اخبار داغ

سفر وزیر نفت هند به ایران

سفر وزیر نفت هند به ایران
منابع مطلع گفته اند که «پرادهان»، در این سفر ، با مقامات ایرانی در مورد امکان احداث کارخانه های پتروشیمی و کودشیمیایی توسط هند در منطقه آزاد تجاری چابهار تبادل نظر خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«دارمندرا پرادهان » وزیر نفت و گاز طبیعی هند قرار است امروز - شنبه- در راس یک هیئت بلند پایه از نمایندگان بخش خصوصی بمنظور گفت وگو با مقامات کشورمان برای توسعه همکاری های 2 کشور در بخش انرژی و پرداخت بدهی نفتی هند،وارد ایران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایرنا، این نخستین سفر یک وزیر هندی به کشورمان بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) و لغو تحریم های ایران است .

,

وزیر نفت و گاز طبیعی هند را دراین سفر نمایندگان شرکت های بزرگ بخش خصوصی مانند گروه اسار، صنایع ریلاینس ،جان انرژی و دیباک نیترات همراهی می کنند.

,

کارشناسان امور انرژی مهمترین هدف «پرادهان» از سفر به ایران را گسترش بیش از پیش همکاری بین ایران و هند در بخش انرژی از جمله مشارکت شرکت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) در توسعه حوزه گاز فرزاد-ب ، خرید نفت خام بیشتر از ایران، تعیین قیمت گاز طبیعی و بررسی روش های ممکن برای پرداخت بدهی های نفتی هند به ایران می دانند.

,

منابع مطلع گفته اند که «پرادهان»، در این سفر ، با مقامات ایرانی در مورد امکان احداث کارخانه های پتروشیمی و کودشیمیایی توسط هند در منطقه آزاد تجاری چابهار تبادل نظر خواهد کرد.

,

کارشناسان انرژی مهمترین هدف وزیر نفت هند به ایران را گفت وگو در خصوص امضای قراردادی برای توسعه میدان گازی فرزاد ب عنوان می کنند.

,

یک کنسرسیوم شرکت های نفت هندی به ریاست شرکت نفت و گاز طبیعی این کشور حوزه گاز فرزاد-ب را در سال 2008 کشف کرد، ولی به علت تحریم ها به رغم درخواست های مکرر ایران از توسعه این میدان خودداری کرد.

,

شرکت نفت و گاز طبیعی هند سال گذشته پیشنهاد سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای توسعه حوزه گازی فرزاد ب را به ایران داد.

,

وزیر نفت وگاز طبیعی هند ماه گذشته در دهلی نو اظهار امیدواری کرد که در سفر به ایران ،قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب امضا شود.
وی چندی پیش نیز به خبرنگاران گفته بود ما به اکتشاف و استخراج نفت و گاز در ایران بیش از هر موضوع دیگر علاقه داریم.

,
,

کارشناسان انرژی معتقدند امضای قراردادی در خصوص حوزه گازی فرزاد ب مدتی طول خواهد کشید و احتمال امضای قرارداد در زمینه توسعه میدان فرزاد ب در این سفر بعید است .

,

پرداخت بدهی های نفتی هند به ایران نیز از دیگر موضوعات مهمی است که قرار است در دیدار وزیر نفت هند با مقامات کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

,

«راغورام رانجان »رئیس بانک مرکزی هند روز سه شنبه در بمبئی گفت مقامات این بانک با همتایان ایرانی خود در خصوص روشهای ممکن برای پرداخت بدهی های نفتی این کشور با ایران تبادل نظر می کنند.

,

وی افزود:ارزش ذخایر ارز خارجی هند در حال حاضر بیش از 350 میلیارد دلار می باشد و پرداخت بدهی های نفتی این کشور مشکلی برای دهلی نو ایجاد نمی کند.

,

گفته می شود که وزیر نفت هند دراین سفر با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای مناطق آزاد تجاری ایران بمنظور بررسی امکان احداث مجتمع های صنعتی در منطقه آزاد تجاری چابهار نیز گفت وگو می کند.

,

منابع مطلع گفته اند که مقامات هند و ایران در مرحله نهایی مذاکرات برای امضای قراردادی در مورد احداث دو اسکله و 5 پایانه توسط هند در بندر چابهار براساس یک خط اعتباری هند قرار دارند.

,

به گفته این منابع، بررسی امکان احداث یک خط لوله انتقال گاز از بستر دریا از ایران به هند و افزایش واردات نفت خام هند از ایران نیز در دستورکار «پرداهان» از ایران قرار دارد.

,

حجم واردات نفت خام هند از ایران در ماه مارس، با افزایش دوبرابری در مقایسه با فوریه به 500 هزار بشکه در روز افزایش یافت که این میزان در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه