اخبار داغ

یادداشت/ محمد عبداللهی

چرا افزایش توان موشکی عقلا واجب است؟

چرا افزایش توان موشکی عقلا واجب است؟
یک کارشناس مسائل سیاسی با واجب عقلی دانستن افزایش توان موشکی نوشت: رژیم صهیونیستی حداقل از ۱۵۰ تا ۲۰۰ بمب اتمی برخوردار است که اگرچه تاکنون خبر رسمی درباره آنها منتشر نشده اما تقریباً همه درباره وجود آنها اتفاق نظر دارند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی با عنوان "چرا افزایش توان موشکی عقلاً واجب است؟" به انتقاد از اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن کامل این یادداشت به‌شرح زیر است:

,

چرا افزایش توان موشکی عقلاً واجب است؟

,

1 ــ در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه «افزایش توان دفاعی در تراز قدرت منطقه‌ای» به‌عنوان مسئله‌ای بسیار حیاتی مد نظر قرار گرفته است. چنانچه در این حوزه تدابیر لازم اندیشیده نشود، تردیدی وجود ندارد که در اولین فرصت مورد تهاجم قرار خواهیم گرفت و اگر پس از پایان جنگ تحمیلی مرزهای کشورمان مورد تعرض قرار نگرفته است، اقتدار بالای نظامی نیروهای نظامی، تنها دلیل آن بوده است.

,

2 ــ ایران در حالی متهم به نظامی‌گری و تقویت توان نظامی‌ خود می‌شود که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، تنها بخش کوچکی از بودجه خود را صرف این کار نموده است. سال گذشته "مؤسسه تحقیقاتی صلح استکهلم " با انتشار گزارشی در خصوص بودجه نظامی سالیانه کشورها، عربستان سعودی را تنها کشوری اعلام کرد که در سال 2013 میلادی در میان کشورهای خاورمیانه، بیشترین هزینه نظامی را داشته است، از این رو در هرم بودجه نظامی دنیا، شاهد حضور عربستان سعودی در کنار قدرت‌های مطرح چند قرن اخیر مانند آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان هستیم.

,

بر اساس گزارش‌ها، اکنون در زرادخانه موشکی عربستان موشک‌هایی با برد 3000 کیلومتر وجود دارند و سؤال اینجاست که این موشک‌ها به چه‌کار این کشور می‌آیند و کدام هدف را در نظر دارند که چنین سلاحی خریداری کرد‌ه‌اند؟ وجود چنین سلاح‌هایی و هزینه‌های هنگفت نظامی کشورهای منطقه که گه‌گاه به 20 تا 30 میلیارد دلار در سال می‌رسد که کشورهای استعمارگری مانند فرانسه و آمریکا فروشنده آن هستند، پیام روشنی برای ما دارد. علاوه بر آن خوب است بدانیم اسرائیل به‌جز آنکه بالاترین بودجه نظامی خاورمیانه را (به‌جز عربستان) دارد، از سرانه هزینه نظامی (تقسیم بودجه نظامی به جمعیت) بالایی نیز برخوردار است. در حالی که کشورهایی مانند ایران و ترکیه سرانه نظامی حدوداً 78 و 126 دلاری در اختیار دارند نگهداری ارتش اسرائیل برای هر شهروند اسرائیلی در سال 1698 دلار هزینه در بر دارد. همچنین رژیم صهیونیستی حداقل از 150 تا 200 بمب اتمی برخوردار است که اگرچه تاکنون خبر رسمی درباره آنها منتشر نشده اما تقریباً همه درباره وجود آنها اتفاق نظر دارند. اسرائیل همچنین از صدها موشک جریکو‌ــ‌1 با برد 500 کیلومتر و جریکو‌ــ‌2 با برد 2000 کیلومتر برخوردار است. این تهدیدات، تنها گوشه‌ای از واقعیت‌هاست که ما را بر آن می‌دارد با تکیه بر دانش بومی، توان نظامی را در تراز منطقه‌ای سطحی ارتقا دهیم تا قادر باشیم از اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران به‌شایستگی دفاع کنیم. ماجراجویی در اشکال مختلف و نقاب‌های گوناگون ما را بر آن می‌دارد تا «توان موشکی و فناوری‌ها و ظرفیت تولید سلاح‌ها و تجهیزات عمده دفاعی برترساز» را توسعه دهیم.

,

3 ــ اینکه هاشمی در توییت خود دنیای فردا را دنیای گفتمان و نه موشک خوانده است چند نتیجه قطعی دارد:
اول آن که؛ موجب خلع سلاح ما در مقابل جنگ‌افروزی کشورهای منطقه خصوصاً مثلث عربستان، ترکیه و اسراییل خواهد شد و به‌تبع آن ضریب امنیت دفاعی کشور تنزل خواهد کرد و دیگر آن که باعث پایین آمدن توان بازدارندگی ما در مقابل تجاوز داعش به حریم جمهوری اسلامی می‌شود.

,
,

4 ــ افزایش توان موشکی منطق مسلم قرآنی و دستور صریح دارد. قرآن کریم در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید:
"و در برابر آنها آنچه توانستید (از نیروی انسانی، سلاح‌های روز و هزینه نبرد) و اسبان بسته و آماده‌شده (وسایط نقلیه مناسب) آماده سازید که بدین وسیله دشمن خدا و دشمن خود و دشمنان دیگری را غیر آنها که شما آنها را نمی‌شناسید، خداوند آنها را می‌شناسد، بترسانید.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه