اخبار داغ

مرثیه‌ای بر مشکلات بازنشستگان؛

ماجرای اقرارنامه ای که آموزش و پروش گیلان از بازنشسته های فرهنگی می گیرد، چیست؟+ سند

ماجرای اقرارنامه ای که آموزش و پروش گیلان از بازنشسته های فرهنگی می گیرد، چیست؟+ سند
اداره کل آموزش پرورش گیلان در اقدامی خلاقانه و توام با تدبیر، اقرار نامه ای( بخوانید اعتراف نامه ای) را قبل از پرداخت مبلغ از بازنشستگان میگیرد و متاسفانه بازنشسته های فرهنگی را ملزم کرده است که اقرار بکنند در صحت کامل عقل و سلامتی این مبلغ را دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، از دوران بازنشستگی، دورانی است که زنان و مردان سالخورده پس از یک عمر کار و تلاش مستمر توأم با استرس های خاص هر شغل و حرفه ای، باید به استراحت بپردازند. اما این مهم زمانی اتفاق می افتد که آنان کمتر نگران حقوق و مزایای متناسب با تورم جامعه باشند و امکاناتی برای گذراندن زندگی را بیابند. متأسفانه بسیاری از افراد بازنشسته به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق دریافتی و مخارج زندگی و عدم برنامه ریزی صحیح دولت برای این قشر جامعه، ناگزیرند با چشم پوشی از زمان استراحت خود شغل دیگری دست و پا کنند تا بتوانند حداقل بخشی از مشکلاتشان را رفع کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

چندی پیش بود که خبر رسید که پاداش پایان‌خدمت فرهنگیان بازنشسته سال‌۹۳ به‌علت آنچه آموزش و پرورش «تنگناهای اعتباری» می‌خواند تاکنون پرداخت نشده و البته این قول را داده که تا پایان امسال پرداخت می شود.

,

علی رغم اینکه هدف این نوشته نیست ولی حقیقتا این انتقاد وارد است که پاداش سال ۹۳ و مبلغی که قرار بوده در آن مقطع به بازنشستگان آموزش و پرورش تقدیم شود، مبتنی بر نرخ تورم و قدرت خرید و وضع اقتصادی کشور در آن مقطع برنامه ریزی شده، ولی متاسفانه قرار است امسال همان مبلغ بدون درنظر گرفتن شرایط سال۹۴ پرداخت شود.

,

از حواشی و مقدمه که بگذریم اداره کل آموزش پرورش گیلان در اقدامی خلاقانه و توام با تدبیر، اقرار نامه ای( بخوانید اعتراف نامه ای) را قبل از پرداخت مبلغ از بازنشستگان میگیرد و متاسفانه بازنشسته های فرهنگی را ملزم کرده است که اقرار بکنند در صحت کامل عقل و سلامتی این مبلغ را دریافت کرده اند.

,

در بخشی از این اقرار نامه با لحنی عجیب و به دور از شان آمده است:”…فرهنگی بازنشسته در کمال صحت و سلامت و با رضایت کامل اقرار و اعتراف صریح به دریافت پاداش پایان خدمت خدمتم می نمایم … ”

,

همچنین در بخشی دیگر آمده است: “نسبت به مبلغ مذکور هیچ حقی ندارم و از کلیه حقوق مکتسبه خود در خصوص مبلغ پاداش پایان خدمت صرف نظر می نمایم…”

,

حال سوال این است که با توجه به اینکه در هر سازمان پرداخت ها توسط بانک و به حساب افراد واریز میشود و قطعا اسناد آن به صورت دقیق در بانک موجود است، اقرار نامه چه معنایی می تواند داشته باشد؟

,

از طرفی مسولین حقوقی آموزش و پرورش پاسخ دهند که اقرار به دریافت پول به این شکل در حالی که هنوز پولی واریز نشده به چه معناست و ایا قانونی است؟

,

۸دی و فرهنگیان بازنشسته استان گیلان منتظر جوابیه قانونی مسئولین آموزش و پرورش گیلان است.

, ۸دی,


انتهای پیام/رض

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه