اخبار داغ

پرونده ویژه/

آزار جنسی یک معترض در آمریکا/بی‌خبری از "سیسیلی‌مک‌میلان" بعد از 2سال+تصاویر

آزار جنسی یک معترض در آمریکا/بی‌خبری از "سیسیلی‌مک‌میلان" بعد از 2سال+تصاویر
"سیسلی‌مک‌میلان" دختری 25 ساله است که در هنگام بازداشت در حالی­که از شدت شلوغی و جنجال تشنج کرده بود و نفس ـ نفس میزد از سوی نیروهای پلیس شهر نیویورک موسوم به NYPD مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دستبند بر دست راهی بازداشتگاه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، جنبش وال‌استریت یکی از مصادیق جنبش‌های جدید اجتماعی و نتیجه‌ی ناکارآمدی و ناکارکردی نظام نئولیبرالیسم در غرب می باشد. در چند سال اخیر رکود اقتصادی، رشد روزافزون بیکاری و تبعیض، ورشکستگی بانک‌ها و بحران بدهی‌ها شرایطی را در جوامع غرب مانند ایالات متحده، فرانسه، یونان و ایتالیا به وجود آورده که مردم به ویژه اقشار فقیر و متوسط را از نظر اقتصادی و اجتماعی در تنگنا قرار داده است. اجرای طرح‌هایی مانند ریاضت اقتصادی و پرداخت مالیات‌های روزافزون این فشارها را مضاعف نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

جنبش وال‌استریت اعتراض بارزی برضد این بحران و تبعیض و بی‌عدالتی ناشی از این روند است که به شکل جنبش جدید اجتماعی بروز یافته است. بررسی جنبش وال‌استریت هم نشان داده که جنبش، اعتراضی همگانی به تبعیض و بی‌عدالتی حاکم بر جامعه است. به همین دلیل پشتیبانی همه‌ی اتحادیه‌های کارگری، کارفرمایی، دانشجویی، زنان، هنرمندان و... را توانسته جلب نماید.

,

بسیاری از کشورهای دنیا به قانون اساسی آمریکا به دلیل ادعای حمایت تمام قد از انواع آزادی - آزادی تجمع، آزادی مطبوعات  ازادی بین-غبطه می‌خورند.

,

اما آیا واقعا قانون اساسی آمریکا چنین حقی را برای شهروندان خود قائل است؟

,

آمریکا و دولت مردانش که دم از آزادی و حقوق بشر می‌زدند نتوانستند خوی پلید خود را پشت نقاب زیبای" حقوق بشر" پنهان کنند. دستگیری‌های فراوان، ضرب و شتم‌های بی دلیل و برخوردهای چکشی و بسیار نامناسب با معترضین از جمله اقداماتی است که پلیس آمریکا برای برچیدن اعتراضاتی مانند جنبش 99 درصدی انجام داده و این در حالی است که آمریکای مستکبر ادعای حمایت از مردم و حقوق بشر  را دارد. 

,

آمریکا با دخالت های بی مورد بارها و بارها علاوه بر نقش آفرینی و ایجاد انقلاب رنگی و آشوب در کشورهای مختلف، از صدای معترضین و مخالفینی که در راستای اهدافشان عمل کرده‌اند حمایت کامل کرده  و اگر هم این اعتراضات، در برابر منافعش قرار بگیرد با قاطعیت به مقابله با آن برمی‌خیزد.

,

در جنبش وال استریت بسیاری از افراد بی جهت و فقط به واسطه تجمع بدون خشونت به انحاء مختلف بازداشت شدند و در بدترین زندان‌ها شکنجه شده و برخی هم تا کنون دراسارت به سر می‌برند.

,

 سیسلی مک میلان یکی از این افراد است که در 17 مارس 2012 در پارک زاکوتی به دلیل مشارکت در جنبش 99 درصدی دستگیر شده است و هنوز هم  در زندان محبوس است. 

,

      

,

, ,

 

,

     

, ,

                            

,

وی دختری 25 ساله است که در هنگام بازداشت در حالی­که از شدت شلوغی و جنجال تشنج کرده بود و نفس ـ نفس میزد از سوی نیروهای پلیس شهر نیویورک موسوم به NYPD  مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دستبند بر دست راهی بازداشتگاه شد.

,

سیسلی مک میلان از ناحیه دنده وبازو  شدیدا صدمه دید و بعد از دستگیری به زندان منتقل شد؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و در همین بازداشت او توسط ماموران پلیس مورد اذیت و ازار جنسی قرار می‌گیرد و برای دفاع از خود ضربه ‌ای با ارنج به صورت یکی از افسران پلیس آمریکا می‌زند. وی اکنون بعد از 2 سال بازداشت به جرم توهین به مامور پلیس در دادگاه حاضر و احتمالا به 7 سال زندان محکوم می‌شود.

,

 

, ,
 
,

البته در گذشته هم در بعضی موارد کلیپ هایی از زندان‌ها و رفتار پلیس آمریکا منتشر می‌شد که همگی دال بر رعایت نکردن حقوق بشر و حفظ نکردن حقوق حداقلی مردم از سوی بزرگ ترین مدعی حقوق بشر است. 

,

 این‌ اقدامات به علاوه اقداماتی که آمریکا در برخی کشورهای دیگر مانند عراق ، افغانستان و ... انجام داده همگی جزء حقوق بشری است که آمریکا آن را تدوین کرده و قبول دارد و در آن از گرفتن حق مظلوم و رعابت حقوق معمولی و حداقلی افراد هیچ خبری نیست؛ بلکه این حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای خوب جلوه دادن خوی زشت و مستکبرانه و رفتارهای وحشیانه دولت آمریکا در جهان و مغایر با حقوق بشر واقعی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه