجود دارد. بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای پیرامون سرمایه گذاری می کنند و کالاهای تولیدی را بار دیگر به کشور وارد می کنند.

,

آجدانی خاطرنشان کرد: در کشور ایران حدود دو هزار و ۴۰۰ موسسه مالی وجود دارد در حالی که به عنوان نمونه در کشور کره جنوبی، تنها هشت بانک وجود دارد. در کشور کره جنوبی، نهادهای مالی همگی در خدمت تولید هستند اما متاسفانه در کشور ایران اینگونه نیست.

,

در ادامه مجری برنامه از کاندیداها خواست تا پیرامون مسایل فرهنگی به ارایه نظارت خود بپردازند، که خیام نکویی در این باره با بیان اینکه بستر تمام فعالیت ها، موضوعات فرهنگی است، اظهار کرد: لکوموتیو پیشران در حوزه های فرهنگی، قابلیت کشش تمام فعالیت های فرهنگی برای پیشبرد اهداف انقلاب را ندارد.

,

وی با بیان اینکه حوزهه فرهنگی را نمی توان بدون توجه به حوزه های دیگر بررسی کرد، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در کشور ناشی از عدم استفاده از توانمندی نیروی جوان که به عنوان یک فرصت برای نظام محسوب می شوند، است.

,

خیام نکویی ادامه داد: اگر بحث اشتغال در کشور جدی گرفته شود، بخش عمده ای از مشکلات کشور قابل حل خواهد بود. باید علل اصلی ضایعات فرهنگی واکاوی شود و طبق آن مشکلات حل شود. با بالا بردن آگاهی و معرفت قشرهای مختلف می توان آن ها را از آسیب های اجتماعی واکسینه کرد.

,

آجدانی نیز پیرامون مسایل فرهنگی کشور به بیانان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تاکنون نمایندگان مجلس از معضلات و چالش های فرهنگی کشور عقب تر فکر کرده اند. زمانی که تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی راه افتاده بود، نمایندگان تازه به فکر این موضوعات افتادند. نمایندگان باید پیش از ورود اینگونه مباحث به کشور به فکر بیفتند.

,

خیام نکویی پیرامون اختیارات رهبری و فتنه سال ۸۸، برجام و مردم سالاری که مورد سوال مجری برنامه بود، اظهار کرد: ۱۷ اصل از اصول قانون اساسی مربوط به اختیارات مقام معظم رهبری است که باید طبق آن عمل کرد. در مورد فتنه ۸۸ نیز جامع تر و بلیغ تر از بیانات مقام معظم رهبری وجود ندارد. خساراتی که در آن سال به کشور وارد شد حالا حالاها قابل جبران نیست. افرادی که خواسته یا ناخواسته وارد این فتنه شدند، خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد آوردند.

,

وی به صدور انقلاب به کشورهای دیگر اشاره و تاکید کرد: امروز کشور باید بسیار جلوتر از وضعیتی می بود که حالا در آن قرار دارد اما به دلایل وقایع سال ۸۸، نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

,

این کاندیدای اصولگرا با بیان اینکه برجام تصویب شده در مجلس شورای اسلامی مورد تایید رهبر انقلاب نبوده است، گفت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع برجام وا ابلاغ فرمان ۹ ماده ایشان شاهدی بر این مدعاستت. پیرامون مردم سالاری دینی نیز برگزاری یک انتخابات در هر سال نشان از وجود مردم سالاری دینی در کشور می دهد.

,

آجدانی نیز به هیم پرسش ها پاسخ داد و گفت: موضوع فتنه دستاویزی برای گرفتن پوئن های سیاسی شده است. در حال حاضر باید به آینده توجه کرد. پیرامون برجام نیز این موضوع توسط دولت و زیر نظر مقام معظم رهبری پیگیری شده است. هیچ فردی نمی تواند موضعی علیه آن بگیرد چراکه برجام مورد تایید مقام معظم رهبری است. برجام بستری برای شکسته شدن رانت در کشور.شد.

,

وی افرود: تمام ذهنیت ها به گذشته باز می گردد در حالی که دنیا به سرعت در حال پیشرفت به سمت جلو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه