اخبار داغ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان :

توزیع فضاهای فرهنگی در استان گلستان عادلانه بود

توزیع فضاهای فرهنگی در استان گلستان عادلانه بود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: توسعه فضاهای فرهنگی در استان گلستان عادلانه بوده و اگر همه پروزه های نیمه کاره به سرانجام برسند، محرومیت از سیمای فرهنگی استان رخت بر خواهد بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا ، غلامرضا منتظری در گفتگو با گلستان ما ؛ با اشاره به اینکه در بحث توزیع فضاهای فرهنگی همواره گفته ام ایران فقط تهران و گلستان فقط گرگان نیست، عنوان کرد: هر مدیری اگر بر اساس عدالت عمل کند نگاهش به تمام ظرفیتهای استان می باشد و ما هم تمام تلاش خود را کردیم تا توزیع عادلانه ای در توسعه فضاهای فرهنگی استان شکل بگیرد.

منتظری بیان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری قرار شد 11 مجتمع فرهنگی در 11 شهرستان استان گلستان  ساخته شود که گلستان جزو معدود استانهایی بود که در همه شهرهای آن یک مجتمع ساخته می شد و ساخت آن نیز با مسکن و شهرسازی به تناسب اعتبارات ملی و استانی بود.

وی با اعلام اینکه شهرستان کلاله بعد از سالها مشکلات ناشی از نداشتن امکانات فرهنگی امروز دارای مجهز ترین سالن آمفی تئاتر و نگارخانه را دارد، اظهار کرد: شهرستان رامیان نیز از داشتن این امکانات محروم بود اما امسال مجتمع فرهنگی در این شهر راه اندازی شد و یک سالن مجهز دیگر در فاضل آباد به بهره برداری رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در شهر گرگان در شهرک بهارستان مجتمع فرهنگی در حال ساخت است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده و در کنار این مجتمع های فرهنگی تعدادی خانه فرهنگ با متراژ کمتر در شهرهای کوچکتر مانند انبارالوم ، گمیشان، سیمین شهر و خان ببین پیش بینی کردیم که به لحاظ اعتبار در مضیقه هستیم.

غلامرضا منتظری اذعان کرد: طی این سالها 27 باب کتابخانه مصوب کردیم که درشهرهای مختلف استان ساخته شود و اولویت هم با مناطق محروم بود که در دهه فجر امسال کتابخانه شهر فراغی در کلاله افتتاح شد و در سیمین شهر، نوده خاندوز ، دلند و ... به نسبت اعتبار پیش می رویم.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه از 15 سهمیه که برای توسعه خانه فرهنگ های دیجیتال داشتیم 10 خانه دیجیتال راه اندازی شده است، عنوان کرد: از بین پروژه های ملی در شهر گرگان بحث سالن اختصاصی تئاتر شهر بود که ساخته شده و با یک اعتبار 40 میلیونی می توان آن را مورد بهره برداری قرار داد اما به دلیل بدهی به پیمانکار از لحاظ اخلاقی صلاح ندیدیم از آن استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: نگارخانه جنب تالارفخرالدین اسعد گرگانی ساخته شده و کار سفت کاری آن به پایان رسیده ولی بدلیل نداشتن بودجه متوقف مانده و در عین حال مجموعه بزرگ تالار فرهنگی هنری استان گلستان در بلوار صیاد شیرازی از محل اعتبارات ملی پیشرفت کندی دارد.

منتظری در پایان افزود: اگر این پروژه ها به سرانجام برسد محرومیت از سیمای فرهنگی استان رخت بر خواهد بست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه