اخبار داغ

کارشناس ارشد روانشناسی:

مراقبت از اجرای برجام وظیفه سنگین مجلس دهم است/ انتخابات، نمایش قدرت انتخاب انسان بر اساس عقل و انسانیت او می باشد

مراقبت از اجرای برجام وظیفه سنگین مجلس دهم است/ انتخابات، نمایش قدرت انتخاب انسان بر اساس عقل و انسانیت او می باشد
در مجلس دهم نیاز به همفکری بیشتر و أخذ تصمیم گیری های عاقلانه در راستای اصول نظام و منویات مقام رهبری خواهد بود و این مجلس باید همواره خطوط قرمز را از آنچه که هست بیشتر حفظ کرده و اجازه تعرض دشمن از این مسیر را ندهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر تیران ، طلبه ی جوان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به آیه ی شریفه ی إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُورا  گفت: همانطور که می دانیم خداوند انسان را مختار و دارای قوه انتخاب آفرید و به مصداق این آیه، قوه انتخاب مسیر را به او واگذار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران,

احسان فدایی افزود: از آنجا که انتخابات نمایش قدرت انتخاب انسان بر اساس عقل و انسانیت او است، به همین دلیل بسیاری از افراد ذاتاً و فطرتاً تمایل به شرکت درآن دارند.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات گزینش بهترین هاست، تصریح کرد: بر اساس ضوابط مشخص شده در قانون اساسی مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، نماینده انتخاب می کنند و به این ترتیب حق و سهم خود را در اداره کشور به یک فرد که او را از هر جهت مناسب و همسو با خواسته های خود تشخیص دادند، تفویض می نمایند.
این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: آنچه اهمیت انتخابات سال ۹۴ و شرکت در آن را دو چندان می سازد، اجرا و تصویب برجام است چرا که این مقوله به عنوان نقطه عطفی در روابط کشور با دیگر کشورهاست و روابطی است که تحریم های ظالمانه را لغو می کند و حق و حقوق هر ایرانی را به او باز می گرداند.
فدایی با اشاره به اینکه طرفی شرکت در انتخابات طبق منویات رهبری، یک واجب شرعی و عقلی است، اظهار داشت: به واسطه ی انتخابات است که به نوعی مردم سرنوشت خود را تعیین می کنند و چشم دشمن بعد از وقایع اخیر به دستان این مردم است و از اینکه مردم پای صندوق های رأی می روند ابراز نارضایتی می کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین شعارهای مردم در طول نهضت و انقلاب، بحث استقلال کشور بوده، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های عمده حکومت منحوس پهلوی وابستگی به قدرت‌های بیگانه و حضور آنها در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور بوده است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگان اصلح مجلس از نظر مقام معظم رهبری، اهتمام و اعتقاد به شعارهای انقلاب و اهداف اصیل آن و به ویژه بحث استقلال و عدم وابستگی است.
این مشاور خانواده با تأکید مکرر بر لزوم انتخاب نمایندگان اصلح و توجه به تدین داوطلبان نمایندگى مجلس افزود: علت تاکید انتخاب نماینده ی اصلح این است که این ملت، استقلال خود را آسان به دست نیاورده است و وابستگى نیز از لاابالیگرى دینى حاصل مى‏شود و بنابراین مبادا کسانى به مجلس بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمریکا و غرب باشد و هر چه آنها بگویند، اینها به زبان دیگر در داخل مملکت تکرار کنند.
فدایی تصریح کرد: یک نماینده ممتاز در همه حال باید صفاتی را داشته باشد تا بتوان به او اصلح اطلاق کرد و این صفات می‌توانند به طور خلاصه تقوا، شجاعت، مدیریت، مردم داری، زیرکی و باهوشی، اهل عمل، پر کار باشد و دیگر صفاتی که هر فردی که قصد حتی ثبت نام نمایندگی را دارد قبل از تأیید صلاحیت شورای نگهبان، لازم است خود را مورد ارزیابی صلاحیت در این صفات قرار دهد.

,
,
,
,
,
,
,

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف هر مجلسی، خاطر نشان کرد: مجلس نهم نیز از قانون انتقاد و ارزیابی مستثنا نیست، اما به صورت کلی در هر دوره مجلس، عیوب مجالس قبلی در حال برطرف شدن است و قطعاً پیشرفت های خوبی در زمینه قوه مقننه شاهد بوده و خواهیم بود.
این کارشناس گفت: مجلس دهم باید از هر لحاظ خود ساخته و مجلسی منحصر به فرد باشد و اگر حقیقتا ویژگی نمایندگان در انتخابات رعایت شود و از طرفی مردم نیز در انتخاب خود دقت کافی داشته باشند و افراد لایق و شایسته ای در این منصب انتخاب شوند، به تحقیق مجلس دهم، مجلس پر باری خواهد بود.
فدایی با بیان اینکه مجلس دهم از باب اجرای نهایی برجام وظایف سنگینی بر عهده خواهد داشت، خاطر نشان کرد: در مجلس دهم نیاز به همفکری بیشتر و أخذ تصمیم گیری های عاقلانه در راستای اصول نظام و منویات مقام رهبری خواهد بود و این مجلس باید همواره خطوط  قرمز را از آنچه که هست بیشتر حفظ کرده و اجازه تعرض دشمن از این مسیر را ندهد.
این طلبه ی جوان با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای حفظ خط قرمزها، دور شدن مجلس از فضای جناحی و سیاسی محض است، بیان نمود: مردم عزیز باید همانطور که در راهپیمایی ۲۲ بهمن خود را به خوبی نشان داده و عزم و اقتدار ملی را ثابت کردند، در انتخابات نیز حضور خود را همواره پر رنگ حفظ نمایند تا دشمن همواره در نظر ما ذلیل و خوار باقی بماند و اساسا شرکت در جنگ امروز، حضورحداکثری در انتخابات است.
فدایی افزود: علاوه بر حضور که یک اصل دینی و ملی است، دقت در انتخاب نیز مهم است وسعی مردم ما بر این باشد که فردی را برای نمایندگی انتخاب کنند که حداکثر صفات بیان شده را داشته باشد. به وعده های انتخاباتی اکتفاء نکنند و با بصیرت کامل و شناخت عقلانی نماینده خود را از بین کاندیداها برگزینند.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه