اخبار داغ

امام جمعه موقت رودان:

12 فروردین روز میلاد واقعی شخصیت مردم کشور اسلامی ایران است/بجای اینکه اقتصاد را سیاسی کنیم فقط کار اقتصادی کنیم

12 فروردین روز میلاد واقعی شخصیت مردم کشور اسلامی ایران است/بجای اینکه اقتصاد را سیاسی کنیم فقط کار اقتصادی کنیم
حجت الاسلام مهدوی روز 12 فروردین را روز بعثت انقلاب نامید و اضافه کرد: بعد از اینکه مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند، دوازدهم فروردین به جمهوری اسلامی ایران موسوم شد و روزی است که ظهور میلاد واقعی شخصیت مردم کشور اسلامی ایران رخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از رودان نیوز؛ حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی سیاسی امروز شهرستان با اشاره به اینکه تقوا فقط پرهیزگاری نیست، گفت: پرهیزگاری مصداقی از مصادیق تقواست، یعنی وقتی انسان با تقوا شد از خیلی چیزها پرهیز می کند و اگر تقوا یعنی پرهیزگاری است این نقص واژگان فارسی و یا نقص کسانی است که این واژه را برای تقوا انتخاب کردند، لذا بهترین چیز قرآن کریم به ماتوصیه می کند و در آیات متعددی آمده است تقواست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

 

,

وی با اشاره به یازدهم فروردین سال 1358 و منحل شدن نظام 2500 ساله شاهنشاهی در کشور، اظهار کرد: از روزی که نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسیدو یک دولت موقتی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، زمینه ای با ارشادات معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) فراهم شد که مردم وارد یک همه پرسی برای انتخاب یک نوع حکومت بشوند و عده ای وسوسه می شدند و حرفهایی در شکل و نوع حکومت پیشنهاد می دادند، اما امام خمینی(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

,

 

,

مهدوی افزود: در آن همه پرسی با اکثریت آراء قاطع، مردم پای صندوق های رأی آمدند و به جمهوری با ماهیت اسلامی، یعنی به جمهوری اسلامی رأی دادند و نظام ستمشاهی را برای همیشه از بین بردند.

,

 

,

امام جمعه موقت رودان ادامه داد: 20جمادی الثانی سالرزو میلاد فاطمه زهرا(س) مصادف شده است با سالروز میلاد امام خمینی(ره) و همینطور این روز  به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است وجا دارد که این روز را به همه زنان و مادران جامعه اسلامی تبریک بگوییم و خداوند به قشر بانوان جامعه ما توفیق دهد که فاطمی زندگی کنند.

,

 

,

حجت الاسلام مهدوی همچنین روز 12 فروردین را روز بعثت انقلاب نامید و اضافه کرد: بعد از اینکه مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند، دوازدهم فروردین به جمهوری اسلامی ایران موسوم شد و روزی است که ظهور میلاد واقعی شخصیت مردم کشور اسلامی ایران رخ داد.

,

 

,

وی تصریح کرد: دوازدهم فروردین روزی است که خون هزاران شهیدی که زمینه ساز حکومت عدل الهی بود ثمره و نتیجه خودش را داد و اگر این روز را معرفی کنیم روز حیات واقعی اسلام است، اسلامی که بعد از قرن ها می رفت تا به خاموشی بگراید در چنین زمانی دوباره نور اسلام شعله های خودش را نشان داد و جامعه کشور اسلامی ایران حیات مجدد خودش را پیدا کرد.

,

 

,

مهدوی همچنین گفت: حضرت امام خمینی(ره) پیام تبریکی در آن سال به مناسبت 12 فروردین دادند و فرمودند که این روز عید است و اگر واژه ای بر مقاطعی از ایام اطلاق شود که شادی آفرین است، حقیقتاً روز 12 فروردین از چنین مقاطعی است.

,

 

,

وی با اشاره با 13 فروردین روز طبیعت، اظهار کرد: اصل تفریح مورد تأیید اسلام استو این طبیعت و آفرینشی که خداوند که به عنوان امانت در اختیار ما قرار داده است به خوبی از آن محافظت کنیم و توصیه می کنیم ضمن اینکه را با گناه آمیخته نکنیم ان شاء الله از محیط زیست هم مراقبت بشود.

,

 

,

امام جمعه موقت رودان با بیان اینکه نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب جزء اوامر ارشادی نیست بلکه جزء اوامر امری است، افزود: یعنی به دولتمردان امر می شود که اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی جهت دهند، اما یک عده ای خیال می کنند بهبودی اقتصاد ما با متصل شدن به آمریکا درست می شود و غالباً معتقدند اقصاد کشور باید وابسته به دوبَل استکباری باشد.

,

 

,

وی ادامه داد: آیا آن روزی که آمریکا همه کاره این مملکت بود  معیشت مردم و اقتصاد جامعه خوب بود، بلکه ما آن روزها را تجربه کردیم.

,

 

,

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه اگر ما 24 بندی که در اقتصاد مقاومتی آمده را بدرستی اجرا کنیم، نیازی به کشورهای بیگانه نداریم، اضافه کرد: از اول انقلاب تا الان شیوه های مختلف اقتصادی در کشور اجرا شده و در جمع بندی همه این شیوه های اقصادی، رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را توصیه می کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: ما بجای اینکه اقتصاد را سیاسی کنیم فقط کار اقتصادی کنیم، ان شاءالله کشور ما از لحاظ اقتصادی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

,

 

,

مهدوی با اشاره به اینکه کمتر کسی است که نتواند ببیند و بداند که جمهوری اسلامی ایران چه نقشی در منطقه خاورمیانه و جهان دارد، گفت: متأسفانه نظام سیاسی غافل بر دنیای امروز تلاش می کند که راه صحیح داوری و قضاوت حقوقی را مسدود کند بطوریکه ایران هراسی را در کنار اسلام هراسی تحقق پیدا کند و مردم نتوانند قضاوت درستی از منطقه بکنند، اما می بینیم که جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن رهبری دانشمند و فرزانه، تمام این نقشه ها را خنثی کرده است.

,

 

,

وی همچنین با بیان اینکه امروز آمریکا در دو راهی سیاست و بلاتکلیفی گیر کرده، افزود: مشاهده می کنیم اوباما از یک طرف تهدید می کند، تحریم های بیشتری علیه کشور ما اعمال می کند و از طرف دیگر سال نور ابه ملت ایران تبریک می گوید، ملتی که همه ظلم ها را علیه آن بکار می بندند.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه