اخبار داغ

آغاز رای‌‌گیری از ساعت ۸ صبح فردا

آغاز رای‌‌گیری از ساعت ۸ صبح فردا
مقیمی گفت: آمادگی کامل در نقاط مرزی، کوهستانی، عشایری و شهری داریم تا همه واجدان بتوانند رای به داوطلبان مدنظر بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقیمی گفت: آمادگی کامل در نقاط مرزی، کوهستانی، عشایری و شهری داریم تا همه واجدان بتوانند رای به داوطلبان مدنظر بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز در نشست‌خبری، گفت: از تلاش همه رسانه‌ها و خبرنگاران در همکاری با ستاد انتخابات کشور نهایت تشکر را داریم و انشاءالله در 7 اسفندماه 2 انتخابات باشکوه را برگزار می‌کنیم.

,

وی افزود: مراحل مختلف انتخابات را پشت سرگذاشته‌ایم و اکنون به آخرین مرحله و مهمترین مرحله نزدیک می‌شویم.

,

مقیمی خاطرنشان کرد: تمامی شعبه‌های اخذ رای آماده هستند تا از واجدان شرایط رای‌گیری کنند.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آمادگی کامل در نقاط مرزی، کوهستانی، عشایری و شهری داریم تا همه واجدان بتوانند رای به داوطلبان مدنظر بدهند، حتی در مناطق صعب‌العبور از بالگرد استفاده خواهیم کرد تا همه بتوانند رای بدهند.

,

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها چشم بینا و وجدان عمومی و نمایندگان ملت هستند و مردم امروز در جریان همه امور هستند، گفت: هیچ اقدامی در ستاد انتخابات، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام نشده که رسانه‌ها در جریان آن قرار نگیرند، لذا مردم در جریان تمامی فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند.

,

مقیمی با اشاره به روند انتخاب اعضای هئیت‌های اجرایی انتخابات، اظهار داشت: کار بسیار خوبی صورت گرفت، تعامل خوبی بین شورای نگهبان و وزارت کشور شکل گرفت.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در این انتخابات 12 هزار و 67 نفر ثبت‌نام کردند که تعداد و استقبال بسیار خوب بود، به خصوص جوان‌ترها استقبال خوبی کردند. در این دور از انتخابات، ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دور قبل افزایش چشم‌گیری داشته‌اند و در نهایت 4 هزار و 844 نفر در سراسر کشور برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 480 نفر از مجموع 6 هزار و 333 نفری که تایید شدند، انصراف دادند، گفت: در نهایت 4 هزار و 844 نفر در سراسر کشور با یکدیگر برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.

,

مقیمی با تاکید بر اینکه متخلفان شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: امروز تبلیغات در سراسر کشور متوقف است و هرگونه تبلیغی تخلف است.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه افزود: تعداد تعرفه‌ها به حدی است که برای هر دو دوره انتخابات مجلس کفایت می‌کند.

,

مقیمی اظهار داشت: 130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اگر تعرفه‌ای اضافه بیاید عودت داده خواهد شد و هرگز قابل استفاده نخواهد بود و به عنوان اوقاف دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور  تاکید کرد: ساعت رای‌گیری حداقل 10 ساعت و از 8 صبح تا 18 بعدازظهر فرداست؛ اگر حوزه‌ای نیاز به تمدید داشته باشد با تایید وزیر کشور صورت خواهد گرفت.

,

وی در ادامه گفت: هر شعبه‌ای که کار رای‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیئت نظارت شمارش آراء آغاز و صورتجلسه خواهد شد و پس از آنکه یک جا جمع شد، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد. در برخی حوزه‌ها همان روز نتیجه آراء اعلام خواهد شد.

,

مقیمی در پاسخ به این سوال که آقای کروبی درخواست صندوق سیار برای اخذ رای داشته و آیا این امکان فراهم خواهد شد که تا وی رای بدهد؟ گفت: همه کسانی که می‌خواهند رای بدهند باید امکاناتی را فراهم کنیم که رای بدهند.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه اظهار داشت: هیچ تایید صلاحیت داوطلبی شب گذشته از سوی شورای نگهبان به ما اعلام نشده و این را تکذیب می‌کنم.

,

وی افزود: 30 نفر برای انتخابات مجلس، 16 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان و 4 نفر اقلیت‌های دینی از تهران انتخاب خواهند شد.

,

مقیمی با اشاره به اینکه مردم در همان ساعت‌های اولیه پای صندوق‌های رای حاضر شوند، گفت: از داوطلبان می‌خواهیم لیست و کد انتخاباتی داوطلبانی که می‌خواهند انتخاب کنند را از قبل در اختیار داشته باشند تا در حین دادن رای دنبال لیست افراد نباشند تا در وقت صرفه‌جویی و روال به خوبی انجام شود.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره ادعای برخی مبنی بر آوردن جمعیتی برای رای دادن در شهر تهران، خاطرنشان کرد: ما در کل کشور 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر واجد شرایط رای دادن داریم. کار سازمان یافته در این زمینه تخلف خواهد بود و ما برخورد خواهیم کرد، اما اینکه یک نفر در شهر دیگری حضور دارد و رای بدهد، مشکلی نخواهد بود.

,

وی در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، زمان برگزاری آن چه زمانی خواهد بود؟ گفت: حداکثر یک ماه پس از برگزاری دور اول انتخابات و با تایید شورای نگهبان دور دوم انتخابات نیز برگزار خواهد شد.

,

مقیمی با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تا روز آخر انتخابات رصد خواهد شد، درباره قطع پیامک‌های انبوه و خبری، تصریح کرد: ما به رسانه‌ها با یک دید نگاه می‌کنیم، برای ما تسنیم و ایرنا و موافق و مخالف دولت فرقی ندارد و هرکس تخلف کند، پرونده تخلف را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.

,

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: روز شنبه 8 اسفندماه مدارس تعطیل نخواهد بود؛ سعی می‌کنیم در روز جمعه کار را تمام کنیم تا مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، اما اگر مدرسه‌ای کارش تمام نشود بخشی از مدارس در اختیار ما خواهد بود.

,

وی تاکید کرد: همه رای‌دهندگان در هنگام اخذ رای شناسنامه و شماره‌ملی داشته باشند.

,

مقیمی درباره تیتر امروز یکی از روزنامه‌ها و اینکه آیا این کار تخلف بوده؟ گفت: در جلسه بعدازظهر امروز تخلف تمامی رسانه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی بررسی و اگر تخلفی صورت گرفته باشد به دادگاه ارسال می‌کنیم.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه