اخبار داغ

عضو کمیسیون سیاست خارجه مجلس خبر داد:

نتایج سفر روحانی به پاکستان/ از خط لوله سبز تا جلوگیری از لابی آل سعود

نتایج سفر روحانی به پاکستان/ از خط لوله سبز تا جلوگیری از لابی آل سعود
عضو کمیسیون سیاست خارجه مجلس گفت: ترمیم روابط با همسایگان در جلوگیری از رسیدن عربستانی‌ها به اهدافشان بسیار تاثیرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل آناج با اشاره به سفر اخیر حجت الاسلام روحانی به پاکستان، اظهار داشت: این چنین سفرهایی معمولا نکات مثبتی را در پی دارد و موجب نزدیکی کشورها به یکدیگر می‌شود لذا در عرصه سیاست خارجه افزایش مراودات باسایر کشورها به خصوص همسایگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: خط لوله گاز سبز که قرار بود از ایران به هند منتقل شود به علت دخالت‌های آمریکا و عدم اجازه پاکستان به بهانه پااین بودن حق ترانزیت معلق ماند و این سفر فرصتی دوباره را برای بررسی موضوع انتقال گاز به هند از خاک پاکستان مهیا کرد.

,

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه سفر رئیس جمهور ایران منافع بازرگانی و اقتصادی به دنبال داشت، ابراز کرد: روابط ایران و عربستان چند ماهی است که خدشه‌دار شده و در این میان آل سعودی‌ها به دنبال توسعه روابط با کشورهای خاورمیانه و ترغیب آنان به کاهش روابط سیاسی با ایران هستند.

,

وی افزود: از سویی دیگر عربستان به دنبال استفاده از ارتش پاکستان برای حمله به یمن بود و اگر ایران روابط خوبی با پاکستان نداشت قطعا آل سعود به خواسته‌ی خود می‌رسید لذا ترمیم روابط با همسایگان در جلوگیری از رسیدن عربستانی‌ها به اهدافشان بسیار تاثیرگذار است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تروریسم را خطری برای دنیا عنوان کرد و توضیح داد: با افزایش تدابیر امنیتی در مرز پاکستان قطعا امنیت ایران اسلامی نیز تامین می شود، اگر ایران با همسایگان مرزی خود دچار تنش شود و آنان مرزهای خود را کنترل نکنند کار ایران در مبارزه با تروریست ها سخت تر خواهد شد.

,

وی در پایان تصریح کرد: ایران اسلامی به دنبال توسعه روابط با سایر کشورها در چارچوب اصول است و براساس احترام متقابل با آنان رفتار می کند، ما با عربستان هم دشمنی نداشتیم و آنان بودند که با اقدامات خصمانه خود درصدد دشمنی با ایران برآمدند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه