اخبار داغ

خبر خوش رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس به دارندگان مشاغل خانگی

خبر خوش رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس به دارندگان مشاغل خانگی
اداره جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا با اعطای مجوز، کد بهداشتی و برند به صاحبان مشاغل خانگی به توسعه و رونق اقتصادی کشور و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس در مصاحبه با خبرنگار فردیسان  گفت:با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اداره  جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستان فردیس تلاش می کنند تا به صورت عملی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  فردیسان ,

نصرت اله صالحی مهر در این رابطه افزود: برنامه های اداره جهاد کشاورزی در این راستا کمک به احیا مشاغل خانگی مانند تولید قارچ های خانگی، بسته بندی حبوبات،ترشیجات، شیرینی ها و خشک کردن میوه ، تولید عرقیات گیاهی  و…  می باشد که با توجه به شرایط موجود رو به فراموشی است ،اداره جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا با اعطای مجوز، کد بهداشتی و برند به صاحبان این مشاغل  به توسعه و رونق اقتصادی کشور و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود  ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی در شهرستان فردیس که حدود ۶۵۰ هکتار زراعی و ۱۵۵۰ هکتار به صورت باغی می باشد که عمده بخش های کشاورزی در مشکین دشت وفرخ آباد متمرکز شده است این اداره در نظر دارد  در راستای تولید به زمین دارانی که به دلیل مشکلات اقتصادی تاکنون موفق به بهره برداری  از زمین های تحت مالکیت خود نشده اند با آموزش کوتاه مدت مراکز فنی مانند بهره وری از زمین ها ی خشک در کشت محصولاتی مانند زعفران،زیره … یا آموزش در زمینه  اصلاح نژاد  میزان بهره وری از محصولات کشاورزی را در شهرستان فردیس افزایش دهد.

,

صالحی مهر در ادامه افزود: تولید کنندگان می توانند در صورت داشتن شرایط اولیه از وام های اداره جهاد کشاورزی در جهت خرید ادوات کشاورزی مانند کمباین وتراکتور و … استفاده کنند .

,

 وی در مورد  وام های اعطائی اداره جهاد کشاورزی گفت: این اداره به جزبخش زمین و آبیاری آمادگی اعطای ۸۰ تا ۸۵ درصد هزینه تاسیسات  را به تولید کنندگان دارد .

,

رئیس اداره جهاد کشاوررزی شهرستان فردیس  در پایان خاطر نشان کرد: این اداره در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی نیز با توجه به محدودیت منابع آبی در جهت استفاده از سیستم های جدید آبیاری آماده ی کمک رسانی می باشد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه